AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har fet hud i ansiktet som flasser. Spesielt ille er det rundt øyenbrynene og ved nesen. Er det noen som vet om noen produkter som kan hjelpe mot flassingen? Anonymous poster hash: aae98...8fc
EPD Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Litt vanskelig å si, men jeg slet mye med tørr og fet hud om hverandre ( spesielt i T-sonen) og det hjalp veldig med scrub/ansiktsmaske (gjerne mint) ment for å minske og rense porer i kombinasjon med en mattende og mild ansiktskrem fra aco.
LilleCa Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Høres ut som seboreisk eksem http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hud/seboreisk-eksem-1636.html For min del hjalp det med Diane +flasshampoo fra apoteket.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Synes huden din kan høres litt stresset ut jeg. Bruker du mange produkter for fet hud? Ofte kan det tørke ut huden, slik at huden blir tørr og flassete, men den produserer mer olje for å kompensere for tørrhet, og man får en litt vanskelig blanding. Ville forsøkt meg på produkter for sensitiv hud, og gjerne en rens uten SLS. Hvilke produkter bruker du i dag? Anonymous poster hash: 66149...80c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Jeg slet med det samme, og ble fortalt det brukeren over sier, at fet hud trenger fett, fordi den da vil slutte å overprodusere. Det hjalp! Kjøpte en fra dr Organic som ble anbefalt i heslekostbutikken. Anonymous poster hash: 28357...727 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 De fleste kan få flassete hud i perioder, særlig om vinteren. Det som hjelper best mot flassete hud så sant du ikke har ekstremt sensitiv hud eller eksem av noe slag er å skrubbe huden med en effektiv ansiktsskrubb. Mange med fet hud gjør den feilen å tørke ut huden med uttørkende ansiktsprodukter. Dette blir feil, særlig hvis du har dehydrert hud som da fort blir verre. Huden trenger gode fuktighetsprodukter selv om den er fet, og oljer kan faktisk hjelpe på fet hud med å gjøre den mindre fet. Merkelig nok. Men huden overproduserer gjerne olje og det ser ut som man har fetere hud enn det man har hvis man tørker ut huden med feil produkter. Og det er en ond sirkel som igjen gjør at huden blir mer og mer fet ettersom man fortsetter å tørke den ut. Anonymous poster hash: 4dc53...3aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå