Aviale Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Hei! Jeg skal kjøpe en tverrfløyte snart, og har sett flere annonser på finn. Jeg er student, og har ikke råd til en dyr fløyte, jeg vil helst ha den billigst mulig (skal spille i korps og spiller ikke noe særlig ellers). En annonsør selger en ny fløyte for 990 kr. Den er visst så billig fordi han importerer direkte, men jeg ble skeptisk da han sa den ikke har noe merke på! Hva betyr det liksom, at det er feilvarer fra fabrikk? Tror dere fløyta er bra nok, eller bør jeg heller kjøpe en brukt fløyte av f.eks merket Sky, eller en litt dyrere ny fløyte (1400 kr) fra merket Star? Jeg kan ingenting om merker annet enn at yamaha er veldig bra, og det har jeg ikke råd til.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Kjøper du en kinafløyte til den prisen må du regne med å få dårlig kvalitet. Finnes det ingen du kan låne et noenlunde ok instrument fra, f.eks ditt gamle skolekorps, en bekjent e.l? Så bruker du heller litt tid og sparer til et bedre alternativ etterhvert. Anonymous poster hash: 1c576...70d
Aviale Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2015 Takk for raskt svar! Jeg skal begynne i et korps som skal starte opp igjen etter 3 års pause, og de hadde bare en eldgammel armstrong-fløyte der klaffene ikke er tette. Jeg vet ikke om noen andre jeg kan låne fra. Det som også er litt av grunnen til at jeg ikke vil bruke masse penger på en fløyte er jo fordi jeg ikke vet hvordan det nye korpset vil bli, og det er jo en grunn til at jeg ikke har kjøpt meg en fløyte siden jeg slutta i det forrige korpset for 4 år siden - jeg synes det er ganske kjedelig å spille alene. Derfor føler jeg det er litt dumt å bruke 3000 kr eller noe dersom korpset ikke blir så bra for eksempel, skjønner? Det er jo en investering såklart, men jeg er litt usikker på hvor mye jeg får ut av det. Det er også sånn at jeg ikke er profesjonell, jeg har bare spilt i et korps med ganske lavt nivå, og jeg er ikke så musikalsk at jeg hører noe særlig forskjell på kvaliteten. Vil du si at Sky/Star/umerket fløyte er det samme? Jeg fant også en annen annonse for en brukt, litt eldre yamaha fløyte for 1600 kr (1800 med frakt), vil du heller anbefalt denne?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 La meg si med en gang at jeg ikke er fløytist. Jeg er korpsmusiker, og jeg har korpsvenner som har bestilt seg kinainstrumenter av forskjellig slag bare for å se om det var noe vits i. Vel, å bruke noen hundrelapper på et billig kinainstrument har stort sett vært pengene ut av vinduet. Kan ikke det nye korpset ditt sende instrumentet til overhaling, da? Er det de som eier det, så har de vel også et visst vedlikeholdsansvar. Ellers: Hvis denYamahaen til 1600 er i ok stand, er jeg ikke i tvil om at den er et bedre kjøp enn ukjent kinainstrument. Anonymous poster hash: 1c576...70d
Aviale Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2015 Ok, da skjønner jeg. Korpset er et gjenoppstartet studentkorps, og så vidt jeg vet er det ingen medlemsavgift foreløpig, så jeg tror ikke de har noe budsjett for det dessverre. Det at de i det hele tatt hadde en tverrfløyte var bare tilfeldig. Takk for tipset, da skal jeg høre med den selgeren i stedet. Om det er noen flere som har tips/råd til meg er det bare å komme med de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå