Calla Skrevet 15. august 2004 #1 Skrevet 15. august 2004 En venninne av meg serverte meg druesalat til kinesisk mat... Jeg syntes det smakte ganske godt, men ikke noe WOW-opplevelse... senere lagde jeg det selv, og ble etterhvert ganske avhengig. Har funnet ut at det passer ypperlig til diverse typer kjøttretter, grillmat, og sammen med roastbiff,kalkun eller kyllingpålegg på brødskiva. Det er også et perfekt alternativ til waldorfsalat(som jeg ikke liker så godt) og havner nok som tilbehør til neste julemiddag hos meg. Ikke så veldig sundt, men veldig godt og enkelt! Druesalat: 1pose lettmajones 1 boks lettrømme en halv finhakket stor purre halve druer etter smak (jeg liker masse!) salt og pepper
Brunhilde Skrevet 15. august 2004 #2 Skrevet 15. august 2004 Beklager, men jeg syns rett og slett det hørtes litt kvalmende ut.... Hvorfor kaller du det druesalat og ikke purresalat, forresten? Nei, hos meg blir den nok ikke servert.
sirka Skrevet 18. august 2004 #3 Skrevet 18. august 2004 Synes det høres godt ut jeg. Tror jeg skal prøve.. Det kan virke kvalmende når man ser mengden med majones og rømme, men det faktisk så mye i de fleste salater...
Gjest Myumi Skrevet 18. august 2004 #4 Skrevet 18. august 2004 Hva gjør denne salaten sammen med kinesisk mat? Den høres faktisk kvalmende ut.
*Lene* Skrevet 19. august 2004 #5 Skrevet 19. august 2004 En venninne av meg serverte meg druesalat til kinesisk mat... Jeg syntes det smakte ganske godt, men ikke noe WOW-opplevelse... senere lagde jeg det selv, og ble etterhvert ganske avhengig. Har funnet ut at det passer ypperlig til diverse typer kjøttretter, grillmat, og sammen med roastbiff,kalkun eller kyllingpålegg på brødskiva. Det er også et perfekt alternativ til waldorfsalat(som jeg ikke liker så godt) og havner nok som tilbehør til neste julemiddag hos meg. Ikke så veldig sundt, men veldig godt og enkelt! Druesalat: 1pose lettmajones 1 boks lettrømme en halv finhakket stor purre halve druer etter smak (jeg liker masse!) salt og pepper Nam nam Høres veldig godt ut!!!! Skal prøve...
Arkana Skrevet 19. august 2004 #6 Skrevet 19. august 2004 Jeg må nok stille meg i rekken av de som synes dette høres kvalmende ut. :-? Men, hver sin smak.
Elle Melle Skrevet 19. august 2004 #7 Skrevet 19. august 2004 Det høres helt sykt ut, men det er faktisk veldig godt! Jeg bruker den til en pannerett som inneholder ost, loff, eggestand, paprika, skinke, purre og sopp. Typisk venninnekveldmat.
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #8 Skrevet 19. august 2004 Det er jo nesten waldorfsalat det der... men der brukes eple og selleri i tillegg til druer. Ikke noen fantastisk salat i mine øyne!
Eliza Doalot Skrevet 19. august 2004 #9 Skrevet 19. august 2004 Jeg bruker den til en pannerett som inneholder ost, loff, eggestand, paprika, skinke, purre og sopp. Egg and ham................ubeskrivelig godt!! Og drue/purre-salat er obligatorisk følge :-)
BlaBla Skrevet 28. oktober 2004 #10 Skrevet 28. oktober 2004 Må også meddele at jeg også var en av de som synes at denne ikke tiltalte meg, men alt må prøves. Og ja den var KJEMPEGOD. Du må jo smake til, jeg vil ha mer druer en purre opp. Fin din egen vri. Men jeg bruker også noen ts sukker oppi. Frisk. ANBEFALES på det sterkeste.
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #11 Skrevet 29. oktober 2004 Denne salaten heter Purreløksalat der jeg kommer fra, og man får kjøpt den i alle vanlige butikker som har ferskvaredisk. Jeg har ihvertfall spist den i 20 år. Ikke noe spesiell salat.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 Beklager, men jeg syns rett og slett det hørtes litt kvalmende ut.... Hvorfor kaller du det druesalat og ikke purresalat, forresten? Nei, hos meg blir den nok ikke servert. Blir slett ikke kvalmende hvis man bruker 75% rømme og 25% majones, 50/50 blir nok kvalmende ja. Og så må man smake til med sitron, salt og pepper. Anonymous poster hash: 107d6...73a
Brunhilde Skrevet 22. desember 2013 #13 Skrevet 22. desember 2013 Blir slett ikke kvalmende hvis man bruker 75% rømme og 25% majones, 50/50 blir nok kvalmende ja. Og så må man smake til med sitron, salt og pepper.Anonymous poster hash: 107d6...73a Hva er vitsen med å dra opp en tråd fra 2004?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå