Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2004 #1 Skrevet 15. august 2004 Jeg har problemer med dette, for jeg føler jeg har mye mer jalla øyelokk enn alle andre, det ser iallfall ikke bra ut med øyenskygge på. Hvordan legger dere den, kanskje jeg har gått glipp av noe? Dekker dere kun øyelokket eller litt over/under? Og det er så fint når den på en måte tåker bort og blir til hudfarge, men det klarer jeg ikke å få til. Foreløpig bruker jeg bare en hvit strek som går over nederst på lokket og ned til øyekroken og grått opp til øyelokket slutter. Men hva med dere? Ugh jeg er lei øynene mine nå!
Arkana Skrevet 15. august 2004 #2 Skrevet 15. august 2004 Jeg bruker to farger, en veldig lys og en litt mørkere. Den mørkere legger jeg på den ytre halvdelen av øyelokket og veldig svakt oppover mot øyenbrynet. Den lyse legger jeg på indre halvdel av øyelokket, ikke over "folden". Bruk lite farge av gangen, ta heller på flere lag, og avslutt med en stor myk børste som du jevner ut fargen med.
~Viva~ Skrevet 15. august 2004 #3 Skrevet 15. august 2004 Legger en mørkere øyenskygge på globallinjen og en lys en under øyenbrynet.
Uma Skrevet 15. august 2004 #4 Skrevet 15. august 2004 Hei! Når jeg skal legge øyenskygge hjør jeg vanligvis slik: - Preparerer øylokket med øyeskyggerbase(Clinique er bra) - Legger highlighter i brynbuen(gjerne shimmerhvit,beige) - Legger litt av samme i øyekroken. Fargen går liksom fra midten av øyekroken og litt ut på lokket og litt under øyet. Jeg syns dette åpner øyet litt mer, sælig hvis man for eks skal ha en del mørk skygge... - Så tar jeg en mellommørk farge(For eks: mellombrun eller ganske lys plomme/lilla...) å legger den utover lokket med en stor øyeskyggebørste. Gjerne litt over globallinjen og utover... - Til slutt tar jeg enten den samme fargen-bare en/to toner mørkere som en strek fra yttersiden av globallinjen og innover. Ikke helt inn til øyekroken. - Eller så tar jeg en mørkere skygge og legger ca. midt fra lokket og skrått opp/utover. Ton godt ut i kantene slik at det ikke blir brå overganger. - Så bruker jeg av og til å ha endel skygge under øyet oxo. Ton godt ut!
Gjest Gjesta Skrevet 15. august 2004 #5 Skrevet 15. august 2004 Jeg bruker pekefingeren,...synes det funker bra. Tar bare litt øyeskygge på, og drar fingeren over øyelokket. Har ikke lært meg å bruke børste ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå