Gå til innhold

Fryser og blir veldig trøtt etter trening.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ganske nylig begynt å trene, men etter trening kan jeg begynne å fryse og blir veldig trøtt.

Det skjer ikke hver gang, men noen ganger uten at jeg forstår hvorfor.

Trener ikke så hardt enda, så tror ikke det er noe sånt.

Det kan skje samme om jeg dusjer eller ikke rett etter trening.

På disse dagene kan jeg også våkne midt på natten av at jeg er veldig varm. Synes det er veldig rart, men vet ikke om det har noe med mat- eller vanninntak?

Anonymous poster hash: d55d0...0c9

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Ok, takk for svar :)

Da skal jeg skjerpe meg med det. Kanskje jeg spiser litt lite noen ganger. Anonymous poster hash: d55d0...0c9

Da vil du nok merke stor forskjell :) Du vil også merke at du vil få mye mer energi gjennom dagen, samt at du vil prestere mye sterkere på treningen.

Et supert tips er banan før trening og drikke en sjokomelk rett etter trening ;) Masse gode karbs før trening og proteiner etterpå for restitusjon(samt at sjokomelk er digg :P )

Spis også godt gjennom dagen. Eks:

Frokost

Havregrøt kokt på melk med peanøttsmør, rosiner og kanel

Lunsj

2 knekkebrød med 2 kokte egg, masse skinkepålegg og avokado(evt speltlomper/wraps/salat og med kylling, rømmedressing etc)

Mellom

Frukt og nøtter

Middag

200 gram med kjøtt, en knytteneve ferdigkokt pasta/ris, massr grønnsaker og en god hjemmelaget saus(her kan du lage masse digg. Hjemmelaget hamburger, lasagna, pizza, taco etc etc)

Kvelds

Skinkeomelett

Og så banan før trening og Sjokomelk rett etter trening :)

Finn inspirasjon til mat på matblogger og gjerne handle inn for en uke om gangen der du har planlagt maten en uke frem i tid. Da slipper du dager der du har null inspirasjon slik at du skipper måltider eller tar dårlige valg.

Skal love deg at du vil merke stor forskjell på livskvaliteten når du får i deg nok og ikke minst rett mat :)

Jeg merka og jeg ble sånn etter trening før jeg begynte å spise nok... spiser ca 1000 kalorier mindre enn jeg forbrenner og de dagene jeg trener kardio så forbrenner jeg mellom 2900 og 3200 kalorier.. og da prøver jeg å spise nok middag før trening og en godmorgen yoghurt med nøtter etter trening..

Har og merka at vekta gikk opp etter jeg begynte å spise mer men nå går den nedover igjen, så det har nok bare med vann å gjøre

AnonymBruker

Takk for tips.

Synes det er vanskelig å finne ut hvor mye jeg skal spise, men ble overrasket da jeg regnet ut hvor mange kcal jeg skal ha. Det var nesten 2000 kcal bare for å holde kroppen i gang, og jeg ligger kanskje på 1600 eller noe.

Jeg er jo ikke spesielt tynn. Har endel magefett, så trodde jo at jeg skulle spise mindre. Så det er vel et eller annet som forteller meg at hvis jeg spiser mer, så blir jeg større og derfor fortsetter jeg å spise lite.

Mulig jeg får prøve å veie alt jeg spiser for å faktisk finne ut hvor mye jeg får i meg.

Anonymous poster hash: d55d0...0c9

Annonse

Gjest Runforit

Takk for tips.

Synes det er vanskelig å finne ut hvor mye jeg skal spise, men ble overrasket da jeg regnet ut hvor mange kcal jeg skal ha. Det var nesten 2000 kcal bare for å holde kroppen i gang, og jeg ligger kanskje på 1600 eller noe.

Jeg er jo ikke spesielt tynn. Har endel magefett, så trodde jo at jeg skulle spise mindre. Så det er vel et eller annet som forteller meg at hvis jeg spiser mer, så blir jeg større og derfor fortsetter jeg å spise lite.

Mulig jeg får prøve å veie alt jeg spiser for å faktisk finne ut hvor mye jeg får i meg.Anonymous poster hash: d55d0...0c9

De dagene du trener skal du ha mer enn de dagene du hviler. Mange bommer her og har et for stort underskudd gjennom uka og da går kroppen i shut down.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...