Gå til innhold

Tilbehør fiskeboller/fiskekaker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dilla på fiskemat for tiden, men kjenner jeg trenger å variere tilbehøret, så lurer på hva dere pleier å bruke til fiskeboller og fiskekaker?

Jeg er mest vant til fiskboller i hvit saus eller karrisaus med kokt gulrot og potet, og fiskekaker i brun saus med raspet gulrot og potet. Har av og til brukt purresmør eller rødbeter i steden for, men det må da være andre gode forslag der ute. Inspirere meg vær så snill!

Anonymous poster hash: 09070...fb6

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/918153-tilbeh%C3%B8r-fiskebollerfiskekaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Til fiskekaker liker jeg enten:

- Kålrabistappe, dampede mandelpoteter og gressløksmør

- Ovnsstekte rotgrønnsaker (feks gulrot, pastinakk og rødbeter) og tartarsaus, dvs (hjemmelaget) majones med kapers, persille og gjerne en rømmeklatt.

Og dessuten sitronbåter til begge kombinasjoner. Fiskekakene blir dermed stekt i panne og ikke varmet i noen saus (jeg lager dem selv av fersk fisk).

Anonymous poster hash: 37518...901

Annonse

Råkost av gulrot med en klem fra en klementin eller appelsin (helst søte) til fiskeboller i karrisaus. Eller steke fiskebollene og ha på karri, fløte og chili i panna.

Til fiskekaker liker jeg grønnertestuing, rå løk og tyttebær,servert som smørbrød. Er også glad i kålstuing og surkål.

Endret av Atea

Annonse

AnonymBruker

Fiskekaker i tomatsaus er overraskende godt. Gjerne med pasta ved siden av.

Henger meg på bacon til fiskeboller i hvit saus. Nesten et must for meg. Sprøsteker og drysser over eller serveres ved siden av i skiver. Råkost og kokte poteter eller pasta ved siden av.

Et annet tips er å dele fiskebollene i to på langs og steke dem på begge sider så de får skorpe. Veldig godt på brød eller med klassisk tilbehør. Smaker jo det samme med får en litt annen konsistens.

Anonymous poster hash: 8d680...e51
Annonse

Utenom det som allerede er nevnt liker jeg veldig godt stekte fiskekaker med godt hamburgerbrød/runstykker/det du liker best, rødløk, ruccolasalat og et LASS med aioli/evt hvitløksdressing. (EDIT: Glemte + noen dråper sweet chili saus) NOMNOM!

Endret av Mubba
Gjest rådyr

Fiskeboller i spinatsaus (hvit saus med frossenspinat)

Fiskeboller i tomat (saus, suppe, gryte)

Fiskeboller i thai/kokossaus med wokgrønnsaker

Fiskeboller i indiskinspirert saus (kan sikkert funke med halvfabrikata her)

Fiskepudding/fiskekaker med ratatuille og hjemmelaget potetstappe

Fiskepudding/fiskekaker som burger

Fiskepudding på spinatseng med ostesaus over (ovnsrett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...