AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Langt innlegg!! Men setter utrolig pris på om noen tar seg tid til å lese. Jeg går til psykolog fast en gang i uken, jeg går på cipralex, 15 mg. Jeg vet jeg sliter pyskisk, jeg vet jeg har panikklidelse og sterke depresjoner. De er moderate nå, og kommer i svingninger. Har sjelden panikkanfall, mer følelsen av angst i kroppen, ubehag i bryst, tungt å puste, vanskeligheter for å svelge, klump i halsen, skjelving og svimmelhet, jeg får dog svært sjelden en panikkfølese etter jeg begynte på cipralex for ca. ett år siden. Så til problemet, jeg tror jeg lider av noe annet i tillegg, psykologen min vil likevel ikke utrede meg. Hun mener det blir dumt å lete etter en diagnose. Jeg synes dette er leit, fordi jeg har reelle problem som jeg sliter med som psykologen tydeligvis ikke vil/kan hjelpe meg med. Det jeg sliter med: - Voldsomt sinne/agresjon, kan skjelle ut folk som er frekk mot meg eller som irriterer meg, da spesielt venner, familie og kjæresten min men også tilfeldige folk, f. eks folk som går i veien for meg (kan komme med frekke kommentarer, eller sukke oppgitt), folk som sniker(her kan jeg komme med en regle om hvor frekt det er), folk som er treige (f. eks en dame på ikea som jeg stod lenge å ventet på skulle gå forbi meg, men så gikk hun aldri, så da gikk jeg frem i køen, og etter 2 minutter kom hun på at hun skulle forbi og sa frekt: forventer du at jeg skal gå rundt deg eller, pass deg! Da fikk hun den regla), og en på tbanen som var frekk fordi foten min kom borti setet, ba meg fjerne den og var sykt frekk, jeg skjelte han ut tilbake og ba han passe sine egne saker). (Denne oppførselen fikk jeg etter jeg startet på cipralex). - Jeg blir også sykt fort sint på samboeren min(antar at det går ut over han siden jeg bor med han og han må håndtere meg i alle situasjoner), hvor jeg klikker helt, skriker og hyler, gråter og alt for bare småting. Truer med å ta livet av meg, slå opp om ting ikke går min vei osv. (Denne oppførselen fikk jeg etter jeg startet med cipralex, jeg kunne krangle å være sint på samboer før, men aldri har det gått så langt som det har gjort siste tiden, jeg sliter med veldig dårlig samvittighet ovenfor han og gråter mye over dette når jeg er alene). - Jeg er sykt sjalu, noe jeg aldri har vært tidligere i livet. - Jeg takler ikke å ikke ha kontroll over situasjoner, og om det skjer uforutsette ting så bryter hele verden sammen. - Jeg har ekstreme humørsvingninger, kan gå fra å være tidenes solstråle til å bli et monster. Hvor jeg blir utspekulert og direkte slem. - Jeg sliter vanvittig med søvn, og når jeg først våkner klarer jeg ikke høre vekkerklokken, evt at jeg slår den av i søvne, men husker ikke noe av det. Noen ganger når jeg sovner kan jeg sove i 15 timer, mens jeg stort sett ligger i underskudd på maks 4 timer per natt. - Jeg er fysisk utslitt, alt er et tiltak. - Jeg orker så vidt å være med vennene mine, vil helst bare ligge i sengen, stirre ut i luften´, ikke gjøre en dritt. - Jeg bryr meg ikke om hva andre mener eller tenker om meg, jeg sier rett ut hva jeg føler for. - Jeg er vanvittig glemsk, jeg sier feil ord hele tiden, glemmer om jeg har tatt medisiner, glemmer hva jeg skal si eller ting jeg skal gjøre, glemmer ting over alt, føler meg nesten dement. (Denne skremmer meg veldig). - I gode perioder er jeg helt hyper, har masse energi, vasker ned huset selv om kl er 4 på natten. Jobber med skole, får unnagjort masse på ekstremt liten tid. - Jeg er totalt perfeksjonist, klarer ikke ha rot i huset, blir helt gal om det ikke er ryddig til en hver tid. Det er sikkert vanvittig mye mer jeg kan skrive, men vil vite hva det er som er galt med meg. Er det noen diagnose som tilsvarer det jeg skriver her? Jeg er så utrolig bekymret å sliten av å være slik, de fleste bivirkningene har faktisk komt etter jeg startet på cipralex, jeg har nesten blitt mer deprimert av cipralexen, eller jeg har større depresjonssvingninger. Er så lei, spesielt lei av å være sint og i dårlig humør, klarer ikke styre sinnet mitt. Vil forøvrig nevne at jeg er et normalt oppegående menneske selv om det kanskje ikke virker slik, men jeg studerer og jobber og fungerer fint, får gode karakterer og trives i jobb. Har det også veldig fint med samboeren min og han er veldig klar over situasjonen jeg er i, så han er svært tollerant med meg, jeg personlig klarer ikke fatte at han vil være sammen med meg. Jeg sliter konstant med dårlig samvittighet ovenfor han og alle rundt meg. Jeg føler ikke at jeg strekker til, noen steder. Hjelp meg, værsåsniill. Anonymous poster hash: 276f5...069
Tabris Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Du bør aldri høre på hva noen på nett diagnostiserer deg med. Ta kontakt med psykolog og få en ordentlig revurdering. 1
WubWub Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Det er ikke mulig å diagnosere mennesker over nett utifra et innlegg. Selv ikke de mest kompetente og erfarne psykologer er istand til dette. Mest sannsynlig vil du få svar fra lekfolk som har lest pittelitt om diagnoser på nett for å smøre sin "visdom" med analyser om både det ene og det andre her på KG. Selv har jeg fått sånn ca 20 forskjellige diagnoser her på KG fra mennesker uten psykiatrisk kompetanse eller utdanning. Med andre ord : du får ikke noe svar her som har hold i virkeligheten. Om du vil ha en diagnose må du gå til psykiater eller psykolog.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Det er ingen er som kan diagnostisere deg. Men det høres ut som du burde ta en prat med legen og vurdere å kutte cipralex. Du sier jo selv at mye endret seg etter oppstart på den. For meg var cipralex ren gift, fy faen som jeg hater den dritten!Anonymous poster hash: 7e229...e4d
Gjest Daenerys Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Daenerys, mod
Fremhevede innlegg