apriljente Skrevet 15. august 2004 #1 Skrevet 15. august 2004 I stedet for vanlige blomterdekorasjoner, har jeg lyst til å kjøpe (nesten) runde glassboller som jeg fyller med litt vann, pyntestener og kun en stor blomst og et stort blad i, og lurer på om noen har tenkt å gjøre tilsvarende eller om de har sett blider av det på internett-og i tilfelle hvor? (dette ble visst en lang setning ) Er også litt i tvil på hvor mange jeg skal ha til et u-bord med 47 gjester, men etter å tatt mål av bordet så ordner nok det seg Noen andre?
Gjest MrsL Skrevet 15. august 2004 #2 Skrevet 15. august 2004 Det synes jeg høres kjempefint ut :-) Litt annereldes og originalt. Synes du skal gå for det jeg. Har dessverre ikke sett bilder av det på nett. Hvor mange du trenger til ett U-bord? Vel det kommer vel litt an på hvor lang sidene er? Husk at det fort blir mye på bordet med servise og bestikk og glass i tilleg da, så du trenger ikke overpynte.
Gjest Bertine Skrevet 15. august 2004 #3 Skrevet 15. august 2004 hei! Vi hadde runde skåler med sand, to små roser og et flytelys, på kaffe-bordene. Det var kjempefint! Vi hadde det ikke på middagsbordet pga vannet, det var lett for at det ble sølt med, fordi det blir så trangt med brusen og tallerker osv.. Vi hadde disse bordekorasjonene på middags bordet: http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=518&page=1 Skal se om jeg finner bilde av skålene....
Vimsevips Skrevet 15. august 2004 #4 Skrevet 15. august 2004 Vi hadde små blomsterdekorasjoner med markblomster. Vi var 85 gjester fordelt på 14 bord. Blomsterdekoratøren beregnet 9 oppsatser til disse 14 bordene. I tillegg kom brudebuketten foran oss. Håper det kan gi deg en pekepinn på hvor mange du trenger
Tari Skrevet 15. august 2004 #5 Skrevet 15. august 2004 Vi hadde vaser med stilkene flettet som "nettverk" og selve blomsten oppi der (vet ikke om du skjønte dette men :-) ) Vi hadde 42 gjester til middag på langbord og 4 oppsatser i tillegg til brudebuketten. Du kan se dekorasjonene her
Sita Skrevet 15. august 2004 #6 Skrevet 15. august 2004 Vi hadde vaser med stilkene flettet som "nettverk" og selve blomsten oppi der (vet ikke om du skjønte dette men :-) ) Vi hadde 42 gjester til middag på langbord og 4 oppsatser i tillegg til brudebuketten. Du kan se dekorasjonene her Kjempeflott
apriljente Skrevet 16. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2004 Veldig fint Tari. "Nettverk" passer jo godt til denne dagen. Hadde dere tilsvarende blomster i brudebuketten? Har fått vite at bordet vårt blir U-form, kun 80 cm bredt og dekketallerknene 30, dvs det blir 20 cm igjen mellom tallerknene. Burde kanskje tenke på avlange blomsteroppsatser...hmm...blir spennende å se bordet på torsdag, da får man litt bedre inntrykk :-)
Gjest Madley Skrevet 16. august 2004 #8 Skrevet 16. august 2004 Vi hadde glassboller som vi fyllte med skjell og vann. En rød Gerberra lå litt i utkanten på bollen. Det var kjempestilig og vi fikk mye skryt for det
Lavida Skrevet 16. august 2004 #9 Skrevet 16. august 2004 Vi hadde tre enstilks-vaser i forskjellige høyder stående i gruppe, to grupper på hvert bord med kubbelys på speil i mellom. I hver vase stod en enslig calla. Så var det stive strå som var satt i en vase og "brukket" over i neste. I bunnen av hver vase var det glasstener. Kjempestilig, og burde passe godt til et smalt bord. For å gi mer farge på bordet kjøpte jeg små, fargede glasstener på Plantasjen, fant i akkurat samme farge som callaene, og strødde på duken:-)
Tari Skrevet 16. august 2004 #10 Skrevet 16. august 2004 Veldig fint Tari. "Nettverk" passer jo godt til denne dagen. Hadde dere tilsvarende blomster i brudebuketten? Har fått vite at bordet vårt blir U-form, kun 80 cm bredt og dekketallerknene 30, dvs det blir 20 cm igjen mellom tallerknene. Burde kanskje tenke på avlange blomsteroppsatser...hmm...blir spennende å se bordet på torsdag, da får man litt bedre inntrykk :-) Ja, jeg hadde roser i brudebuketten også..litt mørkere.. her er den.. Som du ser så hadde også den et slags "nettverk".
Lullu Skrevet 16. august 2004 #11 Skrevet 16. august 2004 Hei! Vi regner dekorasjon i form av lys eller blomst, satt forran hver tredje person på bordene. På hver ca. 150 cm. (60 cm. regnes til hver person).
apriljente Skrevet 16. august 2004 Forfatter #12 Skrevet 16. august 2004 Smarte forslag mht lange stilker i smale glassvaser, glass utover bordene, hvor langt mellom hver dekorasjon... Kanskje jeg må forandre litt på planene. Kjøpte dere de vasene selv, eller var de utleid hos blomsterforhandler? Pyntesteiner så jeg var billig hos Nille. I tillegg har jeg tenkt å ha to hjerteranker på bordene og kanskje strø gerbera her og der....*planlegge-planlegge* Flere tips mottas ;O)
Sessa Skrevet 16. august 2004 #13 Skrevet 16. august 2004 Våre dekorasjoner lagde jeg på denne måten: http://www.fotoknudsen.no/archive06/080720...56w1yyDMrqV.jpg
maki Skrevet 16. august 2004 #14 Skrevet 16. august 2004 Våre dekorasjoner lagde jeg på denne måten:http://www.fotoknudsen.no/archive06/08072002021134lmwhBN3iGXe6fRt7yffda1/medium/10082004111211W56w1yyDMrqV.jpg veldig lekkert
apriljente Skrevet 16. august 2004 Forfatter #15 Skrevet 16. august 2004 Lekkert! Det så ut som dere hadde ganske bredt bord? Ellers var dere nyyyydelige i brudestasen *sukk*
Lavida Skrevet 16. august 2004 #16 Skrevet 16. august 2004 Det var blomsterdekoratøren min som fant enstilks-vasene på Oasen på Lørenskog, tror jeg. De var ganske rimelige der ifht andre steder(tror det kom på ca 120,- for tre stk). Jeg kjøpte alle vasene, også har jeg gitt bort endel sett som takk-for-hjelpengaver til noen av de som hjalp oss underveis. Bordet vårt var satt opp som en E, med 9 stk på hver side av "armene", 10 på utsiden. Midt på hver av "armene" lå et speil med tre kubbelys på. Så stod callaene ikke så langt unna, på hver side, så det var to slike grupper på hvert bord. I enden av hvert bord stod det en liten vase med tre roser i, samme type som jeg hadde i buketten. På hovedbordet lå buketten min rett foran oss, også var det speil med kubbelys på hver side og roser på enden. Bordet var virkelig fint, og vi fikk mye ros for det, men glemte dessverre å ta bilde av det før gjestene satte seg...steinene jeg kjøpte kostet 49,- pr pose, brukte 4 poser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå