AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Hvorfor skal man trene styrke FØR kardio? Burde man ikke varme opp før styrketrening? Jeg pleier å ta 30 minutter på mølla også styrketrening etterpå, burde jeg gjøre motsatt? Anonymous poster hash: 9f163...f53
drue Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Hvorfor skal man trene styrke FØR kardio? Burde man ikke varme opp før styrketrening? Jeg pleier å ta 30 minutter på mølla også styrketrening etterpå, burde jeg gjøre motsatt?Anonymous poster hash: 9f163...f53 Angående oppvarming før styrketrening, så pleier jeg å ta 5 min på ellipsemaskinen og deretter dynamisk oppvarming. Dynamisk oppvarming kan du lese mer om her: http://fitnessbloggen.no/dynamisk-oppvarming-bedre-treningsokter/ Min PT har satt opp noen korte intervaller for meg etter hver styrkeøkt. Aner ikke hvor effektivt det er for fettforbrenning, men jeg liker å gjøre det. Når det gjelder hva du bør trene først, kommer det egentlig an på målet ditt. Er målet å få en strammere kropp og bygge muskler, bør styrketreningen komme først. Det som skjer hvis du trener kondisjon før styrke, er at du tømmer glykogenlagrene dine, og styrketreningen blir ikke så effektiv som den ville vært dersom du tok styrketreningen først. Er målet å få bedre kondisjon, og øke utholdenheten, så legger du kondisjonen før styrketreningen. Det optimale er vel å gjøre det i to forskjellige økter, men det er ikke alltid tiden strekker til. Da må du finne ut hva du ønsker å oppnå med treningen, og ta det derifra. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Jeg ønsker å få bedre kondis, men også å gå ned i fettprosent. Så det du sier er altså at jeg gjerne kan løpe først, men da må jeg fylle på glykogenlagrene med et lite måltid før jeg begynner med styrketrening? I så tilfelle, kan en liten kartong styrk sjokolademelk være godt egnet som er slik måltid?Anonymous poster hash: 9f163...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå