Gå til innhold

begynt å trene og spise sunt - ingenting skjer jo!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg begynte å trene rundt midten av februar, og har de siste to ukene kanskje trent ca annenhver dag. har gått i jogging på tredemølle / ellipsemaskin.

begynte helt på scratch, har ikke trent siden i før sommern i fjor.

har også begynt å spise sunnere, men ikke mer.

foreløpig har jeg ikke skeia ut en eneste dag med godteri, pizza, brus, alkohol eller noe. problemet er bare at jeg ikke merker noe forskjell på kroppen! og det er sykt irriterende.

jeg er 165, veier 59 (da jeg begynte å trene iallfall) og 23 år.

før jeg begynte å trene spiste jeg det jeg ville, drakk mye alkohol, spiste en del sjokolade/chips, trente ingenting og vekta var stabil. så nå som jeg har blitt mer bevisst på maten (klarer ikke telle kalorier, men føler ikke jeg spiser så mye akkuratt) og tilogmed trener annenhver dag - hvorfor skjer det ingenting? hvor lang tid skal det ta? baah.. kan noen hjelpe meg? haha. merker motivasjonen synker når jeg ikke ser noe forskjell.

jeg føler meg litt lettere da.. på en måte. men det hjelper jo ikke når buksa fortsatt er like stram. målet er altså å bli smalere/tynnere i første omgang, også evt begynne med styrketrening etterhvert!

Anonymous poster hash: 1aa57...dd7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du er litt for utålmodig - vent minst to uker til, og hold øye på målene dine, så vil du etterhvert måle forskjellen. :)

• Liker 1
Skrevet

To uker er for kort tid til å merke noen stor forskjell. Den merker du først etter 3-5 uker. Du må bare stå på! Høres ut som du er tynn fra før av, og hvis du vil ha strammere kropp, anbefaler jeg at du starter med litt styrke etter øktene dine med cardio. Det er da man virkelig merker forandringene! Og som sagt, gi det litt tid. Stå på som du gjør nå, og du vil se forskjell :laugh:

• Liker 3
Skrevet

Midten av februar er jo rundt tre uker. Gi det litt mer tid

AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid. Denne tankegangen er ikke særlig bra dersom du ønsker å gå ned i vekt. Altså du må se på dette som et langstrakt prosjekt eller en livsstilsendring, ikke bare noe du skal gjøre for så å være ferdig med når du har nådd målet. Bare vent, fortsett så skal du se!

Anonymous poster hash: 30992...9b1
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Du må gjøre deg fortjent til en fit og definert kropp. Det tar mer enn 3 uker....

Se det på denne måten: Om du spise rett og trener hardt minst 3 ganger i uka så har ikke kroppen noe annet valg enn å bli i bedre form og bli mer fit. Men det vil ta tid. Dess mer normalvektig du er dess mer arbeid koster det å brenne bort fettet da du ikke har så mye å ta av.

Vet du hvor mange kalorier du inntar per dag? Mange tror fordi de spiser "sunt" så går de automatisk ned, men det hjelper lite om du spiser mer enn du forbrenner.

Endret av Runforit
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt opp å telle kalorier. For det første er det sykt stress å skulle legge inn hver minste lille ting inne på den siden, dessuten må jeg regne (noe jeg hater) og jeg blir veldig stressa av å måtte tenke på kalorier og tall.. går litt i hue på meg

En vanlig dag spiser jeg i hvertfall:

Frokost:

2 smørsmurte brødskiver (grove). 1 med egg, 1 med kyllingpostei eller ost og skinke. alltid med salat og agurk (og tomat).

Lunsj: enten:

- samme som over

- 2 grove horn med ost og skinke

Middag: enten:

- 1 fullkorswrap med cc, spekeskinke, løk, advokado og salat

- 1 posesuppe og en skive

- 1 kyllingfilet m grønnsaker og hjemmelaget potetmos

- 1 torskefilet med grønnsaker og 1-2 potet

Kvelds: enten:

- 2 skiver

- 2 horn (enten lyse med tacokjøttdeig og ost eller grove med ost og skinke)

- vaniljekesam + banan

Utenom:

ikke så veldig ofte, men såfall en banan som regel

spiser som regel enten 3 eller 4 måltider.

Drikker bare vann. en gang i blant et glass melk ila dagen.

Kan ikke skjønne at dette er helt krise? (Og ja, jeg er veldig (!!) glad i brød)

- TS

Skrevet

Hvis dette er mindre enn du spiste før og hadde stabil vekt, og du trener mer. Og du ikke spiser mer pga at du har vært flink å trene, så vil du gå ned.

Du sparer MYE på å droppe snop, snacks, junkfood og sukkerholdig brus! Bare du ikke erstatter det med sunn mat.

Ikke alltid det vises på vekten/omkretsen med det samme, men ikke gi opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er mindre enn du spiste før og hadde stabil vekt, og du trener mer. Og du ikke spiser mer pga at du har vært flink å trene, så vil du gå ned.

Du sparer MYE på å droppe snop, snacks, junkfood og sukkerholdig brus! Bare du ikke erstatter det med sunn mat.

Ikke alltid det vises på vekten/omkretsen med det samme, men ikke gi opp.

er vel kanskje ikke så mye mindre. men litt er det nok siden jeg drakk en god del og spiste mye mer sjokolade/chips. så totalt sett så tipper jeg det er litt mindre nå ja. pluss at jeg trener nå da, det gjorde jeg jo ikke før.

er noen dager nå hvor jeg er ganske sulten, mens andre dager går det fint. litt småfrustrerende, hater å gå rundt sulten. men er litt redd for å spise mer også, siden jeg ikke har merka noen resultater enda.. men, får vel bare stå i og se om jeg ser noen endring etter et par uker til!?

- TS

Skrevet

Du har ikke erstattet snopen med mat?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg raste ned i vekt - 15 kg på 3 mnd, da jeg kuttet ut gluten. Merket vektnedgang allerede den første uka.

Jeg spiste mye salater og mye avokado, og drakk bare vann.

Eneste var at jeg spiste ris og potet til middag, og kanskje glutefri pasta.

Før jeg kuttet ut gluten har jeg alltid slitt med å gå ned i vekt selv om jeg trente og spiste sunt,

så det hjalp ikke før jeg spiste helt glutenfritt.

Dette måtte jeg da jeg fikk Cøliaki, men jeg gikk iallfall ned, og jeg passet på å spise sunt som grønsaker fisk og kjøtt og nøtter/frø, så jeg fikk i meg det jeg trengte av næringsstoffer.

Anonymous poster hash: 74722...c87
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke erstattet snopen med mat?

nei, det har jeg ikke.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som at du spiser mye. Trenger du så mange brødskiver og horn?

Lag mat fra bunnen av med rene råvarer, ikke posesuppe. Næringsstoffer er viktig.

Anonymous poster hash: 7ca9d...c70

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som at du spiser mye. Trenger du så mange brødskiver og horn?

Lag mat fra bunnen av med rene råvarer, ikke posesuppe. Næringsstoffer er viktig.

Anonymous poster hash: 7ca9d...c70

mye? :/ såfall må jeg jo gjøre en drastisk endring her..

trodde ikke det var så mye. spiser bare et av de alternativene som står under hvert måltid altså, ikke alle sammen. ser at "enten" er litt feilplassert, så kan jo kanskje misforstås. spiser altså ikke 2 skiver OG 2 horn på et måltid. men det skjønte du kanskje?

hvis jeg fortsatt spiser mye - noen forslag på hva jeg da kan endre på?

- TS

Skrevet

Reagerte litt på de to hornene. Hvor store er de? Ser for meg noe som tilsvarer 3 brødskiver på ett horn.

Men som TS skriver, så hadde hun stabil vekt da hun spiste dette + snop . Og nå har hun kuttet snopen og begynt å trene. Da MÅ det jo gå den rette veien, bare at det ikke vises på vekten enda :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts, du spiser for mye melmat, som hvetemel ... du er nok typen som ikke klarer å gå ned i vekt om du spiser hvetemel som brød, knekkebrød, lefse, wrap...

Spis heller mer salat, fett og protein. Spis heller nøtter, frø eller avokado til maten sammen med fisk, kjøtt eller egg, og selvfølgelig grønsaker til.

Kutt ut potet og ris, det inneholder mye stivelse som er som sukker for kroppen .. jeg blir iallfall feil av det.

Eneste måten jeg kan gå ned i vekt på er å kutte ut alt av hvetemel(gluten) og stivelse som ris og potet.

Anonymous poster hash: 74722...c87
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er "horn"?

Anonymous poster hash: b4090...20a
AnonymBruker
Skrevet

Merk at et slikt horn som vist bildet er typisk ca 200 kcal. 4 stk av disse per dag er bare der 800 kcal. I tillegg kommer smør? og pålegg.

Anonymous poster hash: 95dca...d7a

Skrevet

Hvor hardt trener du? rolig jogging i 20-30 min har ikke mye effekt... jeg måtte begynne å trene hardt, slik at det gjorde vondt i både pust og muskler :) det har gitt resultater!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...