AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Jeg sliter veldig med utseendet mitt, og jeg klarer snart ikke gå ut døra - tror dere jeg kan bli uføretrygded fordi jeg er for stygg til å leve? Jeg er på AAP nå. Jeg går til behandler, men har nylig begynt å gå der, og jeg tør rett og slett ikke å fortelle han om hvor stygg jeg føler meg .. Jeg er så redd han skal si at "Ja, du er veldig lite attraktiv..." eller noe sånt ... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg må jo gjøre noe med dette. Håper noen der ute orker å lese dette! Anonymous poster hash: 439a1...611 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Du må fortelle behandleren slik at du kan få hjelp Anonymous poster hash: 70098...3c1 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Jeg sliter veldig med utseendet mitt, og jeg klarer snart ikke gå ut døra - tror dere jeg kan bli uføretrygded fordi jeg er for stygg til å leve?Jeg er på AAP nå. Jeg går til behandler, men har nylig begynt å gå der, og jeg tør rett og slett ikke å fortelle han om hvor stygg jeg føler meg ..Jeg er så redd han skal si at "Ja, du er veldig lite attraktiv..." eller noe sånt ... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg må jo gjøre noe med dette. Håper noen der ute orker å lese dette! Anonymous poster hash: 439a1...611 Huff så trist du har det sånn. ingen er perfekt kjære deg, for meg en person kan være så pen såom mulig, men er personligheten dritt så blir den personen stygg for meg. du er sikker en nydelig person, slutt tenk hva andre sier, hev hodet og si til deg selv jeg er fin Livet handler mer enn utsendet selv om vi dessverre lever i en verden hvor folk skal lilsom være perfekt og ha et viss utsendet.. ja media osv gjør ikke saken lettere heller. Anonymous poster hash: 9298a...593 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Du må fortelle behandleren slik at du kan få hjelp Anonymous poster hash: 70098...3c1 Ja, jeg vet det, men jeg klarer ikke. Er så redd for å høre sannheten om hvordan jeg egentlig ser ut ... Er også redd for at behandler skal føle seg trengt opp i et hjørne om jeg forteller dette - at han skal synes at jeg er heslig stygg, også må han lyve og fortelle meg at jeg er verdens vakreste på jord ... Det er jo ikke det jeg vil høre, men jeg trenger jo å jobbe med meg selv og utseendet mitt. Anonymous poster hash: 439a1...611 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Behandleren din bryr seg ikke om utseendet ditt er slik eller sånn. Det samme gjelder 99,9% av resten av verden. Mann deg opp og si det til ham. Anonymous poster hash: b1fac...fe9 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Behandleren din bryr seg ikke om utseendet ditt er slik eller sånn. Det samme gjelder 99,9% av resten av verden. Mann deg opp og si det til ham. Anonymous poster hash: b1fac...fe9 Ja, men hva kommer han til å si om jeg forteller dette, da? Det blir jo ekkelt om han føler seg trengt opp i et hjørne og er dårlig til å lyve "Ja, du er kjempepen..." Anonymous poster hash: 439a1...611 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Nei, du får ikke bli trygda kun fordi du ikke liker utseende ditt. Takk og pris for at det ikke er så lett, for da hadde det vært for lett å misbruke systemet. Du kan få AAP i 4 år med forlengelse om du trenger, men eventuelt må du ut i jobb uansett. Om du sliter sånn psykisk pga utseende ditt kan du få praksisplass i en vernet bedrift. Anonymous poster hash: 30973...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Nei, du får ikke bli trygda kun fordi du ikke liker utseende ditt. Takk og pris for at det ikke er så lett, for da hadde det vært for lett å misbruke systemet. Du kan få AAP i 4 år med forlengelse om du trenger, men eventuelt må du ut i jobb uansett. Om du sliter sånn psykisk pga utseende ditt kan du få praksisplass i en vernet bedrift. Anonymous poster hash: 30973...0f4 Det er jo ikke fordi jeg ikke liker utseendet mitt, men at jeg sliter psykisk pga utseendet mitt. Jeg klarer ikke se meg selv ... jeg er jo ikke på AAP for moro skyld! Anonymous poster hash: 439a1...611 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Hvis du er så stygg som du tror du er (og som jeg ikke tror....), har nok behandleren sett dette for lenge siden. Og kommer nok ikke til å svare at du er "kjempepen". Uansett, hvis du ikke har alvorlige misdannelser, er det veldig mye du kan gjøre for å se bedre ut. Anonymous poster hash: 2e0b5...54d
The Kitten Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Ja, jeg vet det, men jeg klarer ikke. Er så redd for å høre sannheten om hvordan jeg egentlig ser ut ... Er også redd for at behandler skal føle seg trengt opp i et hjørne om jeg forteller dette - at han skal synes at jeg er heslig stygg, også må han lyve og fortelle meg at jeg er verdens vakreste på jord ... Det er jo ikke det jeg vil høre, men jeg trenger jo å jobbe med meg selv og utseendet mitt. Anonymous poster hash: 439a1...611 Hvis han er en seriøs behandler sier han ikke noen verdens ting om utseende ditt. Det han skal hjelpe deg med er å få et mer positivt og realistisk syn på deg selv. 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Det er jo ikke fordi jeg ikke liker utseendet mitt, men at jeg sliter psykisk pga utseendet mitt. Jeg klarer ikke se meg selv ... jeg er jo ikke på AAP for moro skyld! Anonymous poster hash: 439a1...611 Om du skal bli trygdet for psykiske problemer så må det være snakk om en alvorlig sinnslidelse. Det er tusenvis av mennesker med psykiske lidelser som er ute og deltar i samfunnet. Etter de 4 årene på AAP ( om du får det innvilget så lenge ) vil NAV ha deg utplassert på forskjellige arbeidsplasser uansett. Om du attpåtil ikke vil være ærlig med behandleren din hvorfor du er der så kommer du ihvertfall ingen vei med uføreønsket ditt. Er du ikke hundre prosent ærlig med dem så kan de ikke hjelpe deg til å bli bedre. Anonymous poster hash: 30973...0f4 2
Gjest Margit Spat Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Utseendet har aldri gjort noen ufør. Se nøye på en del ganske vellykkede mennesker rundt omkring; f.eks innenfor næringsliv, politikk o.l. Det er ganske mange som ikke akkurat er noen fruktfat. Hvis utseendet skulle vært en uførhetsgrunn, ville John Fredriksen vært ufør forlengst, for å si det slik... Det du trenger, er hjelp for å forbedre selvbildet ditt. For å få hjelp av terapeuten din er du jo nødt til å snakke om det som plager deg. Terapeuten er profesjonell, og kommer ikke til å si verken at du er stygg eller pen. Det er ikke terapeutens jobb. Han eller hun skal derimot hjelpe deg til å se deg selv annerledes.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Ja, men hva kommer han til å si om jeg forteller dette, da? Det blir jo ekkelt om han føler seg trengt opp i et hjørne og er dårlig til å lyve "Ja, du er kjempepen..." Anonymous poster hash: 439a1...611 I stedet for å si at du synes du selv er stygg osv så kan du kanskje heller fortelle ham at du lurer på om du kan ha body dysmorphic disorder? Eller at noen har tipset deg om at du kanskje kan ha det? Anonymous poster hash: b1fac...fe9 5
WubWub Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Om du skal bli trygdet for psykiske problemer så må det være snakk om en alvorlig sinnslidelse. Anonymous poster hash: 30973...0f4 Alvorlig og alvorlig fru blom. Det er mange som blir uføre grunnet depresjon eller sosial angst, det er kjipt nok å lide av de 2 tingene men de er ikke gradert som alvorlig sinnslidelse. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #15 Skrevet 5. mars 2015 Du må gå ut i fra at behandleren din kan sitt fag . Det er nok ikke første gang en behandler hører om disse problemene. Så ta steget for deg selv, det er ingen som kommer til å le av deg eller plage deg fordi du åpner deg for behandler. Det blir dit første skritt mot et godt liv Kjør på vennen, hjelp deg selv, for du har en mulighet til det nå Anonymous poster hash: 8ea08...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #16 Skrevet 5. mars 2015 Utseendet har aldri gjort noen ufør. Se nøye på en del ganske vellykkede mennesker rundt omkring; f.eks innenfor næringsliv, politikk o.l. Det er ganske mange som ikke akkurat er noen fruktfat. Hvis utseendet skulle vært en uførhetsgrunn, ville John Fredriksen vært ufør forlengst, for å si det slik... Det du trenger, er hjelp for å forbedre selvbildet ditt. For å få hjelp av terapeuten din er du jo nødt til å snakke om det som plager deg. Terapeuten er profesjonell, og kommer ikke til å si verken at du er stygg eller pen. Det er ikke terapeutens jobb. Han eller hun skal derimot hjelpe deg til å se deg selv annerledes. John Fredriksen er iallfall penere enn meg .... Anonymous poster hash: 439a1...611
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #17 Skrevet 5. mars 2015 I stedet for å si at du synes du selv er stygg osv så kan du kanskje heller fortelle ham at du lurer på om du kan ha body dysmorphic disorder? Eller at noen har tipset deg om at du kanskje kan ha det? Anonymous poster hash: b1fac...fe9 Hva er det? Anonymous poster hash: 439a1...611
Gjest Margit Spat Skrevet 5. mars 2015 #18 Skrevet 5. mars 2015 John Fredriksen er iallfall penere enn meg .... Anonymous poster hash: 439a1...611 Men han er ikke ufør, heller Han er verdens rikeste nordmann.
Ruby_Tuesday Skrevet 5. mars 2015 #19 Skrevet 5. mars 2015 Men han er ikke ufør, heller Han er verdens rikeste nordmann. Verdens rikeste nordmann faktisk! Men ja, John Fredriksen er dritstygg og dritrik. Tror ikke det er mulig å være så stygg at man blir trygda. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #20 Skrevet 5. mars 2015 Hva er det? Anonymous poster hash: 439a1...611 En lidelse som gjør folk overbevist om at de er unormalt utseende, kort fortalt. Anonymous poster hash: 47333...cce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå