Gå til innhold

Gravid student

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å begynne på skole til høsten og lurte på om dersom jeg hadde blitt gravid og hatt termin i desember eller januar. Ville jeg fått ett årspermisjon og "picked up where i left off"(da med et nytt kull) eller ville jeg bare fått noen ukers permisjon og måtte fortsatt som om ingenting hadde skjedd?

Vurderer også å bare jobbe og ikke starte på skole.

På forhånd takk for svar!

Anonymous poster hash: 7032e...428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få permisjon for et helt semester og fortsette der du slapp. Dvs. hvis du går 1.semester, kan du få perm et helt semester og starte på 2.semester senere ;)

Skrevet

Fakultetsadministrasjonen eller NAV kan sikkert svare deg på det :)

Skrevet

Jeg fikk fritak fra studiet i to semester. Fikk da foreldrepenger fra Lånekassen, og begynte så på studiet igjen etter et år. Hadde termin på starten av året.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fritak fra studiet i to semester. Fikk da foreldrepenger fra Lånekassen, og begynte så på studiet igjen etter et år. Hadde termin på starten av året.

Hvor mye fikk du i foreldrepenger?

Anonymous poster hash: 491a3...14e

Skrevet

Hvor mye fikk du i foreldrepenger?

Anonymous poster hash: 491a3...14e

Det tilsvarte studielån + stipend. Altså det vanlige. Forskjellen er at du ikke må betale noe av det tilbake, og du får også penger over sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrepenger får man fra NAV om man har opparbeidet det rettigheter til det. Har man ikke det søker du om engangsstønad. Fra Lånekassen får man foreldrestipend. Dette er den vanlige summen + forsørgerstipend, om barnefaren ikke tjener for mye.

Anonymous poster hash: 751dc...85e

Skrevet

Foreldrepenger får man fra NAV om man har opparbeidet det rettigheter til det. Har man ikke det søker du om engangsstønad. Fra Lånekassen får man foreldrestipend. Dette er den vanlige summen + forsørgerstipend, om barnefaren ikke tjener for mye.

Anonymous poster hash: 751dc...85e

Ja beklager, foreldrestipend heter det. Forsørgerstipend fikk ikke jeg da mannen tjener for mye. Tror partner må ha ganske lav lønn før man får det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...