AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Har en gutt på snart tre som nekter å hå på do eller potte. Han vil overhodet ikke, uten at han har noe svar på hvorfor. Potta står fremme, og vi maser aldri. Vi spør en gang iblant om han vil sitte på, og vi har lest bøker om pottetrening for ham. Fremdeles helt uaktuelt. Vi kjøpte også underbukser med Lynet McQueen på, uten at det gjorde noe fra eller til. Jeg tror jo ikke at han kommer til å gå i bleier for alltid, men er det noen lure triks vi kan prøve? Anonymous poster hash: 1bf7f...487
epleskrott Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Gutten her får et klistremerke for hver gang han tisser på potta eller i do. Det funka bra ei stund, men nå nekter han også å bruke potta eller do. Han har funnet ut at han er en baby og da må han bruke bleie... Nå skal det sies at han ikke har helt kontroll på når han må eller ikke. Du kan jo prøve å sette han på potte mens du sitter vedsiden av på do?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Vår ville på do når vennen i barnehagen starta dotrening og når vi hadde besøk hjemme av en litt større gutt som også gikk på do. Bad barnehagen om å ta henne med når andre barn gikk på do. Hun sa selv gå på do sånn som x når hun var klar.Anonymous poster hash: b9355...b7a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Det er verdt et forsøk å se om han vil sitte på potte når vi går på do, ja. Hittil har han nektet så mye som å sette seg på den, så klistremerke er foreløpig liten vits i. En eller annen gang må han jo bli tørr. TSAnonymous poster hash: 1bf7f...487
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Hva med å bare ta av bleien? Dersom det kommer tiss, bare si helt avslappet "oj det skal jo i doen". Samt at han kjenner ubehaget av å bli våt, og at man må styre med å skifte. Lurt at barnehagen kan lage litt tema om hvor stor og flink man er når man går på do osv.Anonymous poster hash: 3adca...1f9
Mayami Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Følger med her!! Vi har prøvd med klistremerker, men endte med at han skulle få klistremerke hver gang han prøvde å tisse på potte, i og med at det ikke skulle bli "straff" om det ikke kom noe. Så nå vil han gjerne sitte der, men bare i ti sekunder. Og så vil han ha klistremerke.. Feilslått! Må nok involvere barnehagen, og tenker å bare ta av bleien til sommeren når det er mindre påkledning enn nå!
needinspiration Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Mine gutter sluttet med bleia på natta først. La merke til det når de sluttet helt å tisse på natta. Da tok jeg av bleia på dagen etter et par dager uten bleie på natta, sånn at de gikk uten det Hjemme. Men spurte ofte om de måtte tisse eller lignende. Etter en stund så tok jeg av bleien helt og gikk uten når vi var ute. Hele bleieslutt gikk bra, med mindre tisseuhell på natta og på dagen. 85% ffornøyd. Trengte ikke klistremerkeordning. Bare oppmuntrende ord. MEN, dette gjorde jeg om sommeren fordi det ble lettere i forbindelse med klær. Endret 6. mars 2015 av needinspiration
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Ta han med på badet når dere voksne har "arbeid" å gjøre der. La han høre at dere tisser, og evt. Se at noe er gjort. Og spør om han og vi prøve. Barn hermer etter voksne. Skal de få lyst til å speile voksnes gjøremål må de og se og forstå, og ikke minst ha noe å speile, for å ville gjøre det samme. Anonymous poster hash: 47010...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå