Jente-24 Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Hei Min datter er snart 8 måned gammel. Hun har ikke fått noen tenner ennå, men sliter med diaré, feber som går og kommer tilbake, tett nese, dårlig humør, blir lett irritert og gråter fort over små ting, og vil bare bli holdt av meg og gråter når jeg legger henne ned. Hun vil ikke til pappaen sin heller, hun som digget å være med han før. Hun sleit en del med bleieutlett og heldigvis inityol reddet dagen! Men spørsmålet er: hvor lenge fortsetter det sånn..? Man blir både sliten og trøtt av å ha en urolig baby vil det fortsette sånn til tennene kommer ut eller er det midlertidig? Jeg smører gommene hennes med bonjela gele ( fikk av min søster fra England)
Silfen Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Man blir ikke syk av å få tenner. Men tennene bryter lettere ut, visstnok, når man er syk. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Man blir ikke syk av å få tenner. Men tennene bryter lettere ut, visstnok, når man er syk. Det er helt vanlig å få sykdomssymptomer når de får tenner, jo. Spesielt feber. Hvordan planet bor du på egentlig? Anonymous poster hash: 8e308...0b1 1
Silfen Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Uhm. Nei. Det er omvendt. Det er vanlig å få tenner når man er syk. Ikke å bli syk av å få tenner. 3
Jente-24 Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2015 Sykepleier på legevakta sa at ved tannfrembrudd så får man feber og diaré. ..
Bolla! Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Sykepleier på legevakta sa at ved tannfrembrudd så får man feber og diaré. .. Forskjellige meninger rundt dette. Jeg fikk beskjed om at det er omvendt av min lege. Altså at tenner har lettere for å bryte gjennom hvis barnet er sykt i utgangspunktet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Stemmer det flere sier. Litt lett feber er ikke uvanlig, men høyere feber og diaré er ikke i seg selv noe tegn på tannfrembrudd nei, det er rett og slett sykdom. Ofte er det så enkelt at når man begynner å få tenner klør gommene mer, baby putter ting og hender oftere i munnen, får kanskje i seg noe ikke magen tåler, så kommer diareen. I tillegg kommer tennene når baby/barn er mer sammen med andre barn og blir lettere smittet. Og når man har feber kommer tennene lettere frem, så det kan fremskyndes av feber. Det er bare å google "tannfrembrudd og feber" så finnes det mange kilder, inkl nhi og helsenett f.eks, som sier dette. Anonymous poster hash: 6116a...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Hei Min datter er snart 8 måned gammel. Hun har ikke fått noen tenner ennå, men sliter med diaré, feber som går og kommer tilbake, tett nese, dårlig humør, blir lett irritert og gråter fort over små ting, og vil bare bli holdt av meg og gråter når jeg legger henne ned. Hun vil ikke til pappaen sin heller, hun som digget å være med han før. Hun sleit en del med bleieutlett og heldigvis inityol reddet dagen! Men spørsmålet er: hvor lenge fortsetter det sånn..? Man blir både sliten og trøtt av å ha en urolig baby vil det fortsette sånn til tennene kommer ut eller er det midlertidig? Jeg smører gommene hennes med bonjela gele ( fikk av min søster fra England) Hun er syk. Kanskje kommer det tenner også, og begge deler samtidig er ikke godt for de små. Anonymous poster hash: 6116a...cc0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå