Gjest Lille-pus Skrevet 7. mars 2015 #21 Skrevet 7. mars 2015 Nei, men rørleggeren sa at billig toalettpapir og papir som er resirkulert inneholder lim som lager glasur inni rørene, og da må rørene byttes når de blir tette. Edit to add: Premium merker er Lambi og lignende. At noe selges rimeligere i større volum enn i små betyr ingenting for kvaliteten Om jeg betaler 99,90 for en sekk Lambi på Europris istedet for å kjøpe små pakker av det samme papiret til en ublu pris på super'n er kun økonomisk smart, intet annet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #22 Skrevet 7. mars 2015 Nei, men rørleggeren sa at billig toalettpapir og papir som er resirkulert inneholder lim som lager glasur inni rørene, og da må rørene byttes når de blir tette. Edit to add: Premium merker er Lambi og lignende. Lambi premium? HAHA Det smuldrer jo opp av en dråpe urin. Når du tørker tiss så suger det til seg urinen og du blir våt og heslig på fingrene, dette skjer ikke med Serla. Ikke går det hull i det heller. Du behøver mye mindre papir når du Serla, fordi det smuldrer ikke opp. Serla er tingen, jeg halverte forbruket etter at jeg byttet fra Lambi til Serla. Anonymous poster hash: c3fbc...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #23 Skrevet 7. mars 2015 Bruker 10-14 dager på en 6-rullspakke avhengig av om jeg har besøk osv. Er vanligvis alene, men bruker mye mer papir når jeg har mensen for eksempel. Har bodd her i snart 15 år og aldri hatt problemer med tette rør selv om jeg sjeldent bruker penger på 'premium' dasspapir.Anonymous poster hash: 93419...086 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #24 Skrevet 7. mars 2015 Aner ikke. kjøpte en sekk med 40 eller 48 ruller på europris i august. Har fortsatt igjen 12. Bruker dopapir til alt mulig rart, og vi er 2, så tipper vi ikke bruker så alt for mye dopapir. har for øvrig aldri opplevd tette rør, selv om vi ikke bruker "premium" dopapir. Anonymous poster hash: 05200...ed7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #25 Skrevet 7. mars 2015 Virker som det tørkes for harde livet her.. Hvor mange tørk trenger dere vanligvis før papiret ikke blir noe brunt mer? Anonymous poster hash: 45a6d...842
kjøttmeis Skrevet 7. mars 2015 #26 Skrevet 7. mars 2015 Jeg følger dessverre ikke med hvor mye dopapir jeg bruker. Bruker så mye som trengs.
fresia Skrevet 7. mars 2015 #27 Skrevet 7. mars 2015 det har jeg ikke oversikt over, men tror ikke det er sånn voldsomt mye :-) er sjelden jeg kjøper det for å si det sånn.. synes Soft Style dopapiret fra Rema 1000 er best! haha
heartofagirl Skrevet 9. mars 2015 #28 Skrevet 9. mars 2015 Oi tror vi nok har storforbruk her hos oss. Bruker ca 5-6 ruller i uken, minst, vi er 2 stk.
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2015 #29 Skrevet 9. mars 2015 Vi bruker ganske så nøyaktig en 12-pakning Lambi i uka. Vi er to voksne. Anonymous poster hash: b281e...a8f Wow, nesten 2 ruller dopapir om dagen! Hvordan greier et menneske alene å bruke en nesten en hel rull dopapir opp på en dag?? Er fascinert..... 2
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2015 #30 Skrevet 9. mars 2015 Lambi premium? HAHA Det smuldrer jo opp av en dråpe urin. Når du tørker tiss så suger det til seg urinen og du blir våt og heslig på fingrene, dette skjer ikke med Serla. Ikke går det hull i det heller. Du behøver mye mindre papir når du Serla, fordi det smuldrer ikke opp. Serla er tingen, jeg halverte forbruket etter at jeg byttet fra Lambi til Serla. Anonymous poster hash: c3fbc...e8d Bruker også serla. 4 ruller varer i ca 2 uker. Er 3 mennesker. Bruker også dopair til andre ting, tørke over vasken osv.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #31 Skrevet 9. mars 2015 Wow, nesten 2 ruller dopapir om dagen! Hvordan greier et menneske alene å bruke en nesten en hel rull dopapir opp på en dag?? Er fascinert..... Det er ida kke vanskelig. Husk at ulike mennesker har ulike behov. Anonymous poster hash: b281e...a8f 1
Chizue Skrevet 9. mars 2015 #32 Skrevet 9. mars 2015 Hmmm...Jeg tror jeg bruker 1 rull på 3 uker... (bor alene) Men dopapir har til nå ikke kostet meg særlig mye, da jeg vant(!) 50 ruller på tombola, for 10kr, rett før jul 1
Flekk Skrevet 9. mars 2015 #33 Skrevet 9. mars 2015 tar masse dopapir i doen slik at det ikke lager så mye lyd + på dolokket/vasker dolokket med dopapir og såpe dersom det er hos andre. Tar masse dopapir foran rumpa som en lyddemper, haha Åh, do-angst Går nok 1 rull på 2 dager på bare meg. Også går jeg på do kanskje 6-7 ganger om dagen. Glad jeg ikke er den eneste som er litt i overkant!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #34 Skrevet 9. mars 2015 hmm... bruker hvertfall 2 ruller i uken vi er 2 voksne, men mesteparten brukes nok av meg, mannen er mye borte med jobb osv. Jeg er en nazi-tørker Anonymous poster hash: 537e3...e79
Kjibba Skrevet 9. mars 2015 #35 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Tipper vi bruker 2-3 ruller i veka og vi er to stk. Soft style frå Rimi forsvinn mykje fortare, det er heilt elendig. Bruker berre "premium" om det ikkje er noko anna å få tak i. Huset har stått i snart 60 år, avløpsrøyra har ikkje tetta seg endå, så vi fortsét nok med resirkulert dopapir ei stund til. Ingen grunn til å bruke klorbleika og nytt papir. Endret 9. mars 2015 av Kjibba
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2015 #36 Skrevet 9. mars 2015 tar masse dopapir i doen slik at det ikke lager så mye lyd + på dolokket/vasker dolokket med dopapir og såpe dersom det er hos andre. Tar masse dopapir foran rumpa som en lyddemper, haha Åh, do-angst Går nok 1 rull på 2 dager på bare meg. Også går jeg på do kanskje 6-7 ganger om dagen. Glad jeg ikke er den eneste som er litt i overkant! Hvordan greier du å grise til dolokket? 1
Flekk Skrevet 9. mars 2015 #37 Skrevet 9. mars 2015 Hvordan greier du å grise til dolokket? jeg griser ikke til dolokket. Jeg skrev at dersom jeg er hos andre så tar jeg dopapir på dolokket eller vasker det med såpe/dopapir.
Gjest Skrevet 9. mars 2015 #38 Skrevet 9. mars 2015 jeg griser ikke til dolokket. Jeg skrev at dersom jeg er hos andre så tar jeg dopapir på dolokket eller vasker det med såpe/dopapir. Du er hjertelig velkommen på besøk til meg en gang om dagen så slipper jeg å ta den vasken
Flekk Skrevet 9. mars 2015 #39 Skrevet 9. mars 2015 Du er hjertelig velkommen på besøk til meg en gang om dagen så slipper jeg å ta den vasken Takk takk Er da null stress
PickUpArtist Skrevet 9. mars 2015 #40 Skrevet 9. mars 2015 At noe selges rimeligere i større volum enn i små betyr ingenting for kvaliteten Om jeg betaler 99,90 for en sekk Lambi på Europris istedet for å kjøpe små pakker av det samme papiret til en ublu pris på super'n er kun økonomisk smart, intet annet. Nå kverulerer du, nekter å tro at du ikke skjønner hva brukeren du siterer mener. Siden det er mitt fagfelt kan jeg herved opplyse om at det er helt riktig at resirkulert og langfibret toalettpapir skaper til dels kostbare problemer for avløp. Dels fordi det trengs et lim som etter hvert fester seg på innsiden av rørene, og at slikt papir ikke løser seg opp på samme måte som annet papir av bedre kvalitet. Det er til dels umulig å fjerne dette når det har fått tid på seg til å feste seg, og det blir gjerne svært dyrt å grave opp rør og bytte de. Forsikringsselskapene blir gjerne veldig kranglete og nekter å dele regningen når de finner ut årsaken til problemet, og det gjør de til slutt. Problempapiret er merket med svanemerke og markedsføres som miljøpapir, og selges gjerne på Europris ol. Det grå papiret er verst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå