Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig lyst til å lære meg å stå på hendene! Problemet når jeg prøver er at jeg knapt får beina opp fra bakken! Har lest hvordan jeg skal lære meg det, men klarer ikke.. Andre som sliter og har råd?

Anonymous poster hash: b51b3...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en veldig gradvis prosess. Små skritt, og høy treningsfrekvens gir ofte gode resultater. Siden det er så omfattende tror jeg det er best at jeg viser til noen som allerede har skrevet ned en hel del ting om emnet:

The Most Comprehensive Handstand Tutorial
  • Liker 1
Skrevet

For meg hjalp det å først stå i yogaposisjonen klovnen, for så å reise bena fra albuene og over hodet, etterhvert begynne å føre bena strakt ned mot gulvet for å trene core og balanse :)

Da gikk det lekende lett å stå på hendene etter det

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig lyst til å lære meg å stå på hendene! Problemet når jeg prøver er at jeg knapt får beina opp fra bakken! Har lest hvordan jeg skal lære meg det, men klarer ikke.. Andre som sliter og har råd?

Anonymous poster hash: b51b3...084

Søk Handstand på YouTube og finn noen yogalinker. De viser detaljert.

Så er det bare øve øve øve🙏🙏

Anonymous poster hash: 3eebf...1ac

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg vil også gjerne lære dette! Vi får prøve oss frem med yoga.

Skrevet

For meg hjalp det å først stå i yogaposisjonen klovnen, for så å reise bena fra albuene og over hodet, etterhvert begynne å føre bena strakt ned mot gulvet for å trene core og balanse :)

Bare litt nysgjerrig, da jeg er veldig keen på å lære meg å stå på hendene selv. Var du ganske sterk allerede når du starta med det? Tok det lang tid å lære seg? Jeg har ikke så mye styrke i overkroppen, men jobber med saken :fnise:

Skrevet

Bare litt nysgjerrig, da jeg er veldig keen på å lære meg å stå på hendene selv. Var du ganske sterk allerede når du starta med det? Tok det lang tid å lære seg? Jeg har ikke så mye styrke i overkroppen, men jobber med saken :fnise:

Jeg brukte ca 1 år, men det er ferskvare. Og jeg har ikke vært så aktiv med det i det siste så det har stivnet litt til.

Hvis du følger beskrivelsen i linken jeg delte er det en guide til hvordan du ikke trenger så mye styrke fordi du balanserer ledd over ledd. Fremfor å støtte deg på muskulaturen (som man gjør når man står som en banan).

• Liker 1
Skrevet

Prøv å "gå" oppover veggen mens du tar armene nærmere og nærmere veggen

Skrevet

hvordan klarer du å gå fra hodestående til å stå på henda? Jeg får ikke det til :(
Skrevet

hvordan klarer du å gå fra hodestående til å stå på henda? Jeg får ikke det til :(

Head stand push up, også kalt hand stand push up. Du skal være rimelig sterk før du klarer dette. Man kan alternativt ta knærne ned mot magen og eksplosivt sparke dem oppover mens man presser med armene. Dette kalles ofte en "kip", og det krever ganske god kroppskontroll. Hodestående er en fin progresjon til å bli vant til å være opp ned, men det gjør ingenting for skulder og armstyrke eller bevegelighet. Så det er bare et lite steg på veien.

Skrevet

Jeg er turner. Du må bare stole på deg selv. Det kan være lurt å stå opp til enn vegg, eller om noen holder deg? Hvertfall de første gangene, så du ikke mister kontrollen og vipper over. Husk å stram rompen og magemusklene når du står på hende, og ha helt strake ben. Lykke til

Skrevet

Jeg går ikke fra hodestående til å stå på hendene, jeg brukte bare hodestående til å øve meg på balansen og stryken, etter det gikk det mye lettere å stå på hendene :)

Ja, jeg var ganske sterk, men søsteren min hadde aldri trent før, før vi begynte å prøve det ut sammen. Og hun klarte det faktisk før meg :fnise: Vi prøver oss på litt forskjellige freezeposisjoner og yogaøvelser før og etter styrketreningen 4 ganger i uka. Jeg brukte ca 8uker på å klare det, søsteren min klarte det ca to uker tidligere enn meg. Men hun er også mer leken, og litt mindre redd for å mose tryne i gulvet enn meg :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...