AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Boligprisene har som kjent vært gjennom en kraftig prisstigning de siste tiårene. Fremdeles fortsetter prisene å stige til nye høyder! Ufattelig. HVOR skal dette ende?! Tror DU vi kommer til å se et dramatisk boligprisfall i løpet av de nærmeste årene (1-5 år), eller ikke? Hvorfor? Eventuelt; hvorfor ikke? Anonymous poster hash: c82ee...66b
Puny Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 ikke. Dette har vært varslet i 10 år nå. Hvis det kommer tror på et mindre og kortvaring fall ala det vi så høsten 2008/våren 2009... Det er alt for få boliger som bygges, arbeidsledigheten er lav og renta er lav... 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Det virker ikke sannsynlig at prisene skal falle. Folk trenger bolig, og finner måter å betale på. Anonymous poster hash: 470c0...a0b 2
debattanten Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Jeg kan ikke helt se de store faktorene til at vi skal få noe stort fall nå. Noen områder har allerede hatt en korreksjon eller ligget stabilt i flere år. Nå ser vi at pressområdene stiger som aldri før, særlig Oslo, men også Tromsø har hatt en eventyrlig vekst de siste årene. Jeg tror ikke vi vil få noen dramatiske endringer de neste fem årene, med mindre det skjer noen dramatiske endringer som en total omlegging av boligpolitikken her i landet (Scheelutvalget) osv. Vi har høy innvandring, det bygges altfor lite boliger, vi har fortsatt reallønnsvekst, lav rente som antageligvis skal videre nedover. Tross et dramatisk bilde i media angående Norges viktigste næring(oljen) så går det fortsatt bra. På lang sikt ser jeg ikke så dramatisk på det uansett scenario, altså at jeg ikke har stor tro på prisfall. Jeg tror dog det kan være at boligprisene ikke vil være den gode investeringene det har vært for de som har eid eiendom i 10-40år i dag. Tiden hvor folk flest ble millionærer pga sin primærbolig steg i verdi er nok forbi. Det er ingen markedsmekanismer som sier at vi skal få den store veksten vi har hatt i Norge. Gullårene for Norge er også forbi. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Stigningen har jo dabbet av. Den er ikke tilsvarende den siste tiden slik den var i perioder. Det er nok et tegn på at en stabiliserer seg noe, hvilket er en god ting. Men droppe brutalt vil den nok ikke, - urbaniseringen fortsetter, samme gjelder innvandring. Anonymous poster hash: 1bb91...121
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Når renten en gang stiger igjen vil boligprisene falle. Fol har lånt til langt over pipa, og klarer ikke betale for det de har lånt. Anonymous poster hash: 916bc...0d7
Gjest Wei Wei Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Med det lønnsnivået vi har i Norge, er boligprisene lave. Med tanke på materialer brukt, er boligene for dyre (ikke verdt prisen). 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Med det lønnsnivået vi har i Norge, er boligprisene lave. Med tanke på materialer brukt, er boligene for dyre (ikke verdt prisen). Men de som bygger boligene skal jo også ha høy lønn. :-) Ikke bare materialer det er snakk om. Anonymous poster hash: fdf9b...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå