Gjest Den utstødte Skrevet 15. august 2004 #1 Skrevet 15. august 2004 Jeg undrer meg over mangt og meget hver dag. Her på KG kommer det så mange rare spørsmål som panelet undrer seg over og gjerne vil ha svar på. Jeg undrer meg over om noen i panelet ikke er klar over at svaret på de aller fleste spørsmål ligget på Internettet. Denne: http://toolbar.google.com/ er veldig god å ha. Med den kan man finne alt, uten sokkene sine. Velg "OPTION" og sjekk ut menyen.
Gjest LoisLane Skrevet 15. august 2004 #2 Skrevet 15. august 2004 Helt enig i at flere kunne "greid seg sjøl". Men noen ganger ønsker man å slippe å manøvrere seg gjennom et utall mer eller mindre relevante sider, eller man ønsker erfaringer/ meninger fra ordentlige mennesker. Mange har liten kunnskap om hvordan man skal søke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. august 2004 #3 Skrevet 15. august 2004 kan man slå opp i et leksikon, klarer man også google. Også søk-funksjonen kunne vært ønskelig om folk hadde brukt mer på forumet her. Særlig på data og internett går mange av de samme temaene om og om igjen. Det er faktisk god nettikette å bruke søk i et forum.
Arkana Skrevet 15. august 2004 #4 Skrevet 15. august 2004 Mange har liten kunnskap om hvordan man skal søke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. august 2004 #5 Skrevet 15. august 2004 Og hvordan skal man få den kunnskapen hvis man aldri prøver å søke?
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2004 #6 Skrevet 15. august 2004 Mange har liten kunnskap om hvordan man skal søke. Er ikke mange hjernecellene man trenger for å kunne bruke en søkemotor
Tusenfryd Skrevet 15. august 2004 #7 Skrevet 15. august 2004 Det er da fullt lov å spørre! Men det går kanskje an for den som skriver svaret å henvise til hvor hun fant det? Da blir det et tips til neste gang. Jeg har svart på mye her jeg, som jeg fant ved å taste ett ord på kvasir eller google.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. august 2004 #8 Skrevet 15. august 2004 Klart det er lov å spørre, men jeg bare skjønner ikke vitsen med å ikke prøve å finne svaret selv først. Mange har åpenbart ikke gjort det. Mange spørsmål her jeg har visst svaret på i det siste, som jeg rett og slett ikke har giddet å svare på p.g.a. at de åpenbart ikke har giddet å finne svar selv. Men men, det er nå bare sånn jeg er. Mulig det har med oppdragelse å gjøre, at jeg ikke er vant med at folk gir meg alt på sølvfat, og funnet ut at man lærer mye mer ved å prøve litt selv først.
alisia4 Skrevet 15. august 2004 #9 Skrevet 15. august 2004 Rattlesnake sier: Mulig det har med oppdragelse å gjøre, at jeg ikke er vant med at folk gir meg alt på sølvfat, og funnet ut at man lærer mye mer ved å prøve litt selv først. :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2004 #10 Skrevet 15. august 2004 [quote=". Men men, det er nå bare sånn jeg er. Mulig det har med oppdragelse å gjøre, at jeg ikke er vant med at folk gir meg alt på sølvfat, og funnet ut at man lærer mye mer ved å prøve litt selv først.
Gjest Den utstødte Skrevet 15. august 2004 #11 Skrevet 15. august 2004 Sjekk ut popupkilleren, nyhetsikonet, og page up og forover/bakoversøk. Velh fra optiuonsmenyen under Google helt til venstre på den nye verktøylinjen. GOOGLE LUCK.
Gjest LoisLane Skrevet 15. august 2004 #12 Skrevet 15. august 2004 Er ikke mange hjernecellene man trenger for å kunne bruke en søkemotor Bare for å ha sagt det: JEG kan! Mange søker for vidt og finner ikke fram når de får 271239 treff. Ser stadig eksempler på dette blant barneskoleelever, og regner med at noen her på omtrent samme nivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå