Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2002 #1 Skrevet 3. mars 2002 Hoppla hei Er det noen av dere som har erfaring med Remeron? Evt. bivirkninger osv? Klem
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2002 #2 Skrevet 3. mars 2002 Hei Anonym. Jeg har selv ingen erfaringer med dette legemiddelet, men jeg vet likevel litt om det. Regner med at legen din har fortalt deg litt også. Remeron er en medisin som skal hjelpe på depresjon. Virkestoffet i tablettene er mirtazapin. Mirtazapin øker produksjonen av serotonin og noradrenalin i hjernen. (Stoffene som fører til ubalanse - depresjon). Det dumme med denne medisinen er at den hemmer opptaket av et annen stoff, histamin, som kan føre til søvnighet. Remeron er positivt i og med at det virker temmelig raskt. Som oftest har man full virkning av denne medisinen etter 2 uker. Noen sier at Remeron kan hemme oppmerksomheten og at man derfor bør unngå å kjøre bil, men jeg vet ikke jeg. Kjente bibirkninger er tretthet, hodepine, svimmelhet, skjelvinger, økt apetitt, forstoppelse, vektøkning og kvalme. Jeg har ingen erfaringer med denne typen antidepressiva, men kan mer om Fontex, Tolvon og Zoloft. Håper dette var et ok svar. 12
vonka Skrevet 4. mars 2002 #3 Skrevet 4. mars 2002 Hei Har erfaring fra Remeron i jobb-sammenheng. Det man bør være obs på i begynnelsen er at man kan få enda mer angst og større depresjoner i første fase av bruken av Remeron. Så det er viktig at du holder ut, selv om du opplever å bli dårligere først. I innlegget før meg står det at du oppnår virkning etter 2 uker. Jeg mener erfaringsmessig at det tar lenger tid enn som så. Prøv å vær tålmodig i startfasen, selv om det kan være tungt. Jeg syns uansett at du bør få en god prat med den legen som vil ev. skrive dette preparatet ut til deg, og få en fullstendig forklaring på hva som nå vil skje. Lykke til.
Gjest sola Skrevet 4. mars 2002 #4 Skrevet 4. mars 2002 hei Remeron kan jeg litt om ja.. den er veldig effektiv men det kan ta uker og også måneder før du får full effekt, det kommer ann på hvor sterk depresjon eller hvor sterk angst du har. men vanligvis merker du sakte men sikkert en god effekt av tabletten. hvis du begynner med 1/2 tablett er det ikke sikkert du merker noen bivirkninger, men når du går opp til 1 tablett daglig da kan du få noen dager med ekle bivirkninger som mye mer angst, sterkere depresjon, svimmelhet , døsighet, kvalme og man har som regel lyst til å bo under dyna, men trøst deg med at når den perioden på noen dager er over så vil alt sakta men sikkert bli bedre og du vil etter hvert vanligvis ikke merke noen bivirkninger. Er du langt nede og sliter så er det verd å prøve, for det kan hjelpe deg å bli deg selv igjen og få det bedre med deg selv:) er det noe du lurer på eller du vil vite mer om så send meg en privat melding Råder deg også til å prate med legen din før du begynner med tablettene. lykke til klem12
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 vonka skrev (På 4.3.2002 den 13.36): Hei Har erfaring fra Remeron i jobb-sammenheng. Det man bør være obs på i begynnelsen er at man kan få enda mer angst og større depresjoner i første fase av bruken av Remeron. Så det er viktig at du holder ut, selv om du opplever å bli dårligere først. I innlegget før meg står det at du oppnår virkning etter 2 uker. Jeg mener erfaringsmessig at det tar lenger tid enn som så. Prøv å vær tålmodig i startfasen, selv om det kan være tungt. Jeg syns uansett at du bør få en god prat med den legen som vil ev. skrive dette preparatet ut til deg, og få en fullstendig forklaring på hva som nå vil skje. Lykke til. Hvor lenge bør man vente? Jeg tar denne, syns jeg var ørlite bedre i starten men så mye verre. Nå har jeg tatt 2 mnd snart. 30 mg. Føler meg verre. har antagelig en angst som driver det depressive. Men vet ikke. Anonymkode: 8e4be...faa
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvor lenge bør man vente? Jeg tar denne, syns jeg var ørlite bedre i starten men så mye verre. Nå har jeg tatt 2 mnd snart. 30 mg. Føler meg verre. har antagelig en angst som driver det depressive. Men vet ikke. Anonymkode: 8e4be...faa 21 år senere??? Holder det ikke med den remeron tråden som nå er laget på kropp og helse? Trenger ikke spa opp en 21 år gammel tråd for å lure på dette. Anonymkode: 74e5e...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå