AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Vi har delt samvær i ferier 50/50. Til påske lurer jeg på hva som regnes som deling av dager? Er ferien beregnet fra torsdag til mandag eller er det påskeuken + mandag neste uke som regnes som "delt samvær i påsken". Hvordan kommer andre til å fordele påsken med samme samvær? Anonymous poster hash: 32563...dc2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Jeg er vokst opp med 50/50 (blæh!) og feriene ble fordelt utenom ordningen. Hadde fast annenhver påske hos mamma og pappa, annenhver jul osv. Den som ikke hadde jula fikk påsken. Anonymous poster hash: 14ca9...758
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Jeg er vokst opp med 50/50 (blæh!) og feriene ble fordelt utenom ordningen. Hadde fast annenhver påske hos mamma og pappa, annenhver jul osv. Den som ikke hadde jula fikk påsken. Kjedelig at du har opplevd dette som en ordning som ikke var til det du ønsket. Her er nok heller ikke fordelingen best for barnet, men gjør så godt vi kan ut av bosituasjoner og livssituasjoner. Spørmålet mitt er hvordan selve dagene blir fordelt, og hva som regnes som 50 % av ferien for hver part. Dette går på hvilken dag den ene skal hente barnet når halve ferien er over. Anonymous poster hash: 32563...dc2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Søstra mi har ALLTID fri onsdag-mandag i påsken. Det er så slitsomt å ha 50/50 på barna må vite. Hun vil ikke høre snakk om at eksen hennes har ønsker om annenhvert år. Anonymous poster hash: c82e9...2b4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Barna er hos far annenhver helg her da, men vi gjør det slik som dette. Er samværshelgen helgen med palmesøndag, er de hos pappaen fra fredag til tirsdag. Er det min helg, henter far dem torsdag og leverer mandag. Dette etter hans ønske. Ungene ville gjerne vært der litt lenger, men det passer visst ikke. FVK foreslo i sin tid enten annenhver påske fra fredag før palmesøndag til annen påskedag eller å bytte på onsdag ettermiddag midt i påskeuka hvert år.Anonymous poster hash: cfff9...8f1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Barna er hos far annenhver helg her da, men vi gjør det slik som dette. Er samværshelgen helgen med palmesøndag, er de hos pappaen fra fredag til tirsdag. Er det min helg, henter far dem torsdag og leverer mandag. Dette etter hans ønske. Ungene ville gjerne vært der litt lenger, men det passer visst ikke. FVK foreslo i sin tid enten annenhver påske fra fredag før palmesøndag til annen påskedag eller å bytte på onsdag ettermiddag midt i påskeuka hvert år. Så da legger du og far opp til at påskeferien dreier seg om den aktuelle helgen, hvor det i år er torsdag-tirsdag, med oppstart igjen på tirsdag? Anonymous poster hash: 32563...dc2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Jeg og min eks har stort sett byttet onsdag i påskeuka. Men vi har alltid hatt et godt forhold så om en av oss reiser bort hele uken så er det ikke noe problem, enten vi vil ha barn med på tur eller ikke. Min samboer må stort sett rette seg etter sin eks. Det ene året er det "slik" som er riktig og det neste året er det "slik" som er riktig, alt etter hva som passer best for henne. For et par år siden påla hun oss at vi måtte besøke min samboers foreldre i påsken, selvfølgelig uten at vi gjorde det. Håper du har en eks du kan bli enig med så er det vel egentlig hva dere blir enige om som teller. Men jeg tenker at enten så bytter man hele uka, fra mandag før palmehelga til 2.påskedag, eller så bytter man onsdag i påskeuka. Lykke til! Anonymous poster hash: 30700...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Jeg og min eks har stort sett byttet onsdag i påskeuka. Men vi har alltid hatt et godt forhold så om en av oss reiser bort hele uken så er det ikke noe problem, enten vi vil ha barn med på tur eller ikke. Min samboer må stort sett rette seg etter sin eks. Det ene året er det "slik" som er riktig og det neste året er det "slik" som er riktig, alt etter hva som passer best for henne. For et par år siden påla hun oss at vi måtte besøke min samboers foreldre i påsken, selvfølgelig uten at vi gjorde det. Håper du har en eks du kan bli enig med så er det vel egentlig hva dere blir enige om som teller. Men jeg tenker at enten så bytter man hele uka, fra mandag før palmehelga til 2.påskedag, eller så bytter man onsdag i påskeuka. Lykke til! Anonymous poster hash: 30700...b6c Har det likedan. Jeg og eksen er begge fleksible og har aldri kranglet om påsken. Siden begge våre samboere har barn prøver vi å få barnets ste og halvsøsken til å tilbringe ferien sammen. Eksen til samboer bestemmer hvordan alle ferier skal være. Hvert år i påsken skal hun ha fri fra skjærtorsdag til og med 2.påskedag. Det skjer ikke at hun kan ha barnet i palmehelgen og til onsdag/torsdag. Avtalen til samboer og eks er at de skulle begynne med annenhvert år i påsken. Dette året hos mor da det var planlagt hyttetur. Jeg og samboer booket oss hotell i en større by siden vi hadde barnefri i 4 dager. I dag kom samboers eks med at han måtte ha barnet likevel for hun skulle på konsert i Danmark. Gjett hvem som måtte av bestille av oss? Nå ble det hele en lang klage og det var ikke meningen men begynner å bli lei av å aldri kunne planlegge en ferie. Mannen må begynne å sette ned foten for eksen tenker dere? Jeg har tenkt og sagt det samme tusen ganger, men hvem nekter å se sitt barn så mye som mulig liksom... Anonymous poster hash: c82e9...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Det vanligste er vel å ha barn annenhvert år. Og at det er uavhengig av det vanlige samværet. Her har vi skolebarn, så da regner vi fra skoleferien starter til den slutter. Anonymous poster hash: 899c1...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå