AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Jeg skal lage pastasaus i dag, og jeg er veldig glad i å tilsette creme fraiche o.l. i slike sauser, men jeg har en sæterrømme som går ut på dato i morgen. Vet at rømme skiller seg, og ikke kan kokes. Men er det mulig å tilsette denne helt på slutten i sausen, og få et brukbart resultat? Anonymous poster hash: 8b5d0...0dc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Ja, det går helt fint. Supert Takk! Anonymous poster hash: 8b5d0...0dc
Gjest rådyr Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Seterrømme kan kokes. Og til en annen gang ville jeg ikke brydd meg om "holdbarhetsdatoen" på boksen. Rømme, yoghurt o.l. kan brukes lenge etter den (uåpnet).
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Seterømme kan kokes uten problemer. Rømme er heller ikke noe du trenger å tenke på dato, samme med yoghurt og kefrir. Disse er syrnet fra før, og så lenge det ikke er muggent er det helt ufarlig å spise det
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Som flere har fortalt deg, trenger du ikke å tenke på holdbarhetsdatoen til rømme. Den kan brukes til den er muggen. Anonymous poster hash: 92d99...17d
sullå Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Seterrømme kan brukes til det samme som originale creme fraiche
Gjest Ennasus Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Jeg skal lage pastasaus i dag, og jeg er veldig glad i å tilsette creme fraiche o.l. i slike sauser, men jeg har en sæterrømme som går ut på dato i morgen. Vet at rømme skiller seg, og ikke kan kokes. Men er det mulig å tilsette denne helt på slutten i sausen, og få et brukbart resultat? Anonymous poster hash: 8b5d0...0dc Det forklarer hvorfor sausene mine som jeg har brukt lettrømme eller kesam i, skiller seg..
Gjest Solstråla88 Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Det forklarer hvorfor sausene mine som jeg har brukt lettrømme eller kesam i, skiller seg.. Du må gjerne bruke lettrømme og kesam, men da kan du ikke koke sausen😉 Da tilsetter du rett før servering😊
Gjest Ennasus Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Du må gjerne bruke lettrømme og kesam, men da kan du ikke koke sausen Da tilsetter du rett før servering Ja, skjønte det nå Da skal jeg huske på det til senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå