Gå til innhold

Til dere alenemødre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til de alenemødrene som er alene om det økonomiske fordi bf ikke betaler bidrag..

Til de alenemødrene som er der for barna gjennom de gode dagene, men også de vonde..

Til de alenemødrene som klarer å ikke snakke dritt om bf foran barna deres, selvom han ikke stiller opp...

Dere er super flinke og husk på det gjennom de tyngste periodene.

Hilsen ei som en gang var et barn, med en fraværende far og med en alenemor med dårlig råd.

Det ble heldigvis folk av meg også :)

Anonymous poster hash: 5b10d...89c

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tommel opp for flott innlegg :) Er ikke alenemor selv, men kjenner alenemødre som er i en sånn situasjon som du beskriver, og de gjør dobbelt så mye som en "kjernefamilie".

Anonymous poster hash: 9720f...81d

• Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Til de alenemødrene som er alene om det økonomiske fordi bf ikke betaler bidrag..

Til de alenemødrene som er der for barna gjennom de gode dagene, men også de vonde..

Til de alenemødrene som klarer å ikke snakke dritt om bf foran barna deres, selvom han ikke stiller opp...

Hilsen ei som en gang var et barn, med en fraværende far og med en alenemor med dårlig råd.

Det ble heldigvis folk av meg også :)Anonymous poster hash: 5b10d...89c

Tja, felles for alle disse du nevner her er vel egoisme.

Mange barn lider idag pga egoistiske kvinner som føder mot fars vilje.

Og nei, å få unger gjør deg ikke til en helt dersom omstendighetene tilsier at det vil bli traumatisk for det stakkars barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Og nei, å få unger gjør deg ikke til en helt dersom omstendighetene tilsier at det vil bli traumatisk for det stakkars barnet.

Snakk om å være negativ. Her kommer "barn" av en alenemor med ros til alenemødre. Så kommer du og skaper det til noe negativt. Så du mener heller at de som blir gravide ved et uhell skal ta abort da? For en lettvint løsning du har må jeg si. Barnefar er fullstendig klar over risken over sin nytelse kan føre til barn. Og jeg syntes det er beundringsverdig at mor til barnet ikke velger å bare fjerne barnet.

Anonymous poster hash: 9720f...81d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tja, mange av disse barna er født av mødre som var i et stabilt forhold/samboer/gift også. Men fikk dessverre en pappa som fant ut etter en stund, lang eller kort, at de ikke ønsket å være pappa likevel. Det finnes råtne epler på begge sider!

TS, flott å lese 😃 Husk også å fortell det til din mor. Det har jeg gjort, og tror det betydde mye.

Anonymous poster hash: 73c45...cee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Neu, vettu hva altså. Man kan like gjerne si at felles er at far stakk av etterhvert, av en eller annen årsak.

Vårt barn var godt planlagt. Da barnet var 3mnd. stakk far. Han hadde funnet en ny dame. Nå er barnet 3 år og har ikke sett snurten av far siden den gang hun var 3mnd. Og ja, det er traumatisk for barnet, men det er slett ikke min feil. Og ja, jeg har vært en helt som har holdt ut, betalt for alt, ordnet, fikset og styrt på uten at "far" har løftet en tommel for sitt eget barn som han var med på å planlegge og å skape.

Anonymous poster hash: 16577...0ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her var jeg og barnefar gift, det var han som maste om barn, og jeg gikk med på det, og vi fikk 2 barn sammen. Da minste var 1 år, så stakk han. Giftet seg med en gang vi fikk innvilget skilsmisse, og nekter og ha noe med barna og gjøre. Bytter og jobb jevnlig, så de ikke skal rekke å trekke han i lønn.

Jeg tar meg av barna 100%, må og jobbe ekstra for å klare å forsørge de.

Kan du fortelle meg hva jeg gjør som er så egoistisk?

Anonymous poster hash: 6a35c...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem at det finnes mødre som også stikker av med ny mann og driter i barna.

Hilsen alenefar til tre.

Anonymous poster hash: 25e16...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var jeg og barnefar gift, det var han som maste om barn, og jeg gikk med på det, og vi fikk 2 barn sammen. Da minste var 1 år, så stakk han. Giftet seg med en gang vi fikk innvilget skilsmisse, og nekter og ha noe med barna og gjøre. Bytter og jobb jevnlig, så de ikke skal rekke å trekke han i lønn.

Jeg tar meg av barna 100%, må og jobbe ekstra for å klare å forsørge de.

Kan du fortelle meg hva jeg gjør som er så egoistisk?

Anonymous poster hash: 6a35c...1ce

Folk med meninger som det du siterer mener nok alt det gale i samfunnet er kvinners feil. Vi må huske at vil ikke far H samvær er det garantert noe vi har gjort ham, eller så er det samfunnet som har gjort det. Vil ikke far betale bidrag så er det fordi vi som kvinner ikke skal leve fett på alle pengene fra ham, og at vi garantert nekter ham samvær.

Mens sannheten er at det finnes nok av arten "pappaer" der ute som gir f### i sine barn både når det gjelder samvær og økonomisk bidrag.

De som kommer med dette argumentet glemmer også at de aller fleste barn som vokser opp med en forelder faktisk er unnfanget i et stabilt forhold, og ikke er alene med forelderen fra fødsel av. Og de få tilfellene det gjelder at mor er alene fra fødsel så tar kvinnen ansvar, mens far ofte ikke vil stille opp (noen gjør heldigvis det). Han var med på moroa, men skal visst slippe ansvaret. Forstå det den som kan hvor de får sine vrengte "sannheter" fra.

All honnør til de som er alene med barna, dere gjør en god jobb som både mor og "far".

Husker jeg selv som voksen stilte min far til veggs. Unnskyldningen var at han ville starte på nytt det var så mye styr med samvær. Men når jeg fikk barn ville han ha kontakt, for han var jo blitt "morfar". Han skjønte/skjønner ikke hvorfor jeg nekter ham kontakt med barnebarna, men jeg har fortalt ham at han ikke fortjener å treffe dem. Barna har en bestefar i min stefar, og jeg vil ikke utsette dem for en mann som er så ustabil og dårlig menneske at han glemmer sine egne barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem at det finnes mødre som også stikker av med ny mann og driter i barna.

Hilsen alenefar til tre.

Det har du rett i - tommelen opp for deg og alle alenefedre også! 👍

Anonymous poster hash: 172ac...a02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Antar definisjonen på "aleneforelder" er en som har vært alene om ansvaret fra fødselen av og der barnet ikke var planlagt/ønsket av begge?

De med delt bosted og 50/50 ville jo ha barna mest mulig og begge bidrar på alle områder og økonomisk deler de alt. Mange av de samarbeider så bra at de er "to likevel".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble heldigvis folk av meg også :)

Mette-Marit var jo alenemor i den forstand at hennes første sønn ble resultatet av utsvevende byliv. Hun måtte livnære seg som servitør og via NAV og hun måtte få hjelp fra sin mor i Kristiansand, sønnen måtte bo der i lengre perioder. Sønnen var ikke felles planlagt av begge og MM var alenemor fra fødselen av.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine var gift, så det er ikke en problemstilling i mitt tilfelle. Og hvis en mann ikke vil bli pappa, så kan han bruke kondom :)

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hilsen alenefar til tre.

Du har helt redd! Det finnes mange super flinke alenefedre som gjør det samme. Barna dine er heldige som har deg :)

TS

Gjest Castielz
Skrevet

Foreldrene mine var gift, så det er ikke en problemstilling i mitt tilfelle. Og hvis en mann ikke vil bli pappa, så kan han bruke kondom :)

TSAnonymous poster hash: 5b10d...89c

Kondomer fungerer selvsagt 100% av tiden ;-) ;-) ;-)
AnonymBruker
Skrevet

Tja, mange av disse barna er født av mødre som var i et stabilt forhold/samboer/gift også. Men fikk dessverre en pappa som fant ut etter en stund, lang eller kort, at de ikke ønsket å være pappa likevel. Det finnes råtne epler på begge sider!

TS, flott å lese 😃 Husk også å fortell det til din mor. Det har jeg gjort, og tror det betydde mye.

Det er sant, det skal jeg gjøre :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kondomer fungerer selvsagt 100% av tiden ;-) ;-) ;-)

Gidder man å lære seg å ta de på riktig, så er sjansen utrolig liten for at det f.eks skal gå hull i den. Så sjelden at det er ikke verdt å ta opp i denne tråden. Den er dessuten dedikert til alenemødre eller som poengtert over, alenefedre, og ikke til kverrulanter. Ha en fin kveld ;););)

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...