AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Kjøpe meg nye joggesko i fjor som har stått på hylla, dette pga krampe under foten (buen). Har nå kjøpt nye sko som skulle ha god demping og var opphøyd i fotbuen. Trente kondisjon i dag, men måtte gå over til styrke da jeg fikk krampe under foten igjen.. Ikke under fotbuen, men selve fotbladet (fra lilletå mot hæl). Så da er det samme gamle skoene som blir å brukes igjen, som begynner å få hull på storetå. Noen tips? Har sett de har søker på XXL, men de koster 400kr!! Anonymous poster hash: 9c234...51e Anonymous poster hash: 8278d...547
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Hvis du skal bruke de til jogging, bør du legge litt penger i de, for det er viktig for kroppen med tanke på belastningsskader. Jeg kjøpte noen svindyre i fjor fra Hoka, men herregud de var verdt pengene! Jeg har aldri klart å jogge pga ryggsmerter, men disse skoene er så gode at jeg flyr avgårde! Samt at de har fantastisk demping for knær... Anonymous poster hash: 83fab...017
Kaffejenta30 Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Løplabbet! Lei for å si det, men du kan kjøpe mange par hos XXL eller andre steder som kan være både billige og gode, men for å være sikker på at du treffer rett er det en fordel å få tatt en løpsanalyse. Da ser de på foten din mens du står barbeint på et slags speil, og får sjekket fotbue etc. Deretter løper du med et par gamle joggesko de har, slik at man får sjekket løpesteget ditt, og deretter kan du prøveløpe med de ulike parene de har plukket ut. Gjør du det en gang så får du info nok til å eventuelt kjøpe neste par et annet sted, selv om jeg foretrekker å kjøpe alle joggepar der. Oslo sportslager gjør visst tilsvarende, sikkert også Platou. Foten er jo stedet som tar all støyten når du løper, og løper du mye er 1200-1800 kroner en litne investering (prisen varierer jo på sko der også).
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Sko trenger faktisk ikke være dyre.. De to parene jeg ikke kan bruke koster litt, om ikke dobbelt så mye som de jeg kan bruke. Men skal få levert inn de jeg kjøpte hos XXL å legge pengene i løplabbet heller.Anonymous poster hash: 8278d...547
Kaffejenta30 Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Her er jeg enig med deg; det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom pris og kvalitet. Men den løpsnalysen og testing på møllen med skoene er gull verdt, og virkelig verdt hver krone! Personlig ble jeg positivt overrasket over at løplabbet ikke var dyrere første gangen jeg var der. Andre gangen valgte jeg en dyrere modell da.
Dolly82 Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 xxl har fornøydgaranti i 100 dager så du kan bytte de inn, jeg fikk og krampe under buen av mine sko, 2 av de faktisk, men så kjøpte jeg disse... http://www.xxl.no/sko/damesko/treningssko/new-balance-811-treningssko-dame/p/1105936_1_style de er helt fantastiske og jeg klarer å trene 4-5 ganger i uken..
Jodi Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Jeg fikk disse ifjor: https://www.gsport.no/produkt/101307/mizuno-wave-creation-15-loepesko-dame Har aldri hatt så gode joggesko noensinne! De er svindyre, men virkelig verdt penga!
Supraspinatus Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Jeg tror ikke det er skoene det er noe gale med. Har du fått utelukket at du ikke har unormalt stram plantar fascia? Har du vært flink å trene bevegelighet i legger, og hele baksiden generelt?
himmeloghav Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Kjøpe meg nye joggesko i fjor som har stått på hylla, dette pga krampe under foten (buen). Har nå kjøpt nye sko som skulle ha god demping og var opphøyd i fotbuen. Trente kondisjon i dag, men måtte gå over til styrke da jeg fikk krampe under foten igjen.. Ikke under fotbuen, men selve fotbladet (fra lilletå mot hæl). Så da er det samme gamle skoene som blir å brukes igjen, som begynner å få hull på storetå. Noen tips? Har sett de har søker på XXL, men de koster 400kr!! Anonymous poster hash: 9c234...51e Anonymous poster hash: 8278d...547 Du burde ta det opp med fastlegen. Kanskje du trenger ortopedsåler, ikke nye sko. Endret 6. mars 2015 av himmeloghav
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Jeg fikk helt feil sko hos løplabbet. Bare så det er sagt. Så ikke stol blindt på testen. Anonymous poster hash: e821c...76c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Bor du i Oslo er det en addidas Outlook butikk der. Mye billig.Anonymous poster hash: c52b2...f48
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #13 Skrevet 7. mars 2015 Jeg fikk helt feil sko hos løplabbet. Bare så det er sagt. Så ikke stol blindt på testen. Anonymous poster hash: e821c...76c Man skal vel ikke stole blindt på noenting, men man får jo prøvd ulike sko på mølla så du kan føle litt på skoa selv. Jeg testet et par sko som skulle være knallgode,men jeg likte de ikke på foten min, og kjøpte ikke det paret. Bedre mulighet på slike steder for rette sko enn å gå litt frem og tilbake på gulvet bare. Anonymous poster hash: c9d8a...751
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå