AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Vurderer kjøpe meg en Barbour-jakke. Sikler på en fra International kolleksjonen, evt Rebel. Noen som har en slik og kan fortelle meg om den regnes som vår eller høst-jakke? Hva syns dere generelt om Barbour jakkene, og hva slags folk forbindes merket med? Er "redd" det forbindes med snobbete Frogner-frøkner, men jeg er ingen snobb, bare liker stilen på jakkene.... Anonymous poster hash: 214e0...75a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Fine jakker det. Anonymous poster hash: 72917...d91
Gjest Tigress Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Eg likar oilskin-jakkene, dei er jo referansejakkene innanfor oilskin, og eg synest det meste av klassiske plagg er ganske fine. Sjølv har eg ikkje bruk for noko slikt, men dei er jo fine, dei. Dei polstra vaffeljakkene er av dei få typisk klassiske plagga eg ikkje har sansen for. Dei er berre ikkje fine på andre enn dei som også har eit digert engelsk gods, og eigentleg synest eg ikkje dei er fine då heller. Ein kan alltid ha på seg noko som er bedre, også til hest, liksom. Og i Noreg er det berre vestkantfolk eller wannabe-vestkantfolk som har slike, og det er ikkje ein gjeng eg vil assosierast med.
Safiye Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Jeg angrer ikke et sekund på mine to barbour. Jeg har en vintage beadnell oilskin og international quilted vest. Må innrømme at vesten blir mest brukt, da jeg føler oilskinen er litt tung, men den er veldig klassisk og fin å se på. Bruker dem like mye om våren som høsten. Oilskinen blir vel mest brukt om høsten. Min første Barbour var en quilted jakke, men den ble reklamert etter noen måneder etter at stingene på jakka ble ødelagt.
Majott Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 For de som ikke kjenner til merket vil jakkene lett forbindes med diverse billigjakker fra 90-tallet. Denne her ser ut som noe billiggreier fra da. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 For de som ikke kjenner til merket vil jakkene lett forbindes med diverse billigjakker fra 90-tallet. Denne her ser ut som noe billiggreier fra da. Syns du denne jakken ser billig ut? usj, dette er en av mine favoritter fra international-kolleksjonen...søren og... ts Anonymous poster hash: 214e0...75a
Gjest boltiten Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Er disse jakkene helt vanntette? Kan man bruke dem som regnjakker? Evt. må man smøre dem inn med noe ofte for at de skal tåle vann?
Majott Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Syns du denne jakken ser billig ut? usj, dette er en av mine favoritter fra international-kolleksjonen...søren og... ts Anonymous poster hash: 214e0...75a Ja, jeg synes det ser omtrent ut som en allværsjakke som noen vil forbedre bittelitt. Sorry altså, men den der ser ikke annet enn billig ut nei.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Er disse jakkene helt vanntette? Kan man bruke dem som regnjakker? Evt. må man smøre dem inn med noe ofte for at de skal tåle vann? Noen er vanntette, noen er det ikke. De må etterbehandles med voks innimellom. Sjekk hjemmesiden så finner du ut mer Anonymous poster hash: 214e0...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå