Gjest AryaKillie Skrevet 5. mars 2015 #21 Del Skrevet 5. mars 2015 Trist at din mor ikke er sterk, stabil og en person du kunne trives med og bo hos! 😔 Ennå mer tragisk er det at din far høres fra dette ut som om han er svak og mangler retning og ryggrad! Det sier jo voldsomt mye om ham at han tar inn en same i hjemmet deres etter SÅ KORT tid (!) Han høres apatisk og passiv ut og gjør dette fordi da har han en dame som kan "styre litt" hjemme for sa slipper han - i tillegg til at han får sex. Damen som har tatt seg tilrette hos dere må få vite at det IKKE er greit. Dette er DITT hjem. Jeg ville ha ringt Familivernkontoret og bestilt time til din far og deg. Da blir det mer forpliktende og formelt og større sjanse for at han faktisk forstår... Lykke til, synd du ikke har noen nære, gode, varme og støttende voksne som du kan bo hos 😇Anonymous poster hash: 68150...df7 En same?? Hahaha jeg ler så jeg griner 😂😂😂 Forsåvidt enig med det du sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #22 Del Skrevet 5. mars 2015 Ja, alt er stemors feil, alltid.Anonymous poster hash: 82147...69a Anonymous poster hash: 82147...69a Nei, det er det ingen som har sagt. Men overfor en 16-åring hun har kjent i kun få måneder og begynne og mase om hva og når hun spiser så lenge det er snakk om normal mat? Presse gjennom samvær med mor fordi hun ønsker å være alene med faren? Kom igjen... Dette lukter markering av revir lang vei... Anonymous poster hash: e484d...076 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 5. mars 2015 #23 Del Skrevet 5. mars 2015 Virker som om hun prøver å ta overhåndtaket og faren din er en tøffel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #24 Del Skrevet 5. mars 2015 Det hun gjør, er å ta ansvar som voksen i familien. Hun behandler deg da under regler og verdier hun ville gitt sitt eget barn. Det er forståelig at du ikke liker at hun inntar en slik rolle overfor deg. Din far virker å være i hovedsak fornøyd med at hun tar en kvinnerolle i huset. Når en blir to som har meninger om omsorg/oppdragelse settes ting merundt i perspektiv og han vil tenke mer over egne valg. Noen fedre trives med å la en kvinne ta over litt som overhode innenfor husets vegger. Din far bestemmer hvor mye innflytelse hun skal ha. Ta det opp med ham og argumenter for det du synes er viktigst, hvorfor du vil løsne på enkelte regler. Din far har ansvar for at du har det bra også, og hvor mye frihet du skal ha.Anonymous poster hash: 37ba8...703 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jauda Skrevet 5. mars 2015 #25 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg har kommentert litt i mellom her: Vet du, jeg leser dette litt annerledes en noen over. Jeg syntes faktisk DU fremstår litt urimlig. Når det kommer en ny kvinne i hus, blir det forandringer. Uansett om du vil eller ikke. Her handler det om å gi og ta. Kanskje din nye stemor ikke gir så mye (Men som jeg leser her, så bekymrer hun seg for deg, nok til å hente deg på fest og gi deg regelmessige måltider) . Hva gir så du? Forventer du at det er bare deg og pappa? Føler du at du må dele pappa med henne, og er sjalu på grunn av dette? Da syntes jeg i så fall du må snakke med han. Men slik du beskriver det, har du hatt det veldig fritt, festing, mat når du vil, leggetid når du vil..... Dette hadde ALDRI skjedd hos meg! Rutiner og regler er viktig, og det tror jeg helt sikkert du skjønner når du blir eldre. Kanskje du må åpne sinnet ditt litt, kanskje hun ikke vil ditt værste, men faktisk kan være et positivt tilskudd... PS: Og JA, voksne trenger alenetid! Anonymous poster hash: 38191...5a6 Helt enig! Når jeg leste dette og så tenkte jeg igrunnen på at stemoren vil ha faste rutiner og at hun bryr Seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 5. mars 2015 #26 Del Skrevet 5. mars 2015 Virker egentlig på meg som at du har en veldrig omsorgsfull stemor som vil passe på deg, og som sørger for en streng, men rettferdig oppdragelse. Kan være jeg tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 5. mars 2015 #27 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg synes det høres ut som en kvinne som vil jobbe sammen med dere for et godt hjem og bidra til at du får en god oppdragelse med tydelige voksne rundt deg. At du ikke er like begeistret for alt, er også ganske normalt. Du er veldig opptatt av hvordan du selv har det, kanskje du kan prøve å se tilværelsen igjennom din fars øyne og hennes øyne også? Du har rett til å bli hørt i ting som gjelder deg selv, men da må du også argumentere for deg som en snart voksen kvinne, og ikke som et lite barn. En god prat kan løse mange konflikter. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #28 Del Skrevet 5. mars 2015 Altså...jeg vil ikke en gang karakterisere henne som stemor. Hun er fars kjæreste, som har bodd sammen med han i et par år. Hun kom inn i bildet da TS var 14 år, og det etter at hun hadde vært sammen med faren bare et par måneder. Jeg ville ikke ha blandet meg opp i alt dette hvis jeg var fars samboer, og tenåringen ellers er grei, frisk, klarer seg bra på skolen og ellers. Anonymous poster hash: f9e21...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #29 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg har to stesønner i tillegg til egne barn. Nå har jeg kjent disse guttene siden de gikk i småskolen. Jeg har fått den beste foreldrerollen i forhold til guttene . Det er til meg de kommer med kjærlighetssorg, problemer med studiene osv. Oppdragelsen tar foreldrene seg av . Der blander ikke jeg meg inn, de har en mor og far. Når det kommer et nytt medlem i familien tar det tid før tillit er etablert, det kan gå flere år før du har fått deg et trygt og hengivent stebarn. Man kommer inn i et system som er etablert og den voksne bør være den ydmyke når forhold skal etableres med stebarn. Jeg synes stemor og far har gått altfor fort fram, faren og barnet (snar voksen)hadde en rytme i livet og så kommer det plutselig inn en fremmed dame og overtar styringen, de har jo knapt blitt kjent med hverandre. Jeg synes din stemor virker kontrollerende. Det er ingen dum ide å bestille time på Familievernkontoret i din landsdel, flinke og dyktige folk Lykke til og så håper jeg at du kan få tryggheten din tilbake Anonymous poster hash: e9fe2...a30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #30 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg får nok mye pepper for dette, men jeg sider med stemor. Det virker som hun faktisk bryr seg, TS. Hun hentet deg på den festen fordi hun bryr seg. Hun vil at du skal få nok søvn fordi hun bryr seg. Hun vil at du spiser riktig, fordi hun bryr seg. Hun vil ha alene tid med faren din og jeg syns ikke det er noe galt i det. Hun har gått inn i et forhold med en mann som har barn og innvolverer seg faktisk i ditt liv. Hun kunne ikke brydd seg i det hele tatt og latt deg gjøre akkurat som du vil, og det er ikke veldig ansvarlig. Jeg syns du overreagerer. Hilsen jente 25, som ikke har barn eller stebarn. Anonymous poster hash: 31f5c...708 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #31 Del Skrevet 5. mars 2015 Syns stemoren din høres ut som en oppegående person. Hun passer på deg. Kanskje du ikke har hatt en konsekvent oppdragelse med klare regler og grensesetting før, da er dette omsorgssvikt. Du er bare 16 år, men i en alder preget av opprør. Ikke si til stemoren din at hun verken er din mor eller stemor, da føler hun seg ikke velkommen. Regler for å sove og faste spisetider, er eksempler på ting som burde ha vært innarbeidet for lenge siden. sånne regler vil hjelpe deg på sikt, men du klarer ikke se det nå. Og fester med alkohol, det er 18 års grense for en grunn. Hun vil helt sikkert ditt beste, og viser at hun bryr seg om ditt liv. Anonymous poster hash: b5754...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #32 Del Skrevet 5. mars 2015 Ingen som har lagt merke til at denne jenta har publisert flere tråder om b.la angst, sosial angst og tvangstanker? Joda, TS, jeg kjenner igjen både skrivemåte og enkeltord. Men hvis dette faktisk stemmer, så er det ikke slik en stemor skal oppføre seg... dette må du ta tak i med faren din. Anonymous poster hash: bd8b3...737 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 5. mars 2015 #33 Del Skrevet 5. mars 2015 Det jeg reagerer på er at det er en "ukjent" stemor som etter et par mnd begynner å slenge rundt seg med krav og nye regler. Det er det far som må gjøre, stemor har ingen autoritet til dette (i mine øyne), det er et overtramp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #34 Del Skrevet 5. mars 2015 Det jeg reagerer på er at det er en "ukjent" stemor som etter et par mnd begynner å slenge rundt seg med krav og nye regler. Det er det far som må gjøre, stemor har ingen autoritet til dette (i mine øyne), det er et overtramp. Men om mor sliter psykisk og far rett og slett gir faen i hva hun gjør, så kan det jo være at det er litt nødvendig. Vi vet jo ikke hvordan situasjonen var når hun kom. Anonymous poster hash: 31f5c...708 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #35 Del Skrevet 5. mars 2015 Ingen som har lagt merke til at denne jenta har publisert flere tråder om b.la angst, sosial angst og tvangstanker? Joda, TS, jeg kjenner igjen både skrivemåte og enkeltord. Men hvis dette faktisk stemmer, så er det ikke slik en stemor skal oppføre seg... dette må du ta tak i med faren din. Anonymous poster hash: bd8b3...737 Nei, så trent øye har ikke jeg. Veldig trist hvis denne unge jenta har sånne problemer, da Anonymous poster hash: b5754...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollkarlen Skrevet 5. mars 2015 #36 Del Skrevet 5. mars 2015 Bli med til hennes familie i hele vinterferien? Hadde jeg vært 16 med egne planer og hun hadde krevd noe slikt av meg, så hadde hun fått fingeren rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 5. mars 2015 #37 Del Skrevet 5. mars 2015 Men om mor sliter psykisk og far rett og slett gir faen i hva hun gjør, så kan det jo være at det er litt nødvendig. Vi vet jo ikke hvordan situasjonen var når hun kom. Anonymous poster hash: 31f5c...708 Uansett så kan ikke stemor som ukjent voksenperson steppe inn i en tenåring på den "voksne siden av skalaen" (16-20) og begynne å lage regler. Det er sterkt overtramp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #38 Del Skrevet 5. mars 2015 Bli med til hennes familie i hele vinterferien? Hadde jeg vært 16 med egne planer og hun hadde krevd noe slikt av meg, så hadde hun fått fingeren rett og slett. Kunne ikke ha vært mer enig. Uansett så kan ikke stemor som ukjent voksenperson steppe inn i en tenåring på den "voksne siden av skalaen" (16-20) og begynne å lage regler. Det er sterkt overtramp. Å komme trampende inn i arenaen som denne stemora har gjort vil jeg også kalle et overtramp. Anonymous poster hash: e9fe2...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #39 Del Skrevet 5. mars 2015 En same?? Hahaha jeg ler så jeg griner 😂😂😂 Forsåvidt enig med det du sier "Dame" skulle det stå. Oppdaget det like etter og måtte jo le selv..😃⛄️ (Hvor er same-symbolet?)Anonymous poster hash: 68150...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 5. mars 2015 #40 Del Skrevet 5. mars 2015 Hun der er en jævla skitkjerring, men jeg synes faren din er en vattpikk også da, ikke smart å la noen flytte inn så tidlig. Vattpikk Men ja, enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå