Gå til innhold

samboer vil ikke selv om han har sagt noe annet tidligere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og har mange tanker som er litt vanskelig og sortere akkurat nå.

Helt i begynnelsen da jeg var sammen med han som jeg er samboer og forlovet med, så sa han at han håpet å bli gift en dag. Når jeg i dag spurte han litt på ert om når vi skulle gifte oss, så sier han at han ikke skal gifte seg... Jeg ble helt paff, fikk ikke sagt noe da.. Men senere så kommenterte jeg at han sa noe annet tidligere... Fikk ikke noe ordentlig svar...

Er det nå jeg skal "trekke" meg ut av forholdet? Dere kan jo selv tenke dere hvordan jeg tolket det han sa...

Er jo ikke så lett og gå heller. Jeg elsker han jo, og så er det sønnen min som også elsker han. I tillegg har vi det siste året forsøkt å bli gravid....

For en smørje. Tankene svirrer fælt nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er vitsen med å være forlovet om man ikke skal gifte seg?

Du burde kanskje prøve å komme til bunns med hva han mener med at han ikke skal gifte seg. Betyr det

-at han ikke vil planlegge noe bryllup nå?

-at han ikke har noen tro på ekteskapet som institusjon?

-at han ikke vil gifte seg med nettopp deg?

Jeg ser ingen grunn til å avslutte et godt forhold om den ene parten ikke vil gifte seg, med mindre det betyr at den ene har fått kalde føtter ang hele forholdet.

Skrevet

kan tenke meg at det ikke er en lett følelsemessig situasjon du er i nå....

Jeg tror jeg ville ha stillt meg spørsmål som :

-har jeg stresset frem en forlåvelse?

var det bare for å få stoppet kjæften min at jeg berer en ring på fingen nå?

-viser jeg meg ikke stabil nokk i forholdet siden han har ombestemt seg?

-har tiliten til meg forsvunnet eller er det noe han har gjort eller tenker på å gjøre siden han ikke vil ingå ekteskap?

-Elsker han meg ikke lenger er det et tørrt punkt i forholdet kan det ha noe med at han ikke vill?

-kan det hende han har lyst å fri til meg og overaske meg og derfor vil han ikke mase om det og bare tygge på tenke selv for å gjøre frieriet så romantiskt og huskverdig som mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...