Gå til innhold

Automatisk barnehageplass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at en får barnehageplass i barnehagen der en mor eller far jobber som pedagogisk leder?

Anonymous poster hash: 5e1b3...e36
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det? Man må søke som alle andre.

Akkurat som man også må søke inn barnet på nytt hvert år.

Anonymous poster hash: ac40b...d1c

• Liker 1
Skrevet

Er det slik at en får barnehageplass i barnehagen der en mor eller far jobber som pedagogisk leder?

Det spørs på vedtektene i den barnehagen det gjelder.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det? Man må søke som alle andre.

Akkurat som man også må søke inn barnet på nytt hvert år.

Søke barnet inn på nytt hvert år? Det er det rareste jeg har hørt...

Anonymous poster hash: 56ece...005

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på barnehagen og om de har plasser. Min datter fikk plass i barnehagen jeg jobber i ganske raskt når jeg fikk jobben. Men det var jo i opptakstiden. Men du er nok prioritert som ansatt i bhg.

Anonymous poster hash: f542e...88f

AnonymBruker
Skrevet

Ofte får man ikke plass i den barneagen man selv jobber i, fordi det fort kan bli litt knotete med egne barn på jobb. I hvertfall er det sånn her.

Anonymous poster hash: 8493d...d54

Gjest Magdalene
Skrevet

Ofte får man ikke plass i den barneagen man selv jobber i, fordi det fort kan bli litt knotete med egne barn på jobb. I hvertfall er det sånn her.

Rundt her er det omvendt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da opp til hver enkelt? Merkelig å legge seg opp i det. Jeg er strålende fornøyd med å ha barn i samme barnehage.

Anonymous poster hash: f542e...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Takk for svar dere.

Hadde vært fint om det gikk. Har hørt noen si dette, så tenkte å spørre om dette faktisk var sant blant kvinner som kjenner til dette bedre enn meg. :)

Min mann er ansatt i en barnehage, så det hadde jo vært veldig flott og gunstig om barnet kunne vært i samme barnehage.

AnonymBruker
Skrevet

Søke barnet inn på nytt hvert år? Det er det rareste jeg har hørt...

Anonymous poster hash: 56ece...005

Hæ? Man må jo legge inn ny søknad for barnet, sånn er det hvertfall her.

Skrevet

Har to ungar i barnehagen, treng inkje søke inn att kvart år, så lenge vi ikkje seier opp plassen er den vår.

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis så har man plassen til skolestart og trenger ikke søke for hvert år så lenge det er samme barnehage.

Sånn er det hvertfall i de kommunene jeg kjenner til. Kan såklart finne unntak, som deres kommune tydeligvis er, men de er i fåtall.

Anonymous poster hash: 6d455...255

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis så har man plassen til skolestart og trenger ikke søke for hvert år så lenge det er samme barnehage.

Sånn er det hvertfall i de kommunene jeg kjenner til. Kan såklart finne unntak, som deres kommune tydeligvis er, men de er i fåtall.

Anonymous poster hash: 6d455...255

Du tuller :P jøss, da har jeg tatt feil!

Er sånn i vår bhg, tok det for gitt at det var vanlig :P

Vi måtte søke inn eldste nå. Fikk påminnelse fra barnehagen på at vi ikke hadde søkt videre plass til høsten!

Så rart.

Skrevet

Tror ikke det finnes barnehager hvor noen får plass automatisk. Ofte er det et gitt antall ansattplasser og så søker man på dem

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på barnehagens vedtekter (eller kommunen hvis det er kommunal bhg). Men du må søke som alle andre, så vil styrer prioritere deg hvis vedtektene sier at barn av ansatte skal prioriteres :)

Anonymous poster hash: d46d8...6bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tuller :P jøss, da har jeg tatt feil!

Er sånn i vår bhg, tok det for gitt at det var vanlig :P

Vi måtte søke inn eldste nå. Fikk påminnelse fra barnehagen på at vi ikke hadde søkt videre plass til høsten!

Så rart.

det er veldig rart, man har plassen frem til skolestart med mindre man bytter bhg....

Anonymous poster hash: 9fba4...cf2

• Liker 1
Skrevet

Man får aldri plass uten å søke

Man får ikke plass om det ikke er plass selv om man har prioritet (f.eks. søskenprioritet, ansattprioritet, etc) og er på førsteplass (da må de jo sparke ut de som allerede har plass)

Men sannsynligheten er nok stor at dere får plass om de ansatte har prioritet, hvis dere har søkt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det ikke her jeg bor. Får man plass så har man plassen helt til man sier opp eller barnet skal begynne på skolen.

Høres veldig ustabilt ut for ungene om man må søke hvert år og risikerer å måtte bytte barnehage hvert år.

Anonymous poster hash: 6bb7b...460

AnonymBruker
Skrevet

Vi har "ansattprioritet" i vår barnehage, etter de som har spesielle behov osv og søskenprioritet. Men de plasseres på en annen avdeling så langt det går (hittill har det ikke vært noen med barn på egen avdeling). Men man får så klart ikke plass uten å søke, og er det fullt så er det fullt - samme om man har prioritering eller ikke.

Og man beholder såklart plassen til man sier opp eller til og med juli det året man begynner på skolen. Har aldri hørt om at man må søke for hvert år før.

Anonymous poster hash: 4891c...365
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...