Gå til innhold

Noen veganere her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger noen veganere på youtube, og de legger ut videoer hvor de viser hva de spiser en hel dag. Til frokost kan det for eksempel være en smoothie av 5 bananer og masse mandelmelk, til frokost en stoooor salat eller fruktsalat, til middag 5 store søtpoteter (high carb low fat). Dette utgjør jo masse kalorier! Likevel er de tynne som noen fliser. Forstår ikke dette helt?

Men spørsmålet mitt er om det har noe for seg å bare spise slik en dag i ny og ne? Av og til føler jeg for å "rense" kroppen litt, men å spise så mye frukt går litt over kaloribudsjettet mitt :P Veganere sier at de ikke teller kalorier, fordi det kommer fra så gode kilder. Men må kroppen venne seg til denne dietten da, sånn at man legger på seg om man bare gjør det en gang iblant?

Håper noen har erfaringer! :)

Anonymous poster hash: 47bfa...072
Videoannonse
Annonse
Gjest zzzzz
Skrevet

Ah, blir så irritert av veganere som spiser sånn.. De får alle oss andre seriøse veganere til å virke stokk dumme. Man kan ikke leve på utelukkende frukt, grønnsaker og soya - man må finne andre og varierte matvarer å erstatte vitaminer osv som man ellers hadde fått via animalske produkter!!

Fred på jord og håper du får fornuftige svar på spørsmålet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen din renser seg selv. Det er ingen grunn til at det skulle være bedre for kropp din å spise store smoothier til frokost med mindre du spiser dårlig junkfood fra før av. Den maten du nevner her er helt normal og ikke noe spesial rensemat. Personlig spiser jeg lite salater og smoothier. Poteter spiser jeg i varierende grad.

Dersom du spiser junkfood og godterier, kan du kutte ned på disse. Du trenger ikke følge noen spesialdiett.

Og til slutt, ja, du kan bli feit som vegetarianer.

Anonymous poster hash: ad840...8dd
AnonymBruker
Skrevet

veganer*

AnonymBruker
Skrevet

Og når det gjelder om det har noe om man spiser "slik" innimellom må man alltid se på kcal. Dersom man spiser 5000 kcal hver dag så går man ikke ned i vekt uansett hva man spiser. Så hjelper ikke å spise en kalorifattig kost en dag, om man overspiser dagen etterpå.

Dersom man skal spise vegansk er ikke de matgreiene i startinnlegget bra utgangspunkt. De fleste veganere spiser veldig lite salat. Man spiser mer ris, bønner, linser, quinoa, tofu, grønnsaker, nøtter, krydder. Har sikkert glemt noe. Frukt er mer som dessert å regne, eller mellommåltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...