Gå til innhold

Søsken, unger som ikke hører

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lurer fælt på hvordan dere andre har det og gjør det.

Helt siden vi fikk lillesøster for ni mnd siden har ting gått forholdsvis greit.

Storesøster har i de siste ukene gått for fullt inn i trassalderen tipper jeg, og hører nå ALDRI :P

Hun våkner, hiver seg over lillesøster og alt hun gjør er å herje med henne. De leker ikke rolig eller at hun er ved siden av henne, men hun hiver seg over henne, kiler henne hardt i halsen, roper inn i ansiktet hennes, vil gjerne lene seg på henne for å se hvor mye hun tåler, er så FRYKTELIF hardhendt, og det virker som hun gjør det for å teste ut.

Hun VET at hun ikke tåler like mye som henne selv, og kan finne på å se etter oss for å se etter en reaksjon.

Det har utelukkende handlet om herjing og bøll de siste ukene, nå nettopp fant vi henne alene på kjøkkenet, da hadde hun klippet av flasketuten til lillesøster med kjøkkensaksen :P

Jeg lurer på hun gjør det fordi hun vet den går i stykker, eller fordi hun er en nysgjerrig treåring?

Dette er min eldste og dermed første, og jeg kan ikke alt om unger :P

Jeg kan hente henne i bhg, bruke lang tid på å avslutte, vi går til bilen, leker, tuller, det er god stemning og hyggelig.

Så skal jeg spenne henne fast og unger bokstavelig talt begynner å vri seg, hive seg rundt, seriøst bare bli helt bajas. Så slår hun borti meg med en tilfeldig arm, jeg får ordentlig vondt og sier helt vanlig at mamma fikk litt vondt, prøv å være forsiktig så ikke du treffer meg.

Men da kan det bare komme enda en fik, på pur f, jeg gjetter for å teste meg. IGJEN :P

Pappaen og jeg bor sammen, så vi er fire stk.

Det er en oppegående, i grunnen trygg frøken, som har vært tidlig ute motorisk og språklig, så alt sånt har liksom vært på plass.

Nå føler jeg meg litt hjelpesløs, og er usikker på hva som er trass og hva som er "jeg tester dere i huet og rævva og lager mest mulig bråk fordi jeg ikke får det jeg trenger".

Jeg mottar litt hjelp for å lære om hvordan sette grenser, men jeg føler hovedproblemet er at jeg ikke helt forstår den eldste.

Jeg får dårlig samvittighet av å si nei hele tiden, og lurer på hvordan deres treåringer har vært?

Er det vanlig med periode hvor de tester alt som testes kan?

Anonymous poster hash: c06e9...0af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger

Anonymous poster hash: e0e99...596

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger også;)

Anonymous poster hash: 18bfa...ebc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...