AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Opplever ofte ved bestilling av varer online at jeg først får en ordrebekreftelse via mail, litt senere (noen ganger kun noen minutter etter kjøpet), så får jeg en mail der det står "varen er pakket og sendt", eller noe i den duren! Jeg får et sporingsnummer som jeg velger å spore, og det viser seg gang på gang at pakken ikke er sendt. Og ikke dagen etter. Noen ganger ikke dagen etter dét igjen. Så jeg lurer da på, hva er definisjonen på å sende en pakke egentlig? Er det lov å opplyse kunden om at pakken er sendt, når den ikke er sendt?Anonymous poster hash: 1050f...c51 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Pakken er forhåndsregistrert hos de som skal frakte den videre slik at de vet at de skal hente den. Og i det øyeblikket det skjer så får du en mail med sporingsnr.Anonymous poster hash: 37668...fe0
Sugar&Spice Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Opplever ofte ved bestilling av varer online at jeg først får en ordrebekreftelse via mail, litt senere (noen ganger kun noen minutter etter kjøpet), så får jeg en mail der det står "varen er pakket og sendt", eller noe i den duren! Jeg får et sporingsnummer som jeg velger å spore, og det viser seg gang på gang at pakken ikke er sendt. Og ikke dagen etter. Noen ganger ikke dagen etter dét igjen. Så jeg lurer da på, hva er definisjonen på å sende en pakke egentlig? Er det lov å opplyse kunden om at pakken er sendt, når den ikke er sendt?Anonymous poster hash: 1050f...c51 Pakken har gått ut av deres lager(sendt). Posten har enda ikke fått den(på vei). Når posten får den og den scannes i systemet vil det etter noen timer til en dag dukke opp på ditt sporingsnummer. Ting. Tar. Tid. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Pakken er forhåndsregistrert hos de som skal frakte den videre slik at de vet at de skal hente den. Og i det øyeblikket det skjer så får du en mail med sporingsnr.Anonymous poster hash: 37668...fe0 Ja, men den er ikke gått ut av lager, den er ikke sendt avgårde før posten har pakken.Anonymous poster hash: 076fc...416
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Pakken har gått ut av deres lager(sendt). Posten har enda ikke fått den(på vei). Når posten får den og den scannes i systemet vil det etter noen timer til en dag dukke opp på ditt sporingsnummer. Ting. Tar. Tid. I. Hvertfall. Hvis. Man. Skal. Skrive. På. Den. Måten. Du. Skriver. Den er ikke sendt når den ikke har forlatt butikken.Anonymous poster hash: 076fc...416 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Ja, men den er ikke gått ut av lager, den er ikke sendt avgårde før posten har pakken.Anonymous poster hash: 076fc...416 Så heldig du er , som har så få andre problemer i livet at du kan henge deg opp i bagateller som dette. Anonymous poster hash: 37668...fe0 1
Sugar&Spice Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 I. Hvertfall. Hvis. Man. Skal. Skrive. På. Den. Måten. Du. Skriver. Den er ikke sendt når den ikke har forlatt butikken.Anonymous poster hash: 076fc...416 Den har jo gått ut av butikken om butikken har sendt den, men posten enda ikke har scannet den. Det tar jo litt tid for pakken å fysisk dra ut av butikken til den kommer til postkontoret (og blir scannet). Og så er det elektronisk forsinkelse, at det tar litt tid fra den blir scannet, til du får beskjed om at den HAR blitt scannet. Ting. Tar. Tid. er et uttrykk, jeg pleier ikke å skrive på den måten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Så heldig du er , som har så få andre problemer i livet at du kan henge deg opp i bagateller som dette.Anonymous poster hash: 37668...fe0 Og der kom positivitetspolitiet på banen, ja. Må vite at man aldri har lov til å klage eller irritere seg over noe som helst her i verdens rikeste land! Anonymous poster hash: fb038...f9d 1
Druid Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 I. Hvertfall. Hvis. Man. Skal. Skrive. På. Den. Måten. Du. Skriver. Den er ikke sendt når den ikke har forlatt butikken.Anonymous poster hash: 076fc...416 Jo, nå om dagens er den det. Det handler litt om at alt nå går på data. Før i tiden så plukket og pakket man og ringte til posten. I det posten sin mann sto å kviterte for mottaket, var pakken sendt. Den signaturen beskrev ansvarsoverføringen mellom leverandør og transportør. Idag vil vi plukke og pakke og skrive ut våre egne forsendingsnummer, og kvitteringen mot posten skjer elektronisk mens pakkene fortsatt står klar for avhenting på vårt lager. Så fra vår side er de sendt, ansvaret er hos posten.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Pr definisjon er pakken sendt når den er satt på lasteflaten klar til henting.Anonymous poster hash: 3de18...620
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 Den har jo gått ut av butikken om butikken har sendt den, men posten enda ikke har scannet den. Det tar jo litt tid for pakken å fysisk dra ut av butikken til den kommer til postkontoret (og blir scannet). Og så er det elektronisk forsinkelse, at det tar litt tid fra den blir scannet, til du får beskjed om at den HAR blitt scannet. Ting. Tar. Tid. er et uttrykk, jeg pleier ikke å skrive på den måten. Vet du hva, jeg tror det er mange butikker som sender ut slike eposter nærmest automatisk uavhengig av om pakken faktisk har gått ut av lageret eller ei. Jeg driver ofte med nettshopping midt på natten, og får slike eposter da også, men nekter å tro at det er så mange butikker i Norge som har "nattåpent" på kontoret... Anonymous poster hash: f352c...629 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Selv om pakken fysisk ligger i lastebilen til Posten kan det ta noe tid før dette vises i sporingsloggen. Det er litt forsinkelse i systemene. Anonymous poster hash: 8559c...77e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Vet du hva, jeg tror det er mange butikker som sender ut slike eposter nærmest automatisk uavhengig av om pakken faktisk har gått ut av lageret eller ei. Jeg driver ofte med nettshopping midt på natten, og får slike eposter da også, men nekter å tro at det er så mange butikker i Norge som har "nattåpent" på kontoret... Anonymous poster hash: f352c...629 Bestillingen din er ikke innom "kontoret" men kommer opp automatisk hos de som plukker varene på lageret, og mange lager kjører 3 skift slik at det er full jobbing også på natta.Anonymous poster hash: 3de18...620
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå