AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 Jeg går på aap i dag. Det jeg lurer på er om jeg tegner en uføreforsikring nå, og hvis jeg blir ufør, vil jeg da få noe på denne forsikringen? Har aldri hatt jobb, og mottar minstesats på aap. Anonymous poster hash: 53315...ad3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Du har aldri hatt en jobb, og mottar AAP? Skjerp deg! Anonymous poster hash: 6234d...358 1
Britt Banditt Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Overse svaret over. Sannsynligvis får du aldri i verden tegnet en uføreforsikring. Det skal "ingenting" til for at det blir avvist, og du har jo tydeligvis vært syk hele ditt voksne liv, og er sannsynligvis på vei mot uføretrygd. Ikke rart de ikke vil gi deg det da. Google litt om hvorfor folk får avslag så ser du.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Du har aldri hatt en jobb, og mottar AAP? Skjerp deg! Anonymous poster hash: 6234d...358 Overse svaret over. Ser nå at jeg har blandet sammen AAP og dagpenger, noe som ikke var meningen. TS, overse min kommentar øverst. Beklager! Anonymous poster hash: 6234d...358
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 På samme måte som du ikke kan kjøpe reiseforsikring etter at du mistet bagasjen din på ferie, for å få igjen verdien på bagasjen, kan du ikke tegne uføreforsikring etter å ha blitt syk og så få penger. Hvis du blir bedre og kommer deg ut i jobb, kan du senere få uføreforsikring, men ikke før forsikringsselskapet vurderer risikoen din for sykdom som lav nok. Jeg fikk tegnet det på tross av både tidligere aap, kreft og psykologtimer med diagnose, men da fordi jeg var i en godt betalt fulltidsjobb og hadde hatt sykdomsfrihet noen år. Anonymous poster hash: f8bcf...684
Zzyzx Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Og om du mot formodning skulle klare å bli godkjent for en uføreforsikring vil den sannsynligvis ikke gjelde for sykdommen(e) du allerede har, i tillegg til at den vil være kjempedyr. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Jeg går på aap i dag. Det jeg lurer på er om jeg tegner en uføreforsikring nå, og hvis jeg blir ufør, vil jeg da få noe på denne forsikringen? Har aldri hatt jobb, og mottar minstesats på aap. Anonymous poster hash: 53315...ad3 Å tegne uføreforsikring eller gjeldsforsikring i din situasjon, er å kaste penger ut vinduet, eller i peisen. Du vil neppe få tegnet en uføreforsikring og om du får tegnet en, så er det enda mer tvilsomt om du vil få noe av det du betaler inn, utbetalt når du alt er utenfor ordinært arbeidsliv. Du må i alle fall være forberedt på at et forsikringsselskap vi be om å få alt av journaler og alle navdokumenter utlevert til seg, formå vurdere situasjonen din.Anonymous poster hash: 1af66...6bb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Overse svaret over. Sannsynligvis får du aldri i verden tegnet en uføreforsikring. Det skal "ingenting" til for at det blir avvist, og du har jo tydeligvis vært syk hele ditt voksne liv, og er sannsynligvis på vei mot uføretrygd. Ikke rart de ikke vil gi deg det da. Google litt om hvorfor folk får avslag så ser du.. Jepps, det er klart at selskapene ikke forsikrer folk om de forventer å tape penger på dem. Det ville jo vært idioti. Anonymous poster hash: e9839...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå