AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Jeg har begynt å spise mindre. Jeg veier 88 kg og er 170 høy, og spiser derfor 1500-1600 kcal om dagen (som i grunn ikke er veldig lite, egentlig, men underskudd på 500 kcal om dagen). De siste dagene hvor jeg har gjort dette (spist 1500 kcal) så har jeg opplevd å få mer hodepine. Paracet hjelper så vidt. Skal forøvrig sies at jeg har hatt ganske dårlig døgnrytme i det siste, men sover 8 timer om natten. Så kan dette kaloriunderskuddet være årsaken til hodepine? Generelt spørsmål egentlig. Takk for svar Anonymous poster hash: 6aeae...519
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Hvordan er væskeinntaket ditt? Viktig å drikke rikelig. Du kan også prøve å spise litt, f.eks en banan når du merker hodepinen. Går den bort, er det pga for lite energi til hjernen Anonymous poster hash: 76737...5c9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Som vedkommende over spør. Vanninntaket. Drikker du nok vann? Og da snakker vi om vann, og ikke en eller annen lettbrus. Lettbrus hydrerer ikke kroppen, og når mengde mat går ned, går mengde vann via mat ned og. Anonymous poster hash: 96188...ced
Dolly82 Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Jeg får det når ejg bråstopper med sukker, altså når jeg har spist masse sukker over tid og så slutter, sukkerhodepine kaller jeg det, det er fristende å spise goderi for å få den bort, men den går over i løpet av få dager sammen med søtsuget 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Kaloriunderskudd kan være årsaken, men jeg vil tro det er mye mer sannsynlig at det er døgnrytmen som gjør det. 1500 kcal er ikke så lite at du burde få hodepine av det. Anonymous poster hash: 8c577...f07
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Takk for svar! Jeg har sluttet relativt brått med mye sukker, ja. Jeg har kuttet ut alt godteri (med unntak av litt i helga). Før dette spiste jeg godteri så og si flere ganger i uka... Jeg drikker masse vann hver dag. Fyller en litermåler og drikker i løpet av dagen (fyller denne minst to ganger per dag, så jeg drikker hvertfall 1-2 liter hver dag med vann). Brus drikker jeg ikke lenger, med unntak av helga. Jeg får det når ejg bråstopper med sukker, altså når jeg har spist masse sukker over tid og så slutter, sukkerhodepine kaller jeg det, det er fristende å spise goderi for å få den bort, men den går over i løpet av få dager sammen med søtsuget Det er kjempe rart! Det har kanskje en sammenheng med den hodepinen jeg opplever. Skal prøve å spise en banan hvis jeg kjenner hodepinen komme - TS Anonymous poster hash: 6aeae...519
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Takk for svar! Jeg har sluttet relativt brått med mye sukker, ja. Jeg har kuttet ut alt godteri (med unntak av litt i helga). Før dette spiste jeg godteri så og si flere ganger i uka... Jeg drikker masse vann hver dag. Fyller en litermåler og drikker i løpet av dagen (fyller denne minst to ganger per dag, så jeg drikker hvertfall 1-2 liter hver dag med vann). Brus drikker jeg ikke lenger, med unntak av helga. Det er kjempe rart! Det har kanskje en sammenheng med den hodepinen jeg opplever. Skal prøve å spise en banan hvis jeg kjenner hodepinen komme - TS Anonymous poster hash: 6aeae...519 Eller du kan ri stormen ut. Sukkerhodepinen er bare midlertidig. Som Dolly82 sier, det er fristende å spise sukker for å få bort hodepinen, men man utsetter bare problemet. Hvis man ikke vil fortsette med sukker da... Anonymous poster hash: 86bec...c27 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå