Gå til innhold

To spørsmål (proteiner, sitronvann)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1. Jeg ser at bacon, mårpølse, hvitost og diverse inneholder mye proteiner, ble veldig sjokkert når jeg så hvor mye proteiner som faktisk er i mårpølse/morrpølse! Er dette "bra" proteiner? En jeg kjenner sa en gang at proteinene i for eksempel bacon er dårlige proteiner, og at man får i seg kanskje 5% av proteinene.. Bacon blir jo stekt, men mårpølse spises rått (som oftest, jeg spiser det på brødskiva) og hvitost spiser jeg både på brødskiva og på pizza og sånt.

2. Mange sier det er sunt å drikke varmt vann med sitron hver morgen. Skal vannet kokes? Og hvor mye sitronsaft skal man ha i en kopp på for eksempel 2 dl? Er det nok å bare skjære en skive med sitron og legge i vannet, eller må det presses ut?

:)

Anonymous poster hash: 249c0...835
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1) Proteiner er proteiner. Bacon inneholder mye fett i tillegg.

2) Det er INGEN vitenskapelige bevis på positiv effekt av sitronvann. Uansett hva noen påstår av "rensende effekt" ol. Men det er ikke farlig å drikke det, og du får i deg bla c-vitamin. Om du drikker det varmt eller kaldt spiller ingen rolle. Jeg elsker iskaldt vann med isbiter og et par skiver sitroner.

Anonymous poster hash: 3ff91...96f
  • Liker 1
Skrevet

Proteiner er ikke proteiner. Men proteiner fra animalske kilder er i de aller fleste tilfeller veldig bra. Tørket og speket kjøtt inneholder mye proteiner per vekt fordi det inneholder lite vann.

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner sa en gang at proteinene i for eksempel bacon er dårlige proteiner, og at man får i seg kanskje 5% av proteinene.

Proteiner er bygget opp av aminosyrer. Denne oppbygningen er forskjellig avhengig av kilden til proteinene. Proteinene vil derfor variere avhengig av kilden.

At man får i seg 5% av proteinene fra bacon er bare tull.

Bacon inneholder animalske proteiner. Dette er det beste proteinet.

Anonymous poster hash: cc7e3...db6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1) Proteiner er proteiner. Bacon inneholder mye fett i tillegg.

2) Det er INGEN vitenskapelige bevis på positiv effekt av sitronvann. Uansett hva noen påstår av "rensende effekt" ol. Men det er ikke farlig å drikke det, og du får i deg bla c-vitamin. Om du drikker det varmt eller kaldt spiller ingen rolle. Jeg elsker iskaldt vann med isbiter og et par skiver sitroner.

Anonymous poster hash: 3ff91...96f

Takk for svar. Kilder?

Proteiner er ikke proteiner. Men proteiner fra animalske kilder er i de aller fleste tilfeller veldig bra. Tørket og speket kjøtt inneholder mye proteiner per vekt fordi det inneholder lite vann.

Så bra! Takk!

Proteiner er bygget opp av aminosyrer. Denne oppbygningen er forskjellig avhengig av kilden til proteinene. Proteinene vil derfor variere avhengig av kilden.

At man får i seg 5% av proteinene fra bacon er bare tull.

Bacon inneholder animalske proteiner. Dette er det beste proteinet.

Anonymous poster hash: cc7e3...db6

Det høres bra ut. Greit at bacon og mårpølse og lignened inneholder mye fett, men med tanke på proteiner er det jo kjempe sunt. Driver med styrketrening og trenger proteiner. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...