Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver et enkeltmannsforetak og har i årevis hengt ett år etter på skatten. Dette blir jeg helt gal av, for jeg tjener ikke nok til å klare å komme ajour!

Etter årevis led prøving bør jeg nå innse at jeg ikke får det til. Jeg kan ta opp et privat forbrukslån over lang tid, men det er jo veldig dyrt.

Går det an å ta opp lånet på firmaet? Jeg skatter 44% og kunne gjerne hatt mer utgifter på firmaet så den prosenten ble litt mindre. Jeg jobber veldig hardt, har gjort det i årevis, men kommer ikke ut av denne suppa!

Noen tips til en idiot?

Anonymous poster hash: 5a185...0b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver et enkeltmannsforetak og har i årevis hengt ett år etter på skatten. Dette blir jeg helt gal av, for jeg tjener ikke nok til å klare å komme ajour!

Etter årevis led prøving bør jeg nå innse at jeg ikke får det til. Jeg kan ta opp et privat forbrukslån over lang tid, men det er jo veldig dyrt.

Går det an å ta opp lånet på firmaet? Jeg skatter 44% og kunne gjerne hatt mer utgifter på firmaet så den prosenten ble litt mindre. Jeg jobber veldig hardt, har gjort det i årevis, men kommer ikke ut av denne suppa!

Noen tips til en idiot?

Anonymous poster hash: 5a185...0b0

Med ENK er firmaet deg så om det vil uansett være du som tar opp lånet i ditt navn.

Om du har problemer med å få betalt skatten så kan det kanskje være at bedriften ikke er så lønnsom at det er forsvarlig å drive videre?

Jeg mener ikke å være negativ, for jeg driver selv ENK og ønsker alle all mulig hell og lykke, men noen ganger feiler man, og da er det bedre å være realistisk enn å sette seg i enda dypere gjeld. Mitt motto er å aldri satse mer enn jeg har råd til å tape.

Anonymous poster hash: f760f...28a

Skrevet

Du bør absolutt gjøre som AB over og vurdere om videre drift egentlig er spesielt lønnsomt, med tanke på at du ikke klarer å legge av skatten. Har du satt deg tilstrekkelig inn i alle fradrag og utgifter du kan ta med?

Hva slags type bransje er det?

Og ville absolutt ikke anbefalt forbrukslån for å betale skatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...