AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg har kjøpt meg min første leilighet i Oslo. Jeg prøver å melde flytting men må ha ett leilighetsnummer for å kunne gjøre det. - Selger har ikke peiling (Aldri hørt om sier hun) - Borettslaget har ikke peiling (anbefalte meg å ringe Oslo Kommune, men ante ikke hvor i Oslo Kommune. Det var ett nummer Oslo Kommune brukte og hadde ingenting med borettslaget) - Damen på sentralbordet til Oslo Kommune mente at de ikke hadde noe med det å gjøre, og jeg fikk ringe tilbake om jeg fant ut noe mer konkret om hvem jeg skulle ha kontakt med i Oslo Kommune. Det skal være H + fire tall. De første to er etasjen og de andre to er leiligheten. Sånn sett så kan ikke kombinasjonen bli så stor, men aner ikke hvordan jeg skal gå fram eller begynne. LITT frustrert nå! Anonymous poster hash: c9ab0...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 4. mars 2015 #2 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Prøvd å se i døren? Evnt ring folkeregisteret. Hvilken etasje bor du i? Jeg bor i 10, så mitt leilighetsnr begynner med H10, i tillegg bor jeg i den første leiligheten fra høyre, dermed er mitt leilighetsnr H1001. Endret 4. mars 2015 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Del Skrevet 4. mars 2015 På døren eller i dørkarmen skal det være et klistremerke med bokstaver og nummer. Hvis ikke er borettslaget pliktig å kontakte kommunen for å få riktig leilighetsnummer til alle boenheter. Anonymous poster hash: a71c5...5a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tassen10 Skrevet 4. mars 2015 #4 Del Skrevet 4. mars 2015 Husker at alle fikk tilsendt sånt for 10-15 år siden. Man fikk det tilsendt for å klistre det opp i dørkarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Del Skrevet 4. mars 2015 Her. Sjekk grunnboka. http://kartverket.no/Eiendom-og-areal/Tinglysing-av-eiendom/Hvordan-tinglyse/Hva-er-tinglyst/Grunnboken/ Anonymous poster hash: 2f1d2...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Del Skrevet 4. mars 2015 Hmm, slik jeg bor er det at jeg bor i f.eks 4 etasje leilgihet 5, så da er det H0405. Anonymous poster hash: d0c52...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Del Skrevet 4. mars 2015 Du må kontakte teknisk etat i Oslo. Anonymous poster hash: a71c5...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Del Skrevet 4. mars 2015 Kanskje du kan prøve å gjette? Hvor mange leiligheter er det i hver etasje? Hvilket nr. er det naturlig at din leilighet har? Anonymous poster hash: 7cc99...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Del Skrevet 4. mars 2015 Tullinger. Gjette? Hun går inn på statens kartverk og sjekker grunnboken for leiligheten. Der står det. Anonymous poster hash: 2f1d2...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 4. mars 2015 #10 Del Skrevet 4. mars 2015 1. I Oslo og Bærum telles leilighetene fra venstre når du har inngangsdøren i ryggen. Derfra går det med med klokken rundt etasjen. Øvrige kommuner har motsatt med at de starter på høyre siden. 2. Du kan også gå inn på seeiendom.no, skrive inn adressen og finne det på den måten. 3. Pleier ofte å stå i taksten hvis du fremdeles har prospektet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 5. mars 2015 #11 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg løste dette ved å ringe posten, som spurte meg om etasje og høyre/venstre. Fant ut etterpå at det også står i dørkarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Del Skrevet 5. mars 2015 Du har andelsnummer, som er det samme som leilighetsnummer i brl. Så har du leilighetsid nummer. Hensikten med sistnevnte nummer er bl.a. at brannvesenet skal finne frem og kunne koble seg opp mot folkeregisteret for å finne ut hvem og hvor mange som bor i leiligheten. Når du kommer opp trappene utenfra, så er etasjen første tall, den leiligheten som har inngangsdør først til vestre blir nummer 1, og så øker tallene for hver bebodd dør bortover fra venstre mot høyre. Alle dører / dørkarmer skal ha selvlysende klistrelapper for at dette skal være mulig å finne frem til, i mørket.Anonymous poster hash: 1544d...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 5. mars 2015 #13 Del Skrevet 5. mars 2015 Sto på klistermerke i dørkarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå