Gå til innhold

Antall skritt per dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest og hørt flere steder at man anses som å ha hatt en aktiv dag om man går 10 000 skritt. Men er dette medregnet treningsøkt eller ikke?

Når jeg bruker skrittelleren på telefonen, som jeg har med meg omtrent hele tiden (har den festet til armen når jeg trener) vil jeg i løpet av en dag hvor jeg har hatt en treningsøkt, ta rundt 13-15 000 skritt. Men skal jeg da egentlig trekke fra skrittene jeg har på trening, for å bruke antall skritt til å finne ut om jeg har vært aktiv eller ikke? Vet jo ikke hvor mange skritt jeg tar utenom treningen…

Anonymous poster hash: 1de94...507
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inkludert trening. Det er jo den totale aktiviteten i løpet av dagen som betyr noe.

Anonymous poster hash: ca671...dc5

AnonymBruker
Skrevet

10 000 skritt skal man ta totalt. Om du gjør det ved trening, shopping, løping, går tur er irrelevant. Er antall skritt om dagen som gjelder

Anonymous poster hash: 38a64...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke skritt-telleren på telefonen er så nøyaktig.

Anonymous poster hash: 89dd3...723
AnonymBruker
Skrevet

Har nok noe å si treningsmessig om det er rolig gange eller rask gange der man får opp pulsen da. Men bevegelse er bra uansett og 10000 skritt per dag er et bra mål!

Anonymous poster hash: 9a3ed...792

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke skritt-telleren på telefonen er så nøyaktig.

Anonymous poster hash: 89dd3...723

Enig i det, men når den viser f.eks. 14000 skritt etter en dag hvor jeg har trent, så kan man jo si at det er sånn "ca-mål". Er ikke SÅ slavisk når det gjelder antall skritt, bare greit å vite om jeg tar 2000 eller 10 000 liksom.

Anonymous poster hash: 1de94...507

Skrevet

Jeg har mye mindre skritt på telefonen enn jeg har på fitbiten min... og en lørdag når jeg hadde glemt den av begynte det å poppe opp meldinger om at jeg aldri hadde vert så lite aktiv på en lørdag før :fnise:

skrudde fort av den funksjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...