Gå til innhold

NAV-veileder har ignorert søknad, grunnet feil i NAV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært uten stønad fra NAV siden desember, hvor saksbehandlingstiden skal være mellom 6-8 uker etter at NAV har mottatt papirene.

Grunnen er en feil i NAV sitt system (hvor NAV-ansatt har ignorert meg som bruker og unnlatt å åpne mine e-poster). Jeg har siden desember ikke fått noe utbetalt. Det er opprettet sak mot vedkommende, men jeg har ikke ei krone og har måttet låne av familie enn så lenge for å beholde leilighet og ha mat. Siste tre husleier har vært lånt av familie enn så lenge. Samme med penger til mat...

Feilen ble oppdaget i midten av januar, og jeg har vært uten inntekt siden desember. NAV sier det ikke er noe de kan gjøre, og at saksbehandlingen er i gang. Har fremdeles ikke mottatt ei krone, og sliter meeeeget økonomisk nå, for familie kan ikke hjelpe meg mer.

Har vært i kontakt med saksbehandler mange ganger, men vedkommende er utilgjengelig konstant, samt at personen avlyser møtene når jeg først får dem på grunn av "annet som har dukket opp" og vedkommendes atter nye "borte på grunn av sykdom".

Mitt spørsmål er om jeg har krav på erstatning for deres feil? Og hvordan skal jeg få penger til å betale for leie og mat frem til det kommer???

Anonymous poster hash: a3156...c79
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser at jeg kan kreve erstatning gjennom utdraget under. Noen som har gjort dette og vet hvordan prosessen fungerer?

ts

Erstatningskrav Dersom et har oppstått et økonomisk tap som en følge av feil saksbehandling, sen saksbehandling eller manglende svar fra NAV, kan det altså fremmes krav om erstatning etter Skadeerstatningsloven § 2-1. - Det økonomiske tapet må da dokumenteres. Det vil for eksempel kunne gjøres gjeldende et rentetap. Krav om erstatning sendes i utgangspunktet til NAV forvaltning, sier Strekerud Gjøs. I den forbindelse er det også viktig å redegjøre for årsakssammenheng mellom tapet og hvordan tapet har oppstått, samt beskrive den aktuelle situasjonen. - See more at: http://www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2011/3/klage-paa-service-hos-nav/#sthash.qCrB4ccd.dpuf

AnonymBruker
Skrevet

Har vært uten stønad fra NAV siden desember, hvor saksbehandlingstiden skal være mellom 6-8 uker etter at NAV har mottatt papirene.

Grunnen er en feil i NAV sitt system (hvor NAV-ansatt har ignorert meg som bruker og unnlatt å åpne mine e-poster). Jeg har siden desember ikke fått noe utbetalt. Det er opprettet sak mot vedkommende, men jeg har ikke ei krone og har måttet låne av familie enn så lenge for å beholde leilighet og ha mat. Siste tre husleier har vært lånt av familie enn så lenge. Samme med penger til mat...

Feilen ble oppdaget i midten av januar, og jeg har vært uten inntekt siden desember. NAV sier det ikke er noe de kan gjøre, og at saksbehandlingen er i gang. Har fremdeles ikke mottatt ei krone, og sliter meeeeget økonomisk nå, for familie kan ikke hjelpe meg mer.

Har vært i kontakt med saksbehandler mange ganger, men vedkommende er utilgjengelig konstant, samt at personen avlyser møtene når jeg først får dem på grunn av "annet som har dukket opp" og vedkommendes atter nye "borte på grunn av sykdom".

Mitt spørsmål er om jeg har krav på erstatning for deres feil? Og hvordan skal jeg få penger til å betale for leie og mat frem til det kommer???

Sjekk ut Navkamp på Facebook. Der er folk som kan systemet veldig bra og sikkert kan hjelpe deg siden nav gir deg svadasvar.

Anonymous poster hash: 4046d...3d4

AnonymBruker
Skrevet

herregud søk livsopphold og bostøtte i mens, og NØDPENGER. nødpenger får du ganske rask, men det er bare på ca.500 kr. jeg hadde gått ned til nav å krevd du skulle få noe midlertidig..

Anonymous poster hash: 04414...552

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vil bare få erstatning utfra det økonomiske tapet du har blitt påført. Ikke for tort og svie. Har du f.eks. måtte betale husleien med kredittkort, så kan du fremme krav på de renter som har påløpt på kredittbeløpet. Du vil ikke motta økonomisk kompensasjon for beløp som overstiger den månedlige utbetalingen.

Anonymous poster hash: 1445d...f12
AnonymBruker
Skrevet

herregud søk livsopphold og bostøtte i mens, og NØDPENGER. nødpenger får du ganske rask, men det er bare på ca.500 kr. jeg hadde gått ned til nav å krevd du skulle få noe midlertidig..

Hjelper ikke når bilen gå til inkasso om to uker på grunn av mangel av penger til å betale lånet på den. Uten innskudd de siste månedene mister jeg bilen om ikke de fikser dette. Ingen bil=ingen jobb (vikar).

AnonymBruker
Skrevet

Ser at jeg kan kreve erstatning gjennom utdraget under. Noen som har gjort dette og vet hvordan prosessen fungerer? ts Erstatningskrav Dersom et har oppstått et økonomisk tap som en følge av feil saksbehandling, sen saksbehandling eller manglende svar fra NAV, kan det altså fremmes krav om erstatning

etter Skadeerstatningsloven § 2-1. - Det økonomiske tapet må da

dokumenteres. Det vil for eksempel kunne gjøres gjeldende et

rentetap. Krav om erstatning sendes i utgangspunktet til NAV

forvaltning, sier Strekerud Gjøs. I den forbindelse er det også viktig

å redegjøre for årsakssammenheng mellom tapet og hvordan tapet

har oppstått, samt beskrive den aktuelle situasjonen. - See more at:

http://

www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2011/3/klage-paa-

service-hos-nav/#sthash.qCrB4ccd.dpuf[/

background] Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

a3156580d355fddb27165fd8d269fc79"] a3156...c79

Noen ganger er forslagene her inne slik at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte!

Skadeerstatningsloven mot saksbehandlingsfeil i Nav? Er du helt tullerusk?

Og TS, når detmikke hjelper å snakke med saksbehandler så går man til avdelingsleder! Og man går ikke til familie og venner og låner penger når Nav sosial kan/er forpliktet etter loven å gi nødhjelp!

Anonymous poster hash: 78ebd...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er forslagene her inne slik at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte!

Skadeerstatningsloven mot saksbehandlingsfeil i Nav? Er du helt tullerusk?

Og TS, når detmikke hjelper å snakke med saksbehandler så går man til avdelingsleder! Og man går ikke til familie og venner og låner penger når Nav sosial kan/er forpliktet etter loven å gi nødhjelp!

Har snakket med dem om dette, men får ingen nødhjelp fordi jeg har penger på bsu. Mister flere tusen ved å ta pengene derfra og rett og slett kan ikke..

Mister jeg bilen har jeg ingen mulighet til å takke ja til jobb, fordi jeg ikke kommer meg fra A til B. (Nei, det går ikke buss ut dit...)

AnonymBruker
Skrevet

Har snakket med dem om dette, men får ingen nødhjelp fordi jeg har penger på bsu. Mister flere tusen ved å ta pengene derfra og rett og slett kan ikke..

Mister jeg bilen har jeg ingen mulighet til å takke ja til jobb, fordi jeg ikke kommer meg fra A til B. (Nei, det går ikke buss ut dit...)

Videre:

Samboer har store midler gjennom sparing (selv om hu er student),så har fått beskjed om at nødpenger ikke er mulig, fordi jeg er samboer... noe jeg ikke er stort lengre fordi hun ikke kan betale for begge med 7000 innskudd i måneden.

ts

Skrevet

Kanskje på tide å finne en jobb istedet for å snylte på Nav? Er det sosialstønad det er snakk om, så kan jo nav finne på festlige aktiviteter til deg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på tide å finne en jobb istedet for å snylte på Nav? Er det sosialstønad det er snakk om, så kan jo nav finne på festlige aktiviteter til deg...

Takk for berikende innlegg i min tråd, Lotte!

• Liker 5
Skrevet

Du får være proaktiv ift bilen;

Ta kontakt med låneinnstans, forklar det nødvendigste av situasjonen og be om utsettelse.

Du må ta saken i egne hender der du kan, mens du venter. Lykke til:)

AnonymBruker
Skrevet

Du får være proaktiv ift bilen;

Ta kontakt med låneinnstans, forklar det nødvendigste av situasjonen og be om utsettelse.

Du må ta saken i egne hender der du kan, mens du venter. Lykke til:)

Snakket med de i går senest om dette. De har vært borti lignende hendelse tidligere, men kan ikke holde lånet mer enn tre måneder før de ikke har noe valg på sende det inn til inkasso, dersom en ikke kan betale... De beklaget veldig over å ikke kunne være mer hjelpsom med tanke på økonomiske utfordringer, så det var det... Har for så vidt vært proaktiv hele prosessen i forhold til alle rundt meg her, men kommer ingen vei.

• Liker 1
Skrevet

Men selv om det går til inkasso vil det ta en stund før noe skjer (bortsett fra at du må betale tilleggsgebyr, du får be Nav dekke det).

Så kan du ringe dem som har inkassosaken og be om utsettelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men selv om det går til inkasso vil det ta en stund før noe skjer (bortsett fra at du må betale tilleggsgebyr, du får be Nav dekke det).

Så kan du ringe dem som har inkassosaken og be om utsettelse.

Takk for tilbakemeldingen. Men er NAV da pliktig å betale tilleggsgebyrene som følger av saksbehandlingsfeil?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldingen. Men er NAV da pliktig å betale tilleggsgebyrene som følger av saksbehandlingsfeil?

Som alt annet så må du få det innvilget å få dekket hvis de mener at feilen ligger hos NAV og ikke hos deg.

Anonymous poster hash: 6d4ff...e90

Skrevet

Vet dessverre ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Du har BSU???? Skjønner ikke hvordan du kan sitte med penger på bok og likevel forvente at du ikke skal bruke dem men bare motta mer penger

Anonymous poster hash: 5197c...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Når det ikke er sosialhjelp du mottar, hvordan stønad er det du mener du skulle ha hatt som du ikke har fått?

Anonymous poster hash: 3d9b7...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...