Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg venter for tiden på at skilsmissen skal gå igjennom, sendte papirene i går. Har vært separert i ett år. Vi har/hadde ektepakt med fullt særeie. Ektepakten er tinglyst. I er den er det også spesifisert at den bolig jeg nå bor i og eier er min.

Nå er det slik at jeg kanskje tenker på å kjøpe en større leilighet. Jeg tviler på at det kommer til skje på veldig kort tid, men hvis jeg nå kjøper ny bolig mens jeg fremdeles venter på skilsmisse og er separert, vil da min eks kunne kreve noe til tross for at vi har særeie?

Jeg spør for å være sikker, i tilfelle det er smutthull jeg ikke vet om.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei han har ikke rett til å kreve del av din nye bolig. Usikker på hvor det står i noe lovgiving, men jeg er selv separert og venter på å få kjøpe bolig, og har fått innvilget lån bare til meg. Kan ikke se det skulle være noen god grunn til at min eks skulle få adgang til min nye bolig all den tid forholdet er over og skilsmisseprosessen er i gang. Vi eide heller ingen bolig mens vi bodde sammen.

Anonymous poster hash: bfdc4...9f4
AnonymBruker
Skrevet

Men kontakt en advokat om dette for sikkerhetsskyld.

Anonymous poster hash: bfdc4...9f4
Skrevet (endret)

Ja, tenkte å gjøre det i morgen. Uansett, takk for svar. :)

Endret av Yvonne
Skrevet

Skjæringstidspunktet for formuesdeling er jo ved separasjon, så kan ikke skjønne at det skulle bli noe annerledes om du selger en bolig og kjøper en annen.

Skrevet

Dere har vel for lengst signert avtalen om deling av eventuelle fellesmidler og delt "boet"

Og da er punktum satt for deres økonomiske mellomværende, selv om dere fortsatt teknisk sett er gift.

Så du kan gjøre som du vil uten å bekymre deg om din X.

Skrevet (endret)

Dere har vel for lengst signert avtalen om deling av eventuelle fellesmidler og delt "boet"

Og da er punktum satt for deres økonomiske mellomværende, selv om dere fortsatt teknisk sett er gift.

Så du kan gjøre som du vil uten å bekymre deg om din X.

Vi har ektepakt med fullt særeie som ble skrevet under rundt 4 mnd før vi tok ut separasjon. For å være litt føre var fikk jeg/vi advokaten til å føre inn boligen jeg har kjøpt og bor i nå, samt alle andre verdier av betydning, bare for å ha det konstatert. Vi skrev begge under på dette med advokater/vitner til stede og har fått dette tinglyst.

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...