AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Del Skrevet 4. mars 2015 Hei! Tommel-tråden lengre ned får meg til å spørre.. Jeg suger lite på tommelen, kun til "nød" da jeg synes det blir vondt i tommelen pga tenner mot tommelbein.. Men smokk derimot, det er min hemmelige greie.. mer eller mindre, samboern vet, men later som han ikke vet det, for å si det sånn... Jeg fremstår nok som temmelig normal for de fleste, holder på med høyere utdanning og jobber mye i tillegg. Det ser vel ikke ut til at jeg blir stresset av stort.. Sannheten er at jeg absolutt kan føle meg stresset av "voksenlivet", og finner roen og ofte søvnen ved å bruke smokk. Om det faktisk er selve suttingen som er beroligende(kanskje noen har forsket på det?), eller bare vissheten om at smokk er barnslig og jeg derfor rømmer fra voksenlivet for en stund, vet jeg ikke helt. Jeg har iallfall alltid likt smokker, så lenge jeg kan huske.. mamma brukte å avsløre meg og nekte meg det som barn, hun syntes vel det var høyst unormalt. Jeg kjøpte smokker i smug for sparepenger, og fant smokker på bakken som jeg tok med meg. Lærte meg vel rundt 12-13års alderen å skjule det for mamma, så hun har vel trodd jeg har vært "smokkefri" siden da.. Eventuelt gav hun vel opp å mase om det Jeg har jo noen venner som vet det, men de bryr seg ikke om det. Jeg har til og med ei venninne som også liker smokker, men ikke bruker det hos seg selv da hun er redd samboeren eller familien skal finne det ut. Vi er begge i 20-årene. Anonymous poster hash: 329f3...768 Anonymous poster hash: 329f3...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Del Skrevet 4. mars 2015 Kanskje jeg skal prøve smokk mot søvnvanskene mine, hehe Dømmer deg ikke, men hva lurer du egentlig på? Du spør ikke om noe. Anonymous poster hash: d8287...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Del Skrevet 5. mars 2015 Åja, hehe... Ingen spørsmål nei, ser det nå.. Men lurer vel på om det er noen andre som synes det er koselig med smokk, eller kunne tenke seg å prøve det, bare at det føles feil? Jeg er jo ikke avhengig tror jeg, og jeg har ingen planer om å prøve å slutte heller forsåvidt.. Men jeg facer en situasjon som kan være litt "risky" nå snart.. Jeg skal innlegges på et sykehus i fremmede omgivelser, og jeg veit at jeg kommer til å savne smokken om jeg ikke tar den med. Bamsen min tar jeg også med, men den bryr jeg meg ikke om at folk evt skulle ha noe imot😝 Men tenk om de finner ut av smokken? Om jeg har mistet den på gulvet i løpet av natten og lege eller sykepleier kommer inn om morgenen og finner den.. Hva skal man liksom si da? Haha, hoff.. Kan jo selvsagt unngå casen om jeg ikke tar den med, men jeg føler jeg da kommer til å angre😅Anonymous poster hash: 329f3...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 5. mars 2015 #4 Del Skrevet 5. mars 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Del Skrevet 6. mars 2015 Er det bra for tennene dine å bruke smokk så lenge? Kan den ikke endre bittet ditt eller noe sånt? Anonymous poster hash: cec55...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Del Skrevet 6. mars 2015 Man hører jo om barn som utvikler bittfeil pga av smokk, men dette er sikkert "værst" mens kjeven fortsatt utvikler seg.. Jeg brukte aldri smokk som baby/småbarn, interessen kom i 3-4 års alderen.. Merkelig nok.. Og da brukte jeg det ikke, først når jeg ble mer selvstendig at jeg klarte å unngå at mamma merket det, kunne jeg bruke det oftere:p Jaja, bedre enn å "misbruke" røyk/snus, alkohol eller narkotika da😝Anonymous poster hash: 329f3...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Del Skrevet 6. mars 2015 Men tennene mine er forresten "perfekte", aldri hatt behov for tannregulering, og de er helt rette:)Anonymous poster hash: 329f3...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Del Skrevet 6. mars 2015 Man hører jo om barn som utvikler bittfeil pga av smokk, men dette er sikkert "værst" mens kjeven fortsatt utvikler seg.. Jeg brukte aldri smokk som baby/småbarn, interessen kom i 3-4 års alderen.. Merkelig nok.. Og da brukte jeg det ikke, først når jeg ble mer selvstendig at jeg klarte å unngå at mamma merket det, kunne jeg bruke det oftere:p Jaja, bedre enn å "misbruke" røyk/snus, alkohol eller narkotika da😝Anonymous poster hash: 329f3...768 Nei definitivt ikke bedre. Det er meget forstyrrende. Du suger på noe som er laget for å simulere mamman din sin bryst, og du er voksen...Anonymous poster hash: 93bd9...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Del Skrevet 6. mars 2015 Jeg prøvde smokk da jeg gikk i 7. Men det falt ikke helt i smak. Smokk er ikke noe ille det, noen sutter på to fingre, noen på tommelen, noen bruker smokk. Vet om ei som brukte tåteflaske (ikke noe opp i den, men som en smokk) til hun gikk i 9. Selv mener jeg at smokk er mye mer hygienisk enn totten. Dessverre så har jeg kuttet ned på tommelen (kun om kvelden/natten) etter at jeg begynte med snus. Den som sier totten er verre en snus, fortjener et kakk i hode med en stekepanne. Tommelen er gratis, roer meg ned og hjelper meg med å sove. Den skader ingen, kan skade tenner, men ikke hos alle (ikke hos meg). - Hilsen TS fra tommel-tråden. Anonymous poster hash: 8d184...d2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Del Skrevet 6. mars 2015 Tja, kanskje noen ser det sånn.. Jeg har iallfall aldri drømt at jeg heller skulle hatt et bryst, om det skulle berolige, haha.. Derimot har jeg hørt at enkelte mannfolk kunne tenke seg et bryst, virker heldigvis ikke som min er sånn! Jeg tenker at det kan jo være som på en katt, om du masserte den i nakkeskinnet utløses endorfiner som er beroligende, kanskje det samme skjer når man sutter på noe, for oss som liker det. Anonymous poster hash: 329f3...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #11 Del Skrevet 6. mars 2015 Jeg prøvde smokk da jeg gikk i 7. Men det falt ikke helt i smak. Smokk er ikke noe ille det, noen sutter på to fingre, noen på tommelen, noen bruker smokk. Vet om ei som brukte tåteflaske (ikke noe opp i den, men som en smokk) til hun gikk i 9. Selv mener jeg at smokk er mye mer hygienisk enn totten. Dessverre så har jeg kuttet ned på tommelen (kun om kvelden/natten) etter at jeg begynte med snus. Den som sier totten er verre en snus, fortjener et kakk i hode med en stekepanne. Tommelen er gratis, roer meg ned og hjelper meg med å sove. Den skader ingen, kan skade tenner, men ikke hos alle (ikke hos meg). - Hilsen TS fra tommel-tråden.Anonymous poster hash: 8d184...d2b Hehe, ja det er jo enklere å koke smokker enn totten;) Og jeg synes det blir så vondt i tommelen pga tennene:p Har du ingen problemer med det?Anonymous poster hash: 329f3...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #12 Del Skrevet 6. mars 2015 Jeg hadde ikke turt å bruke smokk på sykehuset. Har opplevd å bli "sniket innpå" på natta fordi de skulle gi meg noe intravanøst. Dvs at sykepleieren ga meg medisinen og prøvde å gjøre det så jeg ikke våknet. Tenk om jeg da hadde smokk i munnen Nå visste jeg at de skulle gi meg medisin på natta. Men kan være at de sjekker deg på natta mens du sover. Legg smokken hjemme du Anonymous poster hash: d8287...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #13 Del Skrevet 6. mars 2015 Takk for svar, og advarsler! Du har nok et poeng der, og jeg bør nok unngå bruk på natta iaf.. Kanskje enkelte sykepleiere ikke hadde syntes det var noe negativt, mens andre hadde syntes jeg var helt syk.. Best å unngå situasjonen kanskje ja😝 Går jo an å bare bruke den i halvvåken tilstand, og legge den vekk før jeg sovner, men kjipt om jeg sovner før jeg hadde tenkt! Kanskje best å ikke ta den med i det hele tatt, jeg har jo alltids tommelen, og den tar jeg sikkert ut etter rimelig kort stund uansett. Men bamsen må det vel være greit å ha med uten å få stygge blikk håper jeg😊Anonymous poster hash: 329f3...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #14 Del Skrevet 6. mars 2015 Takk for svar, og advarsler! Du har nok et poeng der, og jeg bør nok unngå bruk på natta iaf.. Kanskje enkelte sykepleiere ikke hadde syntes det var noe negativt, mens andre hadde syntes jeg var helt syk.. Best å unngå situasjonen kanskje ja😝 Går jo an å bare bruke den i halvvåken tilstand, og legge den vekk før jeg sovner, men kjipt om jeg sovner før jeg hadde tenkt! Kanskje best å ikke ta den med i det hele tatt, jeg har jo alltids tommelen, og den tar jeg sikkert ut etter rimelig kort stund uansett. Men bamsen må det vel være greit å ha med uten å få stygge blikk håper jeg😊Anonymous poster hash: 329f3...768 Kanskje du hadde våknet opp på psykiatrisk sykehus i stedenfor Jeg tror at mange hadde dømt deg, men nå vet ikke jeg hva sykepleiere ol. er vant med å se på et somatisk sykehus. Men ta med bamsen Lykke til! Anonymous poster hash: d8287...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå