Gå til innhold

CD-spiller til 4-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa fyller 4 i oktober, og er fryktelig lei seg for at begge storebrødrene har cd-spiller på rommene sine, mens hun ikke har.

Dette har vi tenkt å gjøre noe med, og hun skal få cd-spiller til bursdagen. Men da er spørsmålet: hvilken? En billig en, som hun kan klare å bruke selv! Regner med at den ikke holder i all evighet uansett, så så veldig mye penger er vi ikke interessert i å legge i hennes første spiller.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

For meg virker det veldig tidlig- hun kan jo ikke bruke den.

Hvorfor kan du ikke spille hennes plater på fa. anlegg?

må en 4 åring ha alt storebrødre har?

Skrevet

Selvfølgelig må hun ikke ha alt brødrene har. Poenget er at hun koser seg så veldig med å sitte på rommet sitt og leke (med f.eks. dukkehus, lekekjøkken osv som er litt verre å flytte ned i stua) mens hun hører på musikk eller lydbok.

Jeg synes det er bedre å kjøpe noe vi vet at hun ønsker seg og som kommer til å bli brukt enn å kjøpe noe som bare blir liggende og slenge. Dessuten synes jeg ikke det er så tidlig heller, jeg... Hun har vært glad i musikk siden jeg ble kjent med henne da hun var 18 mnd (jeg er "bare" stemor), og da synes jeg hun skal få muligheten til å kose seg med musikk også når det ikke passer å høre på "barnas beste" osv. i stua...

Skrevet

Hvordan kan du vite at hun ikke kan bruke den? Det er da mange 4-åringer som kan lære seg det!

Jeg sier GO FOR IT, men har ikke akkurat en bestemt type cd-spiller å anbefale. Hør i butikken. De finner nok frem til akkurat det du tenker på.

Skrevet

Gutten min fikk cd-spiller før han fylte tre. Vi vurderte først en "barne-spiller", altså en robust i knalle farger med få knapper, men vi fant ut han sannsynligvis fort ville "vokse" fra den og ønske seg en vanlig. Vi kjøpte derfor en helt vanlig, bærbar. Du får slike fra rundt 500 kroner og oppover. Vi prioriterte en med relativt solid cd-luke, da dette ofte kan være det svake punktet.

Lillegutt brukte forøvrig ca tre sekunder på å lære seg hvordan spilleren fungerer. Han har aldri forsøkt å flytte på den, putte brødskiver i eller andre uhumskheter; spilleren står på gulvet og er i flittig bruk til lydbøker, Karius og Baktus, Sabeltann og Bob Marley :ler:

Skrevet

Har ikke lest alle innleggene,men jeg har en 4 åring som har egen kassett/CD-spiller på rommet. En Sony til 298.- hos Elkjøp. Han kan enkelt betjene den selv når den er stilt på CD.

Vi har hatt problemer med å få han til å "legge seg selv" , altså uten at vi måtte ligge sammen med han til han sovner og dette var en utmerket løsning.Da han ikke føler seg så "alene" på rommet sitt.

Vi har kjøpt en boks med 8 CDr med eventyr fra Asbjørnsen og Moe (Posten, for 99,-) Og det storkoser han seg med.

Skrevet

Det er da ikke tidlig for en 4-åring med cd-spiller på rommet. Tenk på alle de flotte eventyrene som finnes på lydbok som h*n kan høre på og kose seg.

Jeg sier GO FOR IT :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Claes Ohlsson har en helt OK cd-spiller med radio til 399,-. Enkel og grei. Lykke til! Eventyr på cd, barnetimen for de minste osv... bare fint det vel!

Skrevet

Det er ikke tidlig. Vår 4 åring kan bruke en cd spiller. De kan mer enn du tror :wink:

Jeg ville kjøpt en. Vi kjøpte en billig til 500,- ca på expert.

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren vår fikk cd spiller på rommet 2 år gammel...og hun kan den, så DET er ikke noe problem....når det ggleder hvilken har jeg ikke noe konkret tips, men ville gått for en billig en; skal jo tross alt være på et barnerom!

Gjest tuillsjur
Skrevet

Datteren min fikk til jul hun, da var hun 15 mnd og hun kan bruke den så det er ikke noe problem.

På leketøysbutikkene har de mange fine med bl. annet mikrofoner :-)

Skrevet

Sønnen vår skal få en cd-spiller til 4-årsdage om tre uker. Han elsker å høre på cd-er (Javisst blir de ripet opp. :) ) Og jeg synes det er bedre at han har egen spiller enn at vi må høre på Sabeltann i stua også (i tillegg til i bilen!!!) Han har også cd-man som han har brukt masse i bilen i sommer.

Og han har kunnet slå av og på ihvertfall i et år.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor ikke gi det i barselgave+ Få det inn med morsmelka....

Skrevet

Jøss hv er det for en bemerkning. Du mener tydeligvis at det er negativt å kjøpe cd-spiller til små barn. Hadde du ikke kassettspiller da du var liten? Som du hoppa og dansa til og hørte på lydbøker/eventyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...