AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Jeg skal søke familiegjenforening. Jeg hargjort mye for å fullføre grad, få en fot "innafor" og skaffe meg bolig. Problemet er at jeg ikke fullførte graden på normert tid ( noe UDI ikke tillater med mindre inntekten er høy nok). Inntekten min er dessverre ikke høy nok heller, fordi det tok noen måneder å få jobb som vikar. Jeg valgte bevisst vikariatet fremfor fast jobb, for senere å ha relevant erfaring i hh.til studier ( rasjonelt valg) Jeg er rett under inntektskravet for 2014, og ligger bedre ann i år. Problemet er at jobben ikke er fast og langvarig. Jeg har også en god grunn til ikke å ha ferdiggjort studier på normert tid. Har vært sammen med mannen min i 8 år nå, men har ikke bodd lenge nok sammen til å søke som samboere. Skal jeg skrive alt dette og dokumentere? Eller skal jeg la være å "vekke en sivende bjørn" og heller klage dersom avslag?Anonymous poster hash: 927f7...e34
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Du oppgir korrekt informasjon. Du kan komme alvorlig i heisen med falske opplysninger og det får verre konsekvenser. Anonymous poster hash: 2fd00...fc1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Det er sant. Tusen takk for svar. Jeg tenkte ikke på å si noe usant, bare la være å forklare meg. Håper de vil bruke skjønn, men for at de skal gjøre det, tenkte jeg at jeg gjerne vil forsvare meg. Men dumt å si for mye, dersom de hater unnskyldninget.Anonymous poster hash: 927f7...e34
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Jeg ville lagt ved all dokumentasjon og gjerne skriv fra familie og venner, pluss eget skriv fra dere to der dere forklarer hvordan dere vil gjøre det. Har ingen formening om dere vil lykkes eller ikke, men ønsker dere uansett lykke til. Anonymous poster hash: 3ac12...876
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Er dere i tvil er det uansett bedre med en tlf for mye til UDI enn en for lite. Anonymous poster hash: 2fd00...fc1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Oppfyller du ikke inntektskravet, blir det automatisk avslag. Har du ikke fast stilling, blir det sannsynligvis avslag. I stedet for å bruke energi på å forklare, vil det lønne seg å få seg fast jobb med høy nok inntekt før dere søker. Saksbehandlingstidene har økt, så i stedet for å vente ca. halvannet år (kommer an på hvor mannen din er fra) på å få avslag og deretter vente på svar på en klage (som det ikke er noen garanti for at tas til følge), ville jeg ventet til januar 2016 med å søke.Anonymous poster hash: e5a06...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå