Gå til innhold

Rumpa blir ikke større!:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har trent en del rumpe den siste tiden, i den hensikt å gi den et løft samt å øke volumet litt. Men uansett hvor mye squats jeg tar blir ikke rumpa større! Har så lyst på stor rumpe! Noen som har noen rumpeøvelser som faktisk fungerer eller?
Mvh, kvinne 23

Anonymous poster hash: 99a56...3d0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg på baken et halvt år og spis masse sjokolade, chips og sånne greier, så skal du se at det blir andre boller. :jepp:

Anonymous poster hash: 3b6f3...5e0
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha større muskelmasse må du spise mer mat. Det gjelder for biceps og skuldermuskler såvel som setemuskulatur.

Anonymous poster hash: 624d0...fdd
Skrevet

Fortsett med squats, men legg på tunge vekter hvis du ikke allerede bruker det. Legg til one legged romanian deadlifts og american deadlifts

Så er glute bringes, donkey kicks og clams/fire hydrant også bra :-)

Og bruk vekter, ta skikkelig i, og spis nok.

(Google/youtube har videoer som viser alle øvelsene)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv denne.

Anonymous poster hash: 939d9...746
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips ja! Hmm, vanskelig å kombinere stor rumpe og tynt alt annet da (når man må spise så mye)! Vil ha flat mage og tynne fine armer og stoooor rumpe! Er det noen typer mat som legger seg mer på rumpa eller?:P Haha!
TS

Anonymous poster hash: 353de...395
Skrevet

Takk for tips ja! Hmm, vanskelig å kombinere stor rumpe og tynt alt annet da (når man må spise så mye)! Vil ha flat mage og tynne fine armer og stoooor rumpe! Er det noen typer mat som legger seg mer på rumpa eller?:P Haha!TS Anonymous poster hash: 353de...395

Hehe, nei det hadde vel vært fint ;-)

Jeg holder selv på å "øke" på rumpa samtidig som jeg prøver å gå ned i fett. Det er ikke umulig, men det krever litt arbeid. Jeg ligger en 2-500 kalorier i underskudd pr dag, og så trener jeg tung styrketrening 3-4 ganger i uka med skikkelig fokus på rumpe og bein. I tillegg passe jeg på å spise skikkelig sunt, og få i meg nok proteiner. Så langt funker det fint, men det nytter ikke med noe daffe-trening og halvveis-mat :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nei det hadde vel vært fint ;-)

Jeg holder selv på å "øke" på rumpa samtidig som jeg prøver å gå ned i fett. Det er ikke umulig, men det krever litt arbeid. Jeg ligger en 2-500 kalorier i underskudd pr dag, og så trener jeg tung styrketrening 3-4 ganger i uka med skikkelig fokus på rumpe og bein. I tillegg passe jeg på å spise skikkelig sunt, og få i meg nok proteiner. Så langt funker det fint, men det nytter ikke med noe daffe-trening og halvveis-mat :-)

Ahaaa! Ok, blir mer prottis fra nå, hehe! Føler selv jeg trener ganske tung styrke, men kanskje ikke tung nok…. synes det er vanskelig å vite hva man "tåler" liksom! Dessuten har jeg hørt av diverse PT'er at det er mange reps som gjelder skal man øke volum. Hva tenker du/dere om dette?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Like bra, svær ræv er snart på vei ut. Dumt og sitte der med den kula du må få ned igjen. Stramt og bæsje blir det å.

Anonymous poster hash: da94e...609

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ahaaa! Ok, blir mer prottis fra nå, hehe! Føler selv jeg trener ganske tung styrke, men kanskje ikke tung nok. synes det er vanskelig å vite hva man "tåler" liksom! Dessuten har jeg hørt av diverse PT'er at det er mange reps som gjelder skal man øke volum. Hva tenker du/dere om dette?TS Anonymous poster hash: 353de...395

Hmm jeg har da hørt tvert om, høy vekt, få reps...? Jeg kjører så tunge vekter på squats at jeg klarer ca 5 reps pr sett. En del av de andre øvelsene har jeg ikke tunge nok vekter som passer til det, men jeg kjører så tungt jeg kan, og tar skikkelig i helt til jeg ikke orker mer i det settet. Er vel 40 kg deadlift, 25 kg på glute bridge, og ankelvekter på donkey kicks.

Når det gjelder hvor mye du tåler, så ser du jo hva du klarer å løfte, og det skal være tungt :-) men bare fokus, fokus, fokus på riktig form!

Særlig på squats må man passe på at man gjør øvelsen riktig, men gå så høyt i vekt du klarer uten at det går ut over form. Jeg løfter tilsvarende min kroppsvekt i squats, etter et par mnd med trening. Kanskje du kan få noen til å spotte deg de første gangene du kjører squats med tunge velter, slik at de kan hjelpe deg om nødvendig.

Endret av Snurri
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Like bra, svær ræv er snart på vei ut. Dumt og sitte der med den kula du må få ned igjen. Stramt og bæsje blir det å.

Anonymous poster hash: da94e...609

Haha? Nei, det blåser jeg langt i! Vil ha stor rumpe uansett om det er inn eller ei! Det er vakkert! :) Tviler litt på at stor rumpe noen gang kan bli "ut".

Hmm jeg har da hørt tvert om, høy vekt, få reps...? Jeg kjører så tunge vekter på squats at jeg klarer ca 5 reps pr sett. En del av de andre øvelsene har jeg ikke tunge nok vekter som passer til det, men jeg kjører så tungt jeg kan, og tar skikkelig i helt til jeg ikke orker mer i det settet. Er vel 40 kg deadlift, 25 kg på glute bridge, og ankelvekter på donkey kicks.

Når det gjelder hvor mye du tåler, så ser du jo hva du klarer å løfte, og det skal være tungt :-) men bare fokus, fokus, fokus på riktig form!

Særlig på squats må man passe på at man gjør øvelsen riktig, men gå så høyt i vekt du klarer uten at det går ut over form. Jeg løfter tilsvarende min kroppsvekt i squats, etter et par mnd med trening. Kanskje du kan få noen til å spotte deg de første gangene du kjører squats med tunge velter, slik at de kan hjelpe deg om nødvendig.

Tror faktisk at man skal ta type 14 reps for å øke i volum og mellom 4-8 reps for å øke styrke!:) Når det er sagt så tror jeg nok at jeg tar litt for lite vekter på squats.. har makset på 95 kg, men bruker stort sett kun 20 kg til vanlig. Det er sikkert aaaalt for lett!

TS

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg mener nå at det er en misfortåelse at knebøy liksom skal være den ultimate rumpeøvelsen. Jeg har mer tro på strake markløft, Glute-ham-raise og eselspark (enten med kabel eller smith-maskin.

Skrevet

Måtte google litt, og du har jo rett :-) men her står det også at det er en god ide å kjøre variasjon, både tungt/få reps og lettere med flere reps, så da ligger jeg heldigvis godt an, hehe

http://www.bodybuilding.com/fun/size-vs-strength-are-you-lifting-too-heavy.html

Jeg synes i alle fall at det hjalp å variere øvelsene litt, squats er bra, men de tar mye på lårene og, og jeg synes jeg merker forskjell etter at jeg la inn andre øvelser som går mer rett på rumpa isolert.

Og så er det kostholdet da :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener nå at det er en misfortåelse at knebøy liksom skal være den ultimate rumpeøvelsen. Jeg har mer tro på strake markløft, Glute-ham-raise og eselspark (enten med kabel eller smith-maskin.

Skal prøve disse øvelsene, takk!:)

Måtte google litt, og du har jo rett :-) men her står det også at det er en god ide å kjøre variasjon, både tungt/få reps og lettere med flere reps, så da ligger jeg heldigvis godt an, hehe

http://www.bodybuilding.com/fun/size-vs-strength-are-you-lifting-too-heavy.html

Jeg synes i alle fall at det hjalp å variere øvelsene litt, squats er bra, men de tar mye på lårene og, og jeg synes jeg merker forskjell etter at jeg la inn andre øvelser som går mer rett på rumpa isolert.

Og så er det kostholdet da :-)

Ja, variasjon er nok bra! Skal begynner med litt flere tunge løft for å faktisk få litt styrke på baken og! Ja, enig squats tar veldig mye på lårene.. tror jeg må bruke litt andre øvelser og, fordi lårene mine har blitt større, men rumpa er ganske lik.

TS

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Haha? Nei, det blåser jeg langt i! Vil ha stor rumpe uansett om det er inn eller ei! Det er vakkert! :) Tviler litt på at stor rumpe noen gang kan bli "ut".

Tror faktisk at man skal ta type 14 reps for å øke i volum og mellom 4-8 reps for å øke styrke! :) Når det er sagt så tror jeg nok at jeg tar litt for lite vekter på squats.. har makset på 95 kg, men bruker stort sett kun 20 kg til vanlig. Det er sikkert aaaalt for lett!

TS

Hvis du har max på 95 og trener med 20 er det alt for lett ja. Synes heller du burde ligge rundt 60. Jeg har max på 225 så jeg peier å trene med rundt 180. Dette er da inkludert internettkilo, så de må trekkes fra.

Skrevet

Tror faktisk at man skal ta type 14 reps for å øke i volum og mellom 4-8 reps for å øke styrke!:) Når det er sagt så tror jeg nok at jeg tar litt for lite vekter på squats.. har makset på 95 kg, men bruker stort sett kun 20 kg til vanlig. Det er sikkert aaaalt for lett!

TS

Du har trent knebøy lenge, makser på 95kg - og så trener du bare med 20??! Du må løfte mer, jente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...