Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt veiledning angående vektnedgang..

Veier rundt 70 kg og er 160 cm høy, og vil ned 10 kg.

Har regnet ut BMR til 1800 kalorier de dagene jeg ikke trener.

Skal jeg ligge 500 kalorier under dette for å gå ned 0,5 kg i uken?

Håper noen kan svare!

Anonymous poster hash: 40c01...680
Videoannonse
Annonse
Gjest Silje1
Skrevet

Trenger litt veiledning angående vektnedgang..

Veier rundt 70 kg og er 160 cm høy, og vil ned 10 kg.

Har regnet ut BMR til 1800 kalorier de dagene jeg ikke trener.

Skal jeg ligge 500 kalorier under dette for å gå ned 0,5 kg i uken?

Håper noen kan svare!

Vi er helt likt, bare jeg vil ned 10-15. Jeg tror det er sånn -500 hver dag = -0,5 og i uka :)

Skrevet (endret)

Din BMR er den samme fra dag til dag, BMR står for "basic metabolic rate" og betyr hvilestoffskifte, det antallet kalorier du forbrenner i løpet av et døgn bare på å være i live. Totalforbruket ditt vil være større, avhengig av hvor aktiv du er. Jeg antar at du har beregnet daglig forbruk til ca 1800?

500 kalorier i underskudd pr dag og en halv ned kilo i uka, er en fornuftig målsetning. Om du tar dette ut i form av å spise mindre eller trene, eller en kombinasjon av begge deler, er opp til deg.

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Din BMR er den samme fra dag til dag, BMR står for "basic metabolic rate" og betyr hvilestoffskifte, det antallet kalorier du forbrenner i løpet av et døgn bare på å være i live. Totalforbruket ditt vil være større, avhengig av hvor aktiv du er. Jeg antar at du har beregnet daglig forbruk til ca 1800?

500 kalorier i underskudd pr dag og en halv ned kilo i uka, er en fornuftig målsetning. Om du tar dette ut i form av å spise mindre eller trene, eller en kombinasjon av begge deler, er opp til deg.

Ja, det daglige forbruket var rundt 1800 kalorier.

Skal jeg spise mer de dagene jeg trener, eller skal jeg ligge ca. 500 kalorier i underskudd de dagene og?

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Ja, det daglige forbruket var rundt 1800 kalorier.

Skal jeg spise mer de dagene jeg trener, eller skal jeg ligge ca. 500 kalorier i underskudd de dagene og?

Tusen takk for svar :-)

Om du "spiser tilbake" alle eller noen av kaloriene du trener bort, bestemmer du selv. Hvis du spiser mer de dagene du trener, vil du kunne ligge på det samme underskuddet, eller øke det litt ved å ikke spise mer. Føl deg fram etter hva du føler deg vel med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...