AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Vi har en gutt og en jente med to års mellomrom, som krangler og slåss så utrolig mye. En to timers tur til besfeforeldre er et lite h**ete. De krangler og slåss om alt. Jeg megler, forklarer, kjefter, går i mellom, ignorerer etc... men ingenting hjelper. Jeg blir helt desperat når de er så slemme med hverandre. Vi har prøvd å tilbringe mer tid med dem hver for seg, slik at de ikke alltid føler at de må konkurere med hverandre om vår oppmerksomhet. Vi tenkte kanskje at de ike følte seg trygge på at mamma og papa ser dem begge? Vi har prøvd dette siden jul nå. Faste tider med enetid hver for seg, men jeg kan ikke se at det har den store virkningen... Noen tips til en desperat mor? Anonymous poster hash: 56bde...55d
Gjest Solstråla88 Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Tror det er helt normalt. Slik var jeg og lillebroren min også. Hvor gamle er barna?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Tror det er helt normalt. Slik var jeg og lillebroren min også. Hvor gamle er barna? 6 og 8. De krangler og slåss uavbrutt. Jeg kan ikke huske at jeg og mine søsken kranglet slik... TS Anonymous poster hash: 56bde...55d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor kaller du det sjalusi, er det ikke vanlig søskenkrangling? Det er to år mellom broren min og meg også og vi kranglet daglig til vi var 12-14 år. Anonymous poster hash: fde44...ee9
Gjest Solstråla88 Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 6 og 8. De krangler og slåss uavbrutt. Jeg kan ikke huske at jeg og mine søsken kranglet slik... TS Anonymous poster hash: 56bde...55d Vi kranglet skikkelig frem til jeg var ca 10. Det er 5 år mellom oss. Det gir seg nok, og jeg forstår veldig godt at det er slitsomt
Piri Formis Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Kjøp boka Siblings without rivalry. Den er gull! :-)
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Kjøp boka Siblings without rivalry. Den er gull! :-) Tusen takk for tips Skal definitivt sjekke det TS Anonymous poster hash: 56bde...55d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor kaller du det sjalusi, er det ikke vanlig søskenkrangling? Det er to år mellom broren min og meg også og vi kranglet daglig til vi var 12-14 år. Anonymous poster hash: fde44...ee9 Det er da ikke normalt å gå til fysisk angrep på hverandre hver dag, flere ganger om dagen. Jeg får helt vondt i hjerte av å tenke på at, spesielt minstemann, skal vokse opp i et hjem med så mye fysisk og psykisk vold.... Anonymous poster hash: 56bde...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå