Gjest Silje1 Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Noen som har klart å gått ned 10-15 kg og blitt der? Trenger inspirasjon Skriv gjerne utganspunktet, høyde og hvor lang tid du brukte.
Betty2 Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Jeg var 173cm høy, og veide rundt 86kg. I fjor begynte jeg å bruke mer tid på trening, jeg greide å bygge meg opp en mentalitet som sa at: kan jeg ligge på sofaen i flere timer, så kan jeg like godt ta meg en tur på trenings senteret, og det gjorde jeg. Jeg begynte med å løpe 3km, prøvde å få ned tiden på den. konbinerte litt med å løpe 4x4 intervaller. (dette startet jeg med i februar. paralelt med løpingen trente jeg stryke med fokus på core muskulatur. Fikk en PT til å sette opp et program for meg som besto av. gående utfall med vekter, omega, hiptrust, hangups (altså der hopper jeg opp og senker meg rolig ned og etter hvert jobber jeg med å få til ordentlige hangups) roing og knebøy. (startet med dette programmet i mars/april) Når våren kom begynte jeg å løpe ute, prøvde alltid å jogge minst 3 km, men prøvde hver gang å jogge lengre. ukes øktene varierte fra 2-5 ganger i uken. men de gangene jeg bare hadde 2 økte tok jeg både styrke og kondisjon, på uker med opp til 5 økte, prøvde jeg å dele opp slik at noen dager med kondisjon og andre dager med styrke. Etterhvert ble det litt slik at treningsprogrammet mitt ble ensformig, og da prøvde jeg selv eller med hjelp fra en motivator til å endre litt på øvelsene, slik at jeg ikke stagnerte. melte meg også tilbake i gamle klubben (kampsport) slik at jeg fikk 2 økter i uken, hvor jeg fikk trent noe helt annet enn på treningssenteret. dette hjalp veldig på motivasjonen. Kostholdet har jeg ikke gjort så mye med, i ukene spiser jeg normal mat, har gjerne 4-5 måltider om dagen. Spiser egentlig det jeg vil så lenge det ikke er snop eller brus. Lørdag/søndag spiser jeg akkuratt hva jeg vil. Eks i nesten et år spist jeg 1 liter is i helgene (men droppet annet snop, rett og slett fordi jeg ikke ville ha) I dag er jeg nedi 70kg. og har lagt stabil her de siste 6 mnd. trener fremdeles en del, og spiser det jeg vil. Nå skal det nevnes at når jeg begynte på dette opplegget, så var det ikke et mål å gå ned i vekt, jeg hadde rett og slett for mye døtid på sofaen jeg ville gjøre noe med, stresset ikke med vekten, men merket etterhvert på klærene at jeg hadde gått ned. Jeg tror det viktigste du gjør er å finne trening som du liker, og som får deg opp av sofaen og ut i aktivitet. husk å legge merke til mestring og utvikling. Det vil komme tider hvor trening er så lite fristende og det er lett å finne unskyldning for å ikke gå. Men om styrke og jogging ikke får deg ut, så gå en tru i stedet, gjerne i litt terreng om du har mulighet til det. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Har alltid veid 53 kg fortdelt på mine 163 cm. Alltid vært aktiv. Men så ble jeg syk og sengeliggende og kiloene raste på. Veide på det meste 64 kg. Ikke all verden, men jeg hadde en fettprosent på 35 % og det er faktisk overvektig. Så da var det på tide å gjøre noe. Men jeg var jo fortsatt syk. Men jeg begynte forsiktig. Bare gå litt på mølle og løfte litt lette vekter og surre litt rundt på apparatene. Men merket at dette ga energi, og også at det ga meg et ønske om å spise sunnere. Kroppen cravet etter proteiner. Så gønna jeg på og meldte meg på et 10K-løp og da måtte jeg bare øke intensiteten på treningen. Merket lite på vekta de første månedene, men jeg var veldig lite opphengt i vekta. Den ga jeg faktisk blaffen i. Jeg var mer opptatt av å klare denne mila. Men med løpingen så merket jeg at jeg trengte annen trening også. Kroppen likte ikke all løpingen, så jeg måtte begynne å trene litt styrke også. Og da ble jeg hekta. Så jeg kjøpte meg 10 PT-timer og fikk satt opp et program, instruksjon i øvelsene, og et realt push bak. Og jeg bare elsket styrketreningen. Og kroppen ønsket bare mer og mer sunnere mat. Jeg måtte jo spise en del siden jeg trente 4 dager i uka og da ganske tungt og da måtte det være renere mat for at jeg skulle få i meg nok. Trent også en del høyintensitetstrening i tillegg. Og når jeg da skulle sjekke vekta, så var den på 53 kg. Endelig tilbake der jeg var. Ble bare et sabla problem med at alle buksene mine var for store Gikk fra buksestørrelse 40 til 36 på ganske kort tid. Vekta er stabil og jeg har ingen problemer med å skeie ut både titt og ofte. Men jeg må trene hele tiden kjenner jeg. Jeg trives godt med det og holder meg frisk. Jeg gikk også fra arbeidsufør til fulltidsjobbende på kort tid også. Og nå er jeg full av liv og 100 % frisk og sunn og elsker det Skal sies at jeg er over 40 år så ting tar litt lengre tid for meg enn for andre, men det var allikevel veldig enkelt for min del, så om du er yngre, så skal dette gå helt smooth Anonymous poster hash: 7a1e4...62a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå