Gå til innhold

Føles ut som føttene bare henger der

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et problem når det kommer til løping. Har alltid trodd det har vært beinhinnebetennelse, men kommet fram til at det nesten ikke bare kan være det. Beinhinnebetennelse kan man til en viss grad presse seg igjennom. I mitt tilfelle er det som om føttene faller av, og bare henger der. Etterhvert blir det nesten helt umulig å løpe, fordi føttene mine ikke lytter. Tenkte en periode at det var fordi jeg knøyt øverse snører på skoene for hardt, og det hjelper liitt når jeg strammer helt nede.

Problemet er at det ikke kun kommer når jeg løper, men også når jeg går. Etter 15 min gåing, setter det i gang. Hva er dette? Skal det bare trenes opp?

Anonymous poster hash: fceca...088
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde kanskje gå til lege? Om det da blir nummenhet i anklene.

Men om anklene er svake, så kan det være så enkelt at du trenger å styrke i anklene. Det finnes styrkeprogram for løpere.

Anonymous poster hash: e9e7c...3cc
AnonymBruker
Skrevet

Du burde kanskje gå til lege? Om det da blir nummenhet i anklene.

Men om anklene er svake, så kan det være så enkelt at du trenger å styrke i anklene. Det finnes styrkeprogram for løpere.

Anonymous poster hash: e9e7c...3cc

Har faktisk vært det to ganger, men fikk konstantert k beinhinnebetennelse begge gangene. Slo meg til ro med det, men nå som igeren etter å løpe er her, er det veldig frustrerende.

Løper jeg på tærne?

4ih4x5.jpg

n4feih.jpg

Man kan tydelig se og høre at føttene under løping faller som tunge klosser. Så kjipt.. Tidligere PT så det engang, og sa at jeg skulle bygge leggmuskler, men litt senere så han leggene mine og sa han ikke kunne tenke seg at det kunne være derfor alikevel.

Skrevet (endret)

Søk opp "droppfot". Det er mange ulike årsaker til at man kan få det, en skade er som regel det som er årsaken eventuelt at en sene er i klem.

Klarer du å gå på hælene? Altså løfte opp foten såpass at du kan gå rundt på hælene?

Endret av Timza
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp "droppfot". Det er mange ulike årsaker til at man kan få det, en skade er som regel det som er årsaken eventuelt at en sene er i klem.

Klarer du å gå på hælene? Altså løfte opp foten såpass at du kan gå rundt på hælene?

oi! Jeg kan godt gå på bare helene. Har god ankelmobilitet, men er plattfot. Rart det kommer sånn etterhvert, og da spesielt ved løping?! Hmm, for det kan jo høres ut som det er dette!

Skrevet

oi! Jeg kan godt gå på bare helene. Har god ankelmobilitet, men er plattfot. Rart det kommer sånn etterhvert, og da spesielt ved løping?! Hmm, for det kan jo høres ut som det er dette!

Ja, det finnes forskjellige "versjoner" for det. Hvis du har de fremre scenene dine som du kjenner strammer seg når du løfter opp foten klemt et sted, så vil du naturlig nok bli sliten og miste litt den evnen etter hvert som du bruker den muskelen til å løfte opp den ofte iløpet av kort tid. Dette skjer med folk som gjerne har skadet seg og fått nerveskader.

Så neste gang du er hos legen så kan du jo komme med et forslag, slik at de kan sjekke deg for den scenen som forårsaker det. (Det er den største du har på fremsiden av foten, som blir stram og tydelig når du løfter opp foten)-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...