AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Hei! Datteren min på 3,5 er bedt i bursdag til et annet barn i bhg som er halvannet år eldre. Bursdagen er en vanlig ukedag fra 17-19 hjemme hos barnet. Er det meningen at jeg som forelder skal være med? Det er første skikkelige bursdag hun er bedt i, tidligere har det bare vært til barn vi kjenner i nabolaget og da var vi voksne med siden hun da bare var 2,5. Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Spør foreldrene til barnet? lurte på om andre hadde erfaringe rmed barnebursdager, hva som er normalt og ikke... Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8 1
Aviendha Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 (endret) lurte på om andre hadde erfaringe rmed barnebursdager, hva som er normalt og ikke... Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8 Det avhenger vel av mange faktorer? Antall barn som er bedt, forholdet barnet har til bursdagsbarnets foreldre, avstand, varighet på feiringen osv? Endret 4. mars 2015 av Aviendha
Jade Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 I barnehagebursdagene vi har hatt og vært på, så har noen foreldre vært der, og noen har gått når de har levert barnet. På 4-årsbursdagene var nesten alle foreldrene med, mens på 5-årsbursdagene leverte de fleste barna og gikk. Noen ble igjen. Noe som bare er koselig. Da får vi jo noen å skravle med mens barna leker Det kommer også på hvor selvstendig barnet er. Vil tro at enten er det det samme for dem, eller så ønsker de at foreldrene skal være med. Jeg tror ikke at noen ikke ønsker at foreldrene skal være der.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 For et barn på 3,5 år ville jeg nok regnet med å være med ja Ihvertfall hvis dette er noen dere ikke kjenner så godt fra før (Bortsett fra at barna går i bhg. sammen). Anonymous poster hash: 1e9b6...2f3
Gjest Magdalene Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 Det kommer vel Ann på om barnet ditt vil at du skal være der eller ikke... 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Min datter vil helst ikke at jeg skal være med. Hun er veldig selvstendig av seg og langt frem i utviklingen ettersom hun fyller fire om to mnd. Barnet som har bursdag bor like i nærheten. De har invitert alle barna på avdelingen. Tror bursdagsbarnet fyller 5 eller 6 er litt usikker på alder på barnet. Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Det avhenger vel av mange faktorer? Antall barn som er bedt, forholdet barnet har til bursdagsbarnets foreldre, avstand, varighet på feiringen osv? Nå er dette et diskusjonsforum hvor man kan spørre om andres erfaringer. Hvis du ikke synes noe om det så må du ikke svare. Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 For et barn på 3,5 år ville jeg nok regnet med å være med ja Ihvertfall hvis dette er noen dere ikke kjenner så godt fra før (Bortsett fra at barna går i bhg. sammen). Anonymous poster hash: 1e9b6...2f3 Lite sted, så kjenner til foreldrene. Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8
Jade Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Min datter vil helst ikke at jeg skal være med. Hun er veldig selvstendig av seg og langt frem i utviklingen ettersom hun fyller fire om to mnd. Barnet som har bursdag bor like i nærheten. De har invitert alle barna på avdelingen. Tror bursdagsbarnet fyller 5 eller 6 er litt usikker på alder på barnet. Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8 Da er det jo bare å gå igjen om foreldrene synes det er greit. Det er jo kort vei om det skulle være noe
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 Da er det jo bare å gå igjen om foreldrene synes det er greit. Det er jo kort vei om det skulle være noe Ja tenkte jeg kunne se litt hva de andre foreldrene gjør, og ta det derfra. Kan jo ta en joggetur eller noe siste timen av barnbursdagen feks. Det er jo bare snakk om to timer bursdag, det går jo fort. Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #14 Skrevet 4. mars 2015 Da er det jo bare å gå igjen om foreldrene synes det er greit. Det er jo kort vei om det skulle være noe Det er bare 5 min å kjøre bort dit Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8
Sushi Skrevet 4. mars 2015 #15 Skrevet 4. mars 2015 Vår 3,5-åring har vært alene i bursdager hjemme hos folk, men hvis feiringa har vært andre steder (lekeland etc.) har vi blitt med.
Lillemini Skrevet 4. mars 2015 #16 Skrevet 4. mars 2015 Nå er dette et diskusjonsforum hvor man kan spørre om andres erfaringer. Hvis du ikke synes noe om det så må du ikke svare.Anonymous poster hash: 2e6f5...5d8 Det var jo faktisk å diskutere hun gjorde?! Og hun har jo helt rett. Spørsmålet ditt er vanskelig å svare på siden vi vet lite om situasjonen. Om barnet ditt f.eks er veldig god venn med bursdagsbarnet og ikke så alt for mange barn er invitert, så kan hun sikkert gå alene. Blir det invitert 15 unger ønsker sikkert foreldrene at i alle fall noen unger har med seg mor eller far siden de ikke kan ha ansvar for så mange unger alene. I vår barnehage vet jeg 4-åringene har med seg foreldre. Det enkleste må jo være å spørre de som har invitert.
Ruby_Tuesday Skrevet 5. mars 2015 #17 Skrevet 5. mars 2015 Hvor godt kjenner du foreldrene? Kan du ikke bare ringe og spørre? De eneste som kan svare på om det er meningen at foreldrene skal bli eller ikke, er jo de som faktisk inviterer. Når det er sagt, så tror jeg nok at jeg hadde hatt lyst til at foreldrene skulle bli dersom jeg arrangerte bursdagsfeiring og inviterte så unge barn fra barnehagen. Men det er jo bare meg og min personlige mening.
79kreps Skrevet 5. mars 2015 #18 Skrevet 5. mars 2015 Min erfaring er at de som bor ett stykke unna bli å drikker kaffe å slår av en prat, men de som bor i nærheten drar gjerne hjem under besøket. Det er nok ingen fasit på dette, men det går jo an å se an situasjonen når du leverer henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå