AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Hei! Finnes det noen antidepressiva som hjelper deg med å leve her og nå? Jeg har alltid levd i fortiden, og etter en traumatisk hendelse for noen måneder siden så har jeg slitt ekstremt. Jeg klarer ikke tenke på noe annet. Dette går utover forholdet til meg og min samboer. Samt min sønn. Jeg vil ikke mer i verden enn å kunne leve her og nå. Ingen bekymringer. Jeg vil nyte min familietilværelse. Noen som vet hva jeg snakker om? Jeg har flyttet ut og bor hos familiemedlemmer. Rett og slett for å spare familien min for min psykiske ubalanse. Anonymous poster hash: 77a33...6a0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Det er ikke sånn antidepressiva fungerer. Anonymous poster hash: e94fb...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Det er ikke sånn antidepressiva fungerer. Anonymous poster hash: e94fb...fc0 Nei. Jeg ante meg det. Jeg befinner meg vel i en Krise. Jeg går til psykolog. Privat, men føler han ikke gjør noe annet enn å si "det her ordner seg" "til sommeren blir du frisk" osv. Skal til legen i morgen, han mener jeg er deprimert pga situasjonen jeg er i. At jeg er i en by langt unna mine foreldre. At forholdet er ustabilt osv. Men jeg forsøker å forklare at nei, det er fordi jeg opplevde denne traumen i høst. Det var han som anbefalte at jeg flyttet ut fra samboeren. Føler meg bare enda verre. Mister snart jobben og tenker jeg. Klarer ikke å konsentrere meg her. Anonymous poster hash: 77a33...6a0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Dersom verken psykologen eller fastlegen fungerer for deg, må du bytte. Dersom du mener den traumatiske hendelsen er årsaken, er vel løsningen at dette bearbeides. Samtidig bør du kanskje ta til deg det som blir sagt? Dette er tross alt folk med solid faglig ballast. Anonymous poster hash: e94fb...fc0 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Du må snakke med legen din, så du kan få hjelp. Be om en akutt time, de har plikt til å gi deg det når situasjonen er så alvorlig som du beskriver. Du kan også ta kontakt med DPS, distriktspsykiatrisk kontor og be om hjelp. Hvis du ikke klarer å gjøre noe av dette, må familien din hjelpe deg.Anonymous poster hash: 03f60...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Mindfulnessmeditasjon har hjulpet meg mye med depresjon og lært meg å leve her og nå. Sjekk boka "Stress" av Andries Kroese og "Mindfulness: En vei ut av depresjon og nedstemthet" av bl.a. Mark Williams. Sjekk også youtube for videoer som veileder deg gjennom meditasjonen. Anonymous poster hash: 890bf...740
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 AB over her: Jeg ser at du går i terapi og at du har kontakt med lege. Du må snakke med legen på nytt og evt be om time hos en psykiater for vurdering av medisinering basert på en faglig vurdering av problemer du har.Anonymous poster hash: 03f60...b6d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #8 Skrevet 4. mars 2015 TS her. Min familie bor ganske så langt unna. Jeg er 26 og bor i en annen by med min sønn og samboer. I høst så begynte ting å skje med kroppen. Jeg gikk på en smell av dimensjoner. Akkurat nå så vil jeg hjem til mine foreldre, men kan ikke forlate samboeren og sønnen min. uansett hvor jeg drar, så henger bildene og skammen igjen. Jeg tror jeg har pådratt meg PTSD. Anonymous poster hash: 77a33...6a0
Gjest Skrevet 4. mars 2015 #9 Skrevet 4. mars 2015 Hvis du har fått PTSD er det viktig at du får behandling for dette. Mange traumatiserte fra Utøya har hatt god effekt på EMDR-terrapi (det kan jeg selv bekrefte), men det forutsetter at man er emosjonell stabil og kan roe seg ned etter intense følelser. Se på www.traume.org for flere behandlingsmetoder av PTSD.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #10 Skrevet 4. mars 2015 Mindfulnessmeditasjon har hjulpet meg mye med depresjon og lært meg å leve her og nå. Sjekk boka "Stress" av Andries Kroese og "Mindfulness: En vei ut av depresjon og nedstemthet" av bl.a. Mark Williams. Sjekk også youtube for videoer som veileder deg gjennom meditasjonen.Anonymous poster hash: 890bf...740 Helt enig med han her. Mindfulness er en veldig bra metode. Anbefaler boka "Mindfullness; en vei ut av depresjon og nedstemthet". Her er det mange gode øvelser. http://www.adlibris.com/se/bok/mindfulness-en-vei-ut-av-depresjon-og-nedstemthet-9788282200189?gclid=CMDBuPPHj8QCFYPUcgodVC4AYg Anonymous poster hash: c7bb7...ef1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #11 Skrevet 4. mars 2015 På tide at jeg selv blir mer mindfull og leser hele teksten til de jeg siterer... Anonymous poster hash: c7bb7...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #12 Skrevet 4. mars 2015 Sorry mac, men du leter etter en quick-fix som ikke eksisterer. Dette må du bearbeide i terapi. Antidepressiva fungerer ikke som viskelær. Anonymous poster hash: 7e947...cb8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #13 Skrevet 4. mars 2015 Vil legge til at du kanskje bør bytte psykolog - dersom den du går hos nå ikke tar deg på alvor. Det er utrolig viktig! Jeg håper du får støtten og hjelpen du fortjener og trenger. Anonymous poster hash: 7e947...cb8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Sorry mac, men du leter etter en quick-fix som ikke eksisterer. Dette må du bearbeide i terapi. Antidepressiva fungerer ikke som viskelær. Anonymous poster hash: 7e947...cb8 Nei Jeg vet det. Jeg har nå gått i 4 måneder uten særlig bedring. Så begynner å bli desperat Vil legge til at du kanskje bør bytte psykolog - dersom den du går hos nå ikke tar deg på alvor. Det er utrolig viktig! Jeg håper du får støtten og hjelpen du fortjener og trenger. Anonymous poster hash: 7e947...cb8 Ja. Det har jeg gjort. I dag var jeg hos fastlegen min, fikk time i morgen hos AAT på lokale DPS. Ja, jeg er suicidal. Anonymous poster hash: 77a33...6a0
Gjest Daenerys Skrevet 6. mars 2015 #15 Skrevet 6. mars 2015 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Vennlig hilsen, Daenerys, mod
Anbefalte innlegg