Gå til innhold

holder bankutskrift som kvittering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal klage på en genser som ble ødelagt i vask. Men jeg finner selvsagt ikke kvitteringen. Holder det med en bankutskrift?

Anonymous poster hash: 5c00e...9ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette ble ikke godtatt da jeg jobbet i butikk. Kvittering er kvittering.

Vasket du genseren slik det stod på vaskeanvisningen? Og hva slags butikk var det?

Anonymous poster hash: f46bd...71b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette ble ikke godtatt da jeg jobbet i butikk. Kvittering er kvittering.

Vasket du genseren slik det stod på vaskeanvisningen? Og hva slags butikk var det?

Ja jeg kjøpte to like gensere faktisk og vasket dem sammen på samme program (på ullprogram slik det står i anvisningen). Den ene greide seg fint, den andre krympet til halv størrelse... Var en litt sånn dyr butikk... Kjipt om de ikke godtar bankutskrift for det var en litt dyr genser, men men jeg burde jo samle på kvitteringen skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Har aldri trengt kvittering på reklamasjoner. Har aldri opplevd at en klesbutikk ikke har tatt ansvar. De kjenner igjen varer de selger og har de noe som helst kundeservice innstilling så tar de ansvar.

Krymping er selvsagt litt vanskelig å bevise da jeg aldri har opplevd at ull krymper i ullvask...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg kjøpte to like gensere faktisk og vasket dem sammen på samme program (på ullprogram slik det står i anvisningen). Den ene greide seg fint, den andre krympet til halv størrelse... Var en litt sånn dyr butikk... Kjipt om de ikke godtar bankutskrift for det var en litt dyr genser, men men jeg burde jo samle på kvitteringen skjønner jeg...

Ville uansett absolutt ha prøvd. Tror det er opp til butikken hvor strenge de vil være. Ser at det er et poeng for butikken at kunden har kvitteringen, men på den andre siden får de goodwill fra kunden om de gir ny vare.

Zara f.eks., de er utrolig vanskelige. Jeg kjøpe en genser der, vasket den slik jeg skulle og mange sømmer raknet. Jeg ville ha ny, men de insisterte på å sende den til en skredder. Det tok selvssagt tid å få fikset dette. Og da jeg vasket genseren igjen, denne gang inni en vaskepose, raknet sømmen videre. Zara gjentok da sin prosedyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri trengt kvittering på reklamasjoner. Har aldri opplevd at en klesbutikk ikke har tatt ansvar. De kjenner igjen varer de selger og har de noe som helst kundeservice innstilling så tar de ansvar.

Krymping er selvsagt litt vanskelig å bevise da jeg aldri har opplevd at ull krymper i ullvask...

ja det var det da... Men jeg kjøpte to identiske gensere (litt farge forskjell) og en ene greide seg kjempebra, men den andre tålte det ikke i det hele tatt, den ble rett og slett "tova..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville uansett absolutt ha prøvd. Tror det er opp til butikken hvor strenge de vil være. Ser at det er et poeng for butikken at kunden har kvitteringen, men på den andre siden får de goodwill fra kunden om de gir ny vare.

Zara f.eks., de er utrolig vanskelige. Jeg kjøpe en genser der, vasket den slik jeg skulle og mange sømmer raknet. Jeg ville ha ny, men de insisterte på å sende den til en skredder. Det tok selvssagt tid å få fikset dette. Og da jeg vasket genseren igjen, denne gang inni en vaskepose, raknet sømmen videre. Zara gjentok da sin prosedyre.

herlighet! Tenk hvor mye billigere det ville vært for Zara å gi deg en ny genser da!

Min genser er ikke fra en kjedebutikk og jeg vet ikke om noen andre butikker som fører dette merket, men det kan jo være... Tror jeg skal prøve meg. Tar med begge genserene så får de se selv...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

ja det var det da... Men jeg kjøpte to identiske gensere (litt farge forskjell) og en ene greide seg kjempebra, men den andre tålte det ikke i det hele tatt, den ble rett og slett "tova..." Anonymous poster hash: 5c00e...9ad

Ta med bankutskriften og snakk med dem iallfall. I verste fall får du nei. Mitt svar ved reklamasjoner når de spør om kvittering er at den tar jeg ikke vare på ved kleskjøp når jeg vet at jeg skal beholde varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

herlighet! Tenk hvor mye billigere det ville vært for Zara å gi deg en ny genser da!

Min genser er ikke fra en kjedebutikk og jeg vet ikke om noen andre butikker som fører dette merket, men det kan jo være... Tror jeg skal prøve meg. Tar med begge genserene så får de se selv...

TS

Har ikke orket å sette en fot på Zara siden, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg har ikke opplevd at det er blitt forlangt kvittering ved reklamasjon. Så lenge dette er en vare som føres i den aktuelle butikken, og så lenge det er sannsynlig at det er en feil på varen, så har det gått fint. Ta med bankutskriften for sikkerhets skyld. Den sier dessverre ikke noe om hva slags plagg du kjøpte, slik kvitteringen gjør, men den viser i alle fall når du handlet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter årevis i butikk har jeg fått med meg at regelen for reklamasjon er at du må kunne sannsynliggjøre kjøpet. Ved å fremvise en bankutskrift gjør du nettop det

Anonymous poster hash: 1b96f...10e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal klage på en genser som ble ødelagt i vask. Men jeg finner selvsagt ikke kvitteringen. Holder det med en bankutskrift? Anonymous poster hash: 5c00e...9ad

Du kontakter banken din. De sender på mail en kvittering som skal være like god som kassalappkvitteringen, basert på at du har betaltmed kort.

Husker ikke forskjellen på utskrift av kontoen din som du ordner selv, og den varianten banken laget. Bare at banken sa den de laget var den jeg skulle bruke. Jeg husker helle rikke hva jeg skulle reklamere på da jeg trengte dette.

Anonymous poster hash: eb64d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BonBon

Etter årevis i butikk har jeg fått med meg at regelen for reklamasjon er at du må kunne sannsynliggjøre kjøpet. Ved å fremvise en bankutskrift gjør du nettop det

Anonymous poster hash: 1b96f...10e

Signerer denne! Bankutskrift eller kvittering må du ha med. Du må sannsyneliggjøre at produktet er kjøpt i den akutelle butikken og de kan nekte deg med loven i hånd å utføre reklamasjon uten det. Er plagger fra H&M feks så er det litt lettere da produktet kun er kjøpt på H&M men feks Nike selges på minst 20 ulike sportsforhandlere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

tusen takk for masse gode svar KG! Skal ta med bankutskriften og prøve meg, hvis ikke fpr jeg høre med banken om de kn sende meg et slikt papir dere snakket om.

peace out, TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville uansett absolutt ha prøvd. Tror det er opp til butikken hvor strenge de vil være. Ser at det er et poeng for butikken at kunden har kvitteringen, men på den andre siden får de goodwill fra kunden om de gir ny vare. Zara f.eks., de er utrolig vanskelige. Jeg kjøpe en genser der, vasket den slik jeg skulle og mange sømmer raknet. Jeg ville ha ny, men de insisterte på å sende den til en skredder. Det tok selvssagt tid å få fikset dette. Og da jeg vasket genseren igjen, denne gang inni en vaskepose, raknet sømmen videre. Zara gjentok da sin prosedyre. Anonymous poster hash: f46bd...71b

Tror butikker etter loven har rett til to rettingsforsøk før du kan kreve ny vare eller pengene igjen.

Anonymous poster hash: d9bf2...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror butikker etter loven har rett til to rettingsforsøk før du kan kreve ny vare eller pengene igjen.

Anonymous poster hash: d9bf2...3db

Litt pirk på et ellers korrekt svar: Du kan såklart reklamere på produktet og kreve omlevering/heving ved første feil, men forhandler kan kreve to avhjelpsforsøk. Merk at omlevering også er et avhjelpsforsøk, slik at ved ett forsøk på reparasjon, så omlevering og så samme feil med omlevert produkt så skal kjøpet heves ved tredje gangs feil.

Du har forøvrig krav på en erstatningsgjenstand fra dag en om reparasjonen medfører at du er uten produktet i over 7 dager, noe som med mindre butikken har et lager "låne-gensere" vil medføre at du går ut butikkdøren med en ny genser alikevel.

Ellers er det flere butikker som har en nedre beløpsgrense for reparasjoner. Småelektronikk til en liten neve hundrelapper f.eks er det dyrere å reparere enn å bare omlevere med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det bør holde ved reklamasjon. Hvis butikken må ha kvittering skal de kunne finne kvitteringen i sitt system når du kan dokumentere sum, dato og tid.

Anonymous poster hash: a0963...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...