Gå til innhold

Lage wrap kvelden før?

Neutral90

Anbefalte innlegg

Hei,

grunnet lenger reisetid til jobb så må jeg begynne å planlegge lunsj bedre. Jeg ønsker å prøve wraps da jeg er lei av brødmat og knekkebrød - men tror dere at jeg kan lage wraps kvelden før og at de kan ligge fint i kjøleskapet over natten (i matboks)? Tenker å smøre med majones eller hvitløksdressing med salat (tomat, løk, agurk) og kylling eller kjøttbollen.

Fint å bare kunne ta med seg om morgenen ferdig laget.

Håper på råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser for meg at lefsene kan bli temmelig oppbløtte om du har grønnsakene i dagen i forveien. Grønnsaker som agurk lekker mye vann. Et alternativ er å bare kutte opp grønnsakene dagen før, og ha grønnsakene i en boks og lefsen i en annen, og montere når du skal spise den.

Anonymous poster hash: 46d70...361
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMmhm, takk for svar. Det var det jeg frykter.

Plan B er å kutte opp kvelden før, som du beskriver AB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig kan du det! Jeg synes de holder best om du pakker de i sølvfolie :)

Så du mener at lefsene ikke bli bløte av majonesen og grønsakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Hei,

grunnet lenger reisetid til jobb så må jeg begynne å planlegge lunsj bedre. Jeg ønsker å prøve wraps da jeg er lei av brødmat og knekkebrød - men tror dere at jeg kan lage wraps kvelden før og at de kan ligge fint i kjøleskapet over natten (i matboks)? Tenker å smøre med majones eller hvitløksdressing med salat (tomat, løk, agurk) og kylling eller kjøttbollen.

Fint å bare kunne ta med seg om morgenen ferdig laget.

Håper på råd :)

Er usikker på selve lefsen om den ikke blir litt tørr. Du kan fint lage salaten med kylling osv i en plastboks som er helt klar. Hvorfor ikke bare ta med lefsene, dressingen og salaten på jobb og montere der som andre har foreslått. Det er jo klart å ta med seg uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de blir veldig bløte! Jeg kutter opp kvelden før og lager til rett før jeg drar :) Da holder de seg ganske greit, men de blir bløte om de ligger for lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BonBon

Så du mener at lefsene ikke bli bløte av majonesen og grønsakene?

fuktig blir det men fynker jo alikevel!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det ofte, men jeg synes at fullkornslefsene holder seg bedre enn de vanlige. Det ideele er å lage dem om morgenen, men senga er så god.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør dette ofte, med taco og med tacosaus på. Lefsene blir litt blaute eller mjuke, men det er ikke noe problem. Jeg pakker dem inn i plastfolie og legger det i kjøleskapet. Har aldri opplevd det som problematisk.

Endret av Berentsens
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å smøre lefser med smøreost, salatblader og skinke/kyllingfilet/kyllingkjøttdeig kvelden før. Kutter opp agurk og paprika som jeg legger ved siden av i tett boks. Da blir ikke lefsene for bløte og jeg kan bare stikke agurk-og paprikastenger neddi før spising. Ikke no' problem! :)

Anonymous poster hash: 26baa...6ea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager wraps dagen før hvis jeg skal tidlig avgårde, har aldri vært et problem her. Lager alltid med fullkornslefser, og passer på de våteste ingrediensene ikke er nærmest lefsa, så går det så fint, så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, husk bare på å kjøpe økologisk kylling fra gårder der dyrene har hatt det bra :)

Dvs ikke de vanlige merkene som prior osv... De mishandler dyrene grovt!!!

Anonymous poster hash: 28a09...c3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Opplever alltid at wraps blir bløte når jeg tar de med i matboks. Ikke så godt lenger da :(

Anonymous poster hash: feaa4...79f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...